Kan ni vara lite tystare?

 

 

Idag har jag fått många nya tips. Tog mig ner till Lisebergshallen för att beskåda matchen mellan Pixbo-Älvstranden. Många kom fram och tjatade blogg med mig. Jag som trodde att bara dom närmaste läste denna fåniga blogg. Ett tag så undrade jag om alla i hallen hade en egen sida. Nåja, några tips var riktigt bra. Speciellt dom som jag fick av läraren Fredriksson (jag skall lyda dom, men inte idag).



 

Matchen då. Ja det var ingen höjdare. Men det blir oftast så när Pixbo gör några snabba kassar. För då får tränarna för sig att idag skall alla få spela. Vilket gör att spelarna kan lira med olika kamrater tre byten i rad. Som ni förstår så sjunker kvaliteten.


  

Lite kort om matchen.



 

# Erik Hallin var klart bäst hos Piraterna. Vore jag Erik så skulle jag gå till Fredrik Nyths plats och ta matchens lirare priset. Vem tog ut Freddan? Hallin var klasser bättre.


 

# Det är så vackert när Hellas, Quist, Dahl, Dala rullar boll. Det spelar inte så stor roll vem femte gubben är (Dellan skadad idag). Fortsätt med ert härliga spel.


 

# Att vara tränare i Pixbo kan liknas med att vara tränare i Hammarby fotboll. Det räcker inte med att vinna. Det skall spelas snyggt också. Många var belackarna på läktaren, även idag.


 

# Martinsson var grym idag. Kobalej lär få nöta bänk ett bra tag.


 

# Att tusen personer kan vara så tysta. Det är mer liv i mitt sovrum (För Er som inte vet så har jag en dotter på 4 månader som inte alltid vill sova).


 

# Var min kollega Pekka Jalava inne på alla målen bakåt? Vågar nog inte fråga han imorgon.


 

# Tre stycken (i vanliga fall klipska människor) tyckte att jag hyllade Mattias Ryberg lite väl mycket. Jag säger bara HALLÅ. Vänta ni bara. Ryberg gjorde 4 poäng i helgen. Då skall ni veta att han fortfarande är nedkyld efter att ha suttit i en frysbox i Mölnlycke.


 

# När jag lämnade hallen så dök de två ”vise männen” (Ulf och Walle) från andra sidan älven upp. Då kom kommentaren som man hade väntat på. ”Skaplig förstärkning ni har fått i Ryberg”. Vad kan man säga? På andra sidan älven ser man i alla fall klarsynt.


 

# Dessutom blir det nog inte så svårt att vinna Dallassallads ligan i IB-Dreamteam.


 

# PS: Jag tycker att Mattias Ryberg är grym………….


Kommentarer
Postat av: kanudie

Tycker också att ryberg e grym, dock borde han ha gått till piraterna då hade han varit stjärna i ett lag i elitserien. Men men det är väl tufft att ha en räv overall i garderoben.

2006-11-21 @ 15:56:27
Postat av: kanudie

Tycker också att Ryberg är bra han borde dock ha blivit pirat då hade han haft stjärnstatus nu, (vi hade behövt honom också men men det är väl kul att ha en räv overall i garderoben. Hoppas att han lyfter wizards lite nu så inte fibk vandrar iväg för mkt.

2006-11-21 @ 15:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback