Regndans Överallt.

Så ja. Då var det dags att kladda lite igen. Uppdateringen har varit dålig. Men även jag måste få ta ett break ibland. Vad har hänt?

  

Jag hade en enorm trevlig vecka uppe i Kungshamn. X3M Lägret var fantastiskt roligt i år. Jag hamnade i en kanon grupp. Grupp fyras ledare var Peter Karsk, Jag Och Lillån Joel. Roligare killar får man leta efter. Eleverna ville lära sig allt. Vilket man genom åren inte alltid har varit bortskämd med. Denna grupp tyckte även att sömn var viktigt. Vilket inte de övriga fem grupperna prioriterade högt.

  

Men man fick kämpa sig in i ledarrollen. Det var ju ett tag sedan som man var ute på fältet. Men jag var inte ensam om att sluddra en massa skit. En ledare (vill inte nämna några namn) fällde en makalös kommentar.


 

-        Då samlar vi in bollarna och värmer upp målvakterna.


 

Lägret var fullt av sköna kommentarer. Men dom flesta är tyvärr barnförbjuda. Så dom får helt enkelt stanna i gruppen.

  

Vill passa på att tacka alla Ledare och Spelare för en kanon vecka. Det är inte varje dag som man saknar att sova på en tältsäng. Men ni gjorde vecka till en fin upplevelse.

  

Emil och jag tog sedan tåget till Örebro. Några dagars sol och bad hade vi planerat in. Solen gick vi minste om. Men bad i Morsans pöl blev det.

  

Den årliga grillaftonen med mina vänner utbröt till en riktig blöttkväll. Regnet stod som spön i backen. Alla fick sig en rejäl dusch. Men i glada vänners sällskap så gjorde det inte så mycket. Gitarren kom fram, och det sjöngs för fulla muggar.

  

Nu sitter jag och väntar på PD. Han tänkte komma och hälsa på oss imorgon. I år har han med sig en Schweizisk tjej. Så nu blir det att prata engelska i några dagar. Synd att inte min gamla Engelskalärare kommer att medverka. Då hade man kanske kunnat höja sin tvåa till ska vi säga en fyra.

  

På torsdag kommer ett gäng från Stockholm på besök. Jag är lite orolig att Mölndalskommun kommer att höja skatten efter deras besök. För vevar dom klubborna lika mycket på golfbanan som på parketten i Täby så får vi väl bygga om minst nio hål efter rundan.

  

Nåja, det blir nog en skön dag. Dansskorna ska på, och hela Avenyn ska dansa. Någon som är sugen att ta rygg på oss?


Kommentarer
Postat av: Ingrid i Ume

Blöta fester? Hur ska man kunna slå det... här är det ju BARA super super super väder (ok fem dagar regn på fem veckor semester).
Ha så kul med noll åttorna och dansa inte regn dansen... ni verkar ha fått nog med regn

2007-07-25 @ 10:41:52
Postat av: I n g r i d i g e n

kladda oftare, tror att många gillar ditt kladd men man ska ju inte dukna folk i ryggen så... kladda på

Postat av: Tex

Tjena Koppen
Du ser hyfsat bra ut på kortet från X3M lägret. Hoppar allt går bra i Lindome. Hälsa till Linus o Illisei.
Bra att man inte är räd för vatten, särskild när man sitter i trägården... :-((

2007-07-25 @ 22:37:00
URL: http://tex-tv.floorballmagasinet.dk
Postat av: is a be

väntar på en uppdatering

2007-07-29 @ 23:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback