Jag hatar protester.

Att lämna in en protest för att domaren gjort ett fel i första perioden är väl ändo vansinigt.


Klockan står på 15.00 i första perioden när Nikalas Grek äker på en femma.


Enligt Mullsjö så sliter det oerhört på vissa spelare på spelare som får mycket speltid i boxen. Prova att gå på mer folk i boxen.


Hur kommer det sig då att Mullsjö går ut och vinner andraperioden med 3-2?


Hur kan man kalla ett 1-2 mål för matchavgörande när matchen slutar 7-8?


# Är inte ute efter att hänga någon. Jag ogillar bara protester i allmänhet.


# Jag har aldrig varit en man som gillar protester. Minns själv en match som jag spelade 1997. Det kanske inte var en protest gjej, men väldigt nära.


Min ledare tog mätning på en Ramlösa spelares vinkel. Det var 2 minuter kvar av semifinalen i Dumleslaget. Killen åkte så klart ut. Tränaren skrek , "då tar vi in powerplaygänget". Jag vägrade att gå in på plan. Tyckte att det var ett pinsamt sätt att vinna matchen på. Finn Wiklander tog min roll och nätade. Sedan avgjorde Dala i sudden. tränaren straffade mig med att få nöta bänk i finalen. Men det var det värt.


# Var ute och cycklade med min son igår. Tänk er min min när jag såg vad hans cyckel heter. DBS. Tur att den inte var Caperio trimmad. Eller var den det. Stödhjulen var ju på. "Göteborgs ironi". Jag gillar C/T. Hoppas att Danne får lira slutspelsbandy i år.

Kommentarer
Postat av: You know who

Love ya !!!!!! :)

2006-12-07 @ 18:31:15
Postat av: Lunken

Håller med dig till fullo, stå på dig Koppen. Protesterna måste bort...kika in på bloggen igen vetja...har höjt nivån en aning på slutet. Dock en bit från dig! Läs FK eller DD imorn...intressant läsning. Gubben kanske är på väg tillbaka :)

Postat av: Niklas Malmgren

http://www.aik.se/innebandy/index.html

Lite läsning om anmälningar och motanmälningar och det som kan vara det som gör att innebandyn fortfarande är pinsam... Hyllar dock AIK:s agerande fram tills nu då kanske...

2006-12-08 @ 08:44:00
Postat av: Koppen

Ja du Niklas. Aik är riktigt proffsiga.

2006-12-08 @ 12:39:12
Postat av: Niklas Malmgren

Jag hoppas bara dom fortsätter att INTE motanmäla, för som du säger det är pinsamt med alla dessa anmälningar, speciellt i efterhand... Och ännu mer speciellt om spelaren själv (läs Magnus Svensson) inte vill anmäla... Men det är ju lite såna här tönt saker som hänger kvar i innebandyn... Minns då jag som glad junior spelade i fornudden, där kunde man alla innebandyns oändligt töntiga regler utantill.... För stor kaptensbindel... Det är en klassiker att få en tvåa för. :-)

2006-12-08 @ 15:27:28
Postat av: X

Apropå alla anmälningar, speciellt dom i efterhand..... Är det inte lite svårt att göra en anmälan i förväg? I och för sig vet man ju om att Kranberg kommer göra fula saker, men man vet ju inte exakt vad han skall hitta på...... Skulle vilja se formuleringen på den anmälan....

2006-12-08 @ 15:46:28
Postat av: Koppen

Hehehehehe. För stor kaptensbindel. Jag fick böter 200 kr av ÖrebrosInnebandyförbund när jag körde med tejp istället för bindel.

PS: Saknar Udden.

2006-12-08 @ 15:50:18
Postat av: Niklas Malmgren

X: Jo men du, ska man märka ord så... Storvreta anmälde väl Per Svensson över en vecka efter det hänt... Och dom blivit utslagna...

Jo dom flesta saknar nog Udden... Men ingen vågar erkänna det. :-)

Himla rolig och bra blogg förresten... Jag tror minsann jag hade en DBS när jag va liten... Men va också coach för Fornuddens 79:or som blev utskåpade med 7-0 mot var det Tullinge som herr DBS spelade i som liten... Så jag ska inte retas för mycket. :-)

2006-12-08 @ 20:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback