Pappa, du får gå nu.

Rättstavning? Vad betyder det?


# Luciafirandet på dagis gick över gränsen. Lill Zlatan gjorde bort mig. När barnen hade sjungit "En sockerbagare" så gjorde han mig till åtlöje. Sista textraden i sången är "och är du stygger så får du gå" . När dom små änglarna hade sjungit låten så stod vi (ca 50 st föräldrar, syskon, släkt) i trans. Det var gulligt, vackert, fantastiskt mm. Då lägger min son av följande kommentar.


-Pappa, du får gå nu.


Där stod jag, förnedrad av min egen son. Undrar vad övriga tyckte om spektaklet? Kan tänka mig att dom tänkte. Jaha, det var hans fel att dom skildes åt.



# Falun går som tåget. Respekt.


# Ikväll är det match igen. Världens 54 bästa Div 3 lag lirar hemma mot Guldringen. Det luktar seger. Tydligen så kommer "Världens bästa Coach" vara på plats.

Kommentarer
Postat av: Niklas Malmgren

Ibland vore det kul att få veta hur dom små tänker... :-)

Ah då är det coach seger eller spelar förlust ikväll då?

2007-12-14 @ 09:38:36
Postat av: Koppen

Malmgren: Japp, det stämmer.

2007-12-14 @ 11:12:50
Postat av: syrran

hälsa lill zlatan å prinssesan från faster, längtar efter dem :)

2007-12-14 @ 11:19:45
Postat av: Göteborgaren

Koppen: Att Falun ligger tvåa i SSL och att de därmed är nästbäst(?) i sverige för tillfället kan nog de flesta skriva under på. Min fråga till dig är: Kommer de att spela SM-final i april? Varför/varför inte?

2007-12-14 @ 14:28:27
Postat av: Koppen

Göteborgaren: Falun är bra. MEn jag tror inte att det blir Globen.

2007-12-14 @ 15:48:04
Postat av: Smålänning

Det blir inte Dalen i Globen iaf. De är för o-ödmjuka.

2007-12-14 @ 22:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback