Hört på Klubben.

En helg fylld av Innebandy. Carina sitter i seket hela dagen i Jihde-Cup. Själv så har jag planerat att ta en kaffe med fixstjärnan. Ebba o Emil vill säkert gå ut och leka snart. Bara att hänga med.
 

 

Imorgon så ska Emil ha kalas på Bushuset. Då blir det drag.


 

Helgens schema är fullt. Idag vankas kalas hos Emils kompis Samuel. Det blir som sagt mycket tårta i helgen. Tur att korpfotbollen börjar om två veckor.


 

Igår var jag på klubben (Puben). Vi har en liten tipsklubb. Där hörde jag följande.


 

# Att bara ta en öl är lika svårt som att håll nollan i Innebandy. Det är helt jävla omöjligt.

(Sagt av just en målvakt)


 

# När jag semestrade i somras så hörde jag följande kommentar. Det var en pappa som satt på puben med sin lilla son. Sonen sa. Pappa jag är sugen på glass. Pappan svarade. Det är jag med. Men vi har bara pengar så det räcker till två öl.

   

Man kanske skulle bli målvakt?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Funkar det?

2007-04-14 @ 08:22:03
Postat av: Anonym

japp nu funkar det !!!
/I

2007-04-14 @ 11:11:41
Postat av: Fel av svt

På söndag ryker Pixbo! Täby har varit direkt bättre än rävarna de senaste tre matcherna. Anledningen till att det är stor fördel för Täby är att det räcker med dem med oavgjort. Pixbo är piskade att vinna före full tid. Annars vinner Täby. Täby är världens bästa lag i sudden/straffar. Finns inga som tar de i ett sånt läge. Pixbo har dessutom en högre press på sig att lyckas än vad Täby har. Täby kommer att kunna spela avslappnat. Täby vinner på straffar på söndag. Trist att Chris och Svt har valt sparbankshallen. Jag förstår valet, hellre ett kokande Camp Nou än ett ödsligt Valhalla IP. Vi i tv-soffan bryr ju oss inte om det låter i tv-burken. Vi är mer intresserade av kvalitén. Och den bästa sådan finner man på söndag i Lisebergshallen. Visst, kvalitén är hög även på Camp Nou, men där handlar det BARA om Magnus Svensson vs Kim Johansson. Spelet i de bägge lagen går i stort sett på att lägga bollarna på dessa som sedan ska fixa resten. På Valhalla IP har de bägge lagen ett spel som bygger på att komma igenom motståndarnas försvar och man har en underlig egenskap att höja sig på slutet. Att producera som mest när man borde vara som mest tröttast.
Storvreta-Warberg kommer vara ett sömnpiller jämfört med de två senaste matcherna på tv'n mellan Täby-Pixbo.
Tur att man har nära till Valhalla IP ;)

2007-04-14 @ 12:33:07
Postat av: gäst

skippa öl-snacket koppen!

2007-04-14 @ 12:33:49
Postat av: Koppen

Din eller min blogg?

2007-04-14 @ 12:39:19
Postat av: jockeolah

häftigt att folk är synska och ser hur matcherna kan bli.

jag tror att båda matcherna blir väldigt tillknäppta.

2007-04-14 @ 19:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback