Lördagen den 14 Oktober 2oo6.

 

 

12.07 Nu börjar uppladdningen. Snart så kommer svärmor och hämtar Emil (grabben). Själv så tar man en cykeltur ner till Apoteket. Carina (Sambon) är vrål förkyld. Sedan så tar man järnhästen och drar till favorit pizzerian. Idag kan inget gå fel.



  

Agendan för dagen är att mätt och glad se Falun-AIK på tv. Sedan blir det spännande att följa Partilles borta match mot Östra framför skärmen. Hade gärna varit i Jönköping nu. Men doktorn tycker att jag skall ta det lite lugnt ett tag. Så det är väl bara att lyda order.



  

Mest nervös är jag att supersystemet IDA inte skall funka. Reservplanen är direktkontakt med sportchefen över telefon.



  

13.05 Stannade till på väg till pizzerian för att titta på en sjumanna match mellan Jitex-Fässbergs flickor 9. Tittade ca 10 minuter men insöp massor av intryck. Jitex pressade hela tiden. Och till slut kunde inte Jossan stoppa bollen längre. Det är då man får höra den sköna kommentaren. Det gör inget Jossan, det var inte ditt fel. Det var hela lagets fel. Till och med Pappan (jag antar att det var pappan) som stod bakom målet höll med. Härligt med idrott som enbart är på lek.



  

13.59 Hoppas att den annars så utmärkte experten Tommy Jansson inte säger att han vill se Falun spela upp bollen mot AIKs hörn. Nu måste han väl ändå ha lärt sig AIKs taktik.



  

15.12 Tommy Jansson är utbytt mot Peter Kokocha. Skall det vara ett bra byte? Aik leder med 1-0 efter första. En period som jag kunde ha varit utan. Aiks powerplay var riktigt dåligt.



  

16.01 Falun har spelat upp sig. Rune har coachat igång killarna. Nu hoppas jag på en lite roligare tredjeperiod. Partille har ”bara” 2-2 mot Östra. Men då återstår det halva matchen. Och jag vet att Partille är som starkast i tredje akten.



  

16.49 Min Aik favorit fick tillslut avgöra matchen. Gurra borde snart få en riktig chans i blågult. Måste ringa och fråga Rune varför körde så långa byten med killarna på slutet. Brolle (som annars var Faluns bästa spelare) måste ha haft kramp när Gurra dundrade in segermålet. Partille har dragit ifrån till 5-2. Nu väntar jag bara på slutsignalen.


 

 

17.07 Östra-Partille 3-7. Nu skall familjen få sitt. Fram med saltapinnarna.


Kommentarer
Postat av: Janne B

Tjena Koppen! Gòtt att du horde av dig! Hann inte lasa sa mycket av din blogg men jag ska ta tag i det i veckan! Din pizzadag med innebandy lat trevlig - faktum ar att det blir en liknade dag for mig idag. Dock ar innebandyn utbytt mot Fotboll. Nu bar det av till lokala pizzerian dar vi ska se Totti och grabbarna och efter det bar det av till Stadio Olimpico for kvallsmatchen Lazio-Cagliari! Nasta sondag ar det premiar i Serie A for mig och da snackar vi innebandy igen...

Ciao!

2006-10-15 @ 15:10:06
Postat av: syrran

he he fler som inte gillar IDA ;)

2006-11-07 @ 18:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback