En perfekt glidtackling.

Innebandy är inte alltid underhållande. Igår blåste jag bort till Lisebergshallen för att bevittna matchen Pixbo-Järfälla. Första perioden var ett riktigt sömnpiller tills domarna började att liva upp stämningen. Helt plötsligt så missade dom precis allt.
 

 

Jag måste säga att jag ett tag tyckte riktigt synd om Järfälla. En helt otrolig tvåa blev till 2+10 minuter. Men så är det väl när man ligger sist och möter laget som leder serien. Man får inte mycket med sig.


 

Tre spelare visade klassen i PW igår. Jag vet att jag är lite tjatig, men nu måste väl Martin Dahlgren komma med i BlåGult. Återigen så var han Pixbos klart bästa forward. Daniel Dahl pangade in två kassar, och var mycket bra. Henrik Quist gjorde sin bästa hemmamatch på mycket länge.


 

Järfälla såg tröga ut. Topparna var Fredrik Djurling och Joakim Lindström. Djurling spelade väldigt mycket. Han var både back och center i sista perioden. Tyvärr för Järfälla så var han ganska trött varje gång som han kom till avslut. Jocke är en underbar spelare. Killen är en gentleman på planen. Hans teknik är fantastisk. Det är Augustsson klass där.


 

Om inte Emil Persson och Staffan Lindström hittar några nya backar så får dom det mycket tungt. Backbesättningen är allt annat än bra. Coachningen igår var både modig och bra. Jag älskar ledare som vågar plocka målvakten i första perioden. Fortsätt så Staffan.


  

# Ibland så undrar jag hur Carina (sambon) orkar med allt. Som när jag sitter i soffan och asgarvar åt filmen offside. Min humor kanske är lite rubbad. Men jag älskar när en stor luffs sparkar ner en tjej (i fotboll alltså) och kommenterar ”En perfekt glidtackling”. Ibland har nog Carina tre barn.


 

# Hittade idag en ny blogg. Kul. Den skall jag följa.


 

# Okej, Capello kanske ångrar sig. Men jag skulle vilja göra samma sak. Fast då åt alla filmare (här vill mitt rättstavningsprogram ändra filmare till ett efternamn på en spelare i div 1 södra).


Kommentarer
Postat av: Innebandy

Ja gillar att Vaara tar med en 89a i damlandslaget. När ska Ulf våga med något liknande?
Jag är helt övertygad om att Kim Nilsson inte hade gjort bort sig mot Tjeckien i World Challange i februari...

2007-01-16 @ 20:32:55
Postat av: Jessica

Tack för titten på min blogg. Kul med många läsare! Ha det bäst!

2007-01-17 @ 08:28:04
Postat av: Anonym

Allvarligt talat, Kim i landslaget?

2007-01-17 @ 19:46:24
Postat av: Öland

Bara att vänta och se...

2007-01-17 @ 22:38:34
Postat av: Anonym

Kan inte du ringa och fråga Vaara varför han tar med 17åriga Isabell Krantz istället för Anna Jakobsson?
Om du hade sett U19-landslagets senaste match (som direktsändes på internet) så skulle du ha sett Kim's storhet.
Precis som föregående talare säger: Vänta och se...

2007-01-18 @ 16:10:56
Postat av: Koppen

1. Jag har inte Vaaras telefonnumer.
2. Hade jag det så hade jag ändå inte ringt.
3. Kims chans kommer.

2007-01-18 @ 16:52:41
Postat av: Anders Quist

hej koppen,vad krävs för att en spelare skall få betyget bra? två mål är man bra då! eller om man spelar ett bra försvarsspel är man bra då! Vem är bäst målskytten eller de som gräver fram bollen och skapar förutsättningar?
tycker att alla sk experter och mediafolk focuserar på spelare som gör mål.( men så är det förvisso i alla sporter)
Nä fram med experter som ser spelet i stort, och som vågar tala om de som jobbar i det tysta.
Ja nu är väl jag lite part i målet, men de matcher som jag sett så så har nog HQ presterat mer än bra godkänt denna säsongen.

2007-01-27 @ 20:36:20
Postat av: Koppen

Tjena Anders.

Visst är du "lite" part i målet, men du har så rätt så. Jag håller med dig till 100%. Utom att HQ har varit sig själv på planen. Jag tycker att han har varit lite väl loj ibland. Men då har jag stora krav på han. För enligt mig så är han världens bästa back.

Sen så finns det många som tycker att landslagsspelarna alltid får godkänt bara dom går in på planen.

Det är som sagt ett lagspel. Där det bästa laget vinner tillslut.

Inte det laget som har den bästa målskytten.

Jag skall följa upp detta. Verkligen ett roligt ämne.

Ha det gott nere i Bjuv.

2007-01-28 @ 09:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback