Samma sport?

Vilken match. Igår fick man se en match som hade allt. Vackra mål, små tufft spel, bra coacher, bra stämning, och ett helt ruttttttet insläpp. Jag fick stå i kö i 15 minuter, trotts att jag hade fribiljett. Jag kom in i hallen när matchklockan stod på 9 minuter. Bedrövligt.


 

Hoppas att arrangemangsgruppen lärde sig något igår.



Andra perioden var helt Pixbos. Jag har inte sett laget spela så bra i år. Det var klapp-klapp spel. Aik såg ett tag ut som ett juniorlag. Men laget från Solna reste sig i sista akten. Några på läktaren tyckte att Aik fick några lätta baljor på slutet. Men faktum är att Pixbo knappt var över på Aiks planhalva (med bollen under kontroll) sista 8 minuterarna.


 

Lite reflektioner.


 

# Peter Runnestigs mål var ur snyggt, trots att det var ett zorromål.


 

# Johan Jihde var helt magisk. Knappt ett fel på hela matchen. Kul.


 

# Mikael Karlberg visade stort ledarskap genom hela matchen. Efter matchen så var han först av alla framme och tackade domarna. Sedan så ställde han sig bredvid domarna och såg sina egna spelare tacka dom. Att han ställde sig där kan nog bero på att långt ifrån alla Aik spelare var nöjda med domarnas insatts. Men killarna skötte sig lika bra som sin ledare.


 

# Personligen så tror jag att båda lagen kan gå hela vägen i år.


 

# Var det verkligen samma sport man såg i går och på tv i lördags?


Kommentarer
Postat av: Anonym

"Jag fick stå i kö i 15 minuter, trotts att jag hade fribiljett"
Kanske lära sig komma i tid ?

2006-12-25 @ 01:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback