Södra serien är den bästa.

Det är på sin plats att jag Gratulerar Färjestaden. Vilken enastående säsong dom har haft. Laget har bara förlorat en match i serie plus kvalspel. Förlusten kom mot Mullsjölona. Det ska bli väldigt intressant att följa laget nästa säsong.


 

Det finns några därute i vårt avlånga land som brukar jämföra Div 1 serier. Ni kan sluta med det nu. Nu vet alla att den Södra serien är den bästa. Förra året tog Älvstranden klivet upp i finrummet. I år var det som sagt Färjestadens tur.


 

Nästa år blir det något av följande lag: Partille, Landskrona, Mullsjälona.


 

Niklas Jihde fick till det riktigt bra. Media stjälper oss hällre än hjälper oss. Jag har också funderat i dessa banor. Håll utkik på innebandymagazinet idag.


 

Ses i Lisebergshallen ikväll.


Kommentarer
Postat av: jockeolah

varför heter de mullsjölona?

Och jag tror inte Landskrona kommer ligga i toppen, kanske mitten...

2007-04-09 @ 13:01:35
Postat av: Göteborgaren

Ser du inte likheten? Mullsjölona = Barcelona.

Helt underbart att du har glimten i ögat när du skriver här Koppen, det är därför som man hänger kvar här på din blogg!

Nu då, har Rickie Hyrvärnien visat tillräckligt mycket på planen för att få vara med i det finska landslaget? Han trollade ju inte direkt mot vilka dussinlirare som helst ikväll ;)

2007-04-09 @ 21:20:37
Postat av: Papas Bar

Då missade du återigen hela poängen Koppen(..Media stjälper oss hällre än hjälper oss..). Niklas Jihde gör en så klockren analys som dessutom nästan fungerar som ett svar på ett av mina "debatt-inlägg" tidigare i din blogg. Vad Jihde säger är;
"Felet är definitivt inte medias, det är helt och hållet innebandyrörelsens egna misstag."
Som passiv betraktare av mediamarknadens "smörgåsbord" så inser man självfallet svårigheten att tränga igenom det s.k. mediabruset. Om man som Innebandyn gör dessutom uppvisar en "mättnad" och en övertro på sin egen förträfflighet så är man dubbelt illa ute. Ingen sitter passivt och väntar på nyheter varken om Hockey, Fotboll eller Innebandy. Nyheter skapas i verksamhetens kärna - men det är i detta fall ni själva som får hjälpa till att förmedla dessa. Ni måste förmås att bära fram nyheterna, eller det ni betraktar som nyheter, till mediamarknadens altare -sedan får ni hoppas att det visas barmhärtighet - så att det inte är ni som offras utan någon annan obskyr Idrott.
Innebandyn har tidigare stått för värderingar som i en mycket hög grad präglats av "ungdomlig entusiasm", nytänkande, entreprenörsskap etc. Nu verkar jag kunna spåra en viss trötthet - vi får hoppas att ni inte inleder en törnrosasömn.

2007-04-10 @ 09:04:24
Postat av: Koppen

Är det bara jag som är trött på Papas?

2007-04-10 @ 10:48:52
Postat av: Roggan

Papas for President, Majjen for Vice!

2007-04-10 @ 11:54:18
Postat av: Papas Bar

Är ibland lite trött på mig själv!
President?
Nej inte jag, däremot är jag nyfiken på hur Kopppen ställt sig till valberedningens förslag, när kan vi läsa om detta?

2007-04-10 @ 13:22:02
Postat av: Ja

heja på detta med vb...

2007-04-10 @ 15:55:33
Postat av: gammal vän

Ok södra serien kanske är bäst men glöm inte bort örebro dom fàr behàlla hela laget + att Lillàns hela 1a kedja kommer sà dom kommer att bli grymt starka och jag bàde tror och hoppas att dom spelar i Elit serien nästa àr.

2007-04-10 @ 16:21:05
Postat av: Koppen

Det hoppas jag med.

2007-04-11 @ 11:46:07
Postat av: Evaloune

Geart site alot of good info that i couldnt find anywhere else thanx!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback