Tokiga saker.

Jag är nästan barnsligt förtjust i oväntade upplevelser. Ni vet sånt som händer som man aldrig hade räknat med. 1992 var jag på en spelning i Globen. Ett gäng irländare som kallar sig U2 var där. Dom hade sålt ut Globen 2 st kvällar. Jag hade lyckats få biljett till den första spelningen.


 

Spelningen var helt underbar. Kanske en av de bästa koncerminnena som jag bär med mig. Dagen efter den underbara spelningen så låg jag hemma i min säng och tyckte synd om mig. Polarna fick nämligen tag i biljetter till den andra spelningen med.
 

 

Och vad tror ni händer då? Jo, U2 lirar Abbas superlåt Dancing Queen. Visst hade jag hört den kvällen före, men nu hände något underligt. På scenen dök Björn och Benny upp. Kan ni tänka Er. Hjältarna lirade med Hjältarna.


 

Nåja, som tur E så finns det ju inspelat. Men jag kan lova att jag hade kunnat betala en hel del för att fått uppleva miraklet live.

  

# Tänk Er att ni står på en gata i Köpenhamn och trubadurar. När ni står där och lirar så kommer det fram en kille och frågar om han får vara med. När det dessutom är bossen himself så måste det kännas tokigt värre. Kolla in killen, han har ett rättså gott gung. Han tror nog att han är i himlen.

  

Innebandy? Nej inte idag.

  

Sluta aldrig att berömma varandra.


Hyffsad livelåt.


Kommentarer
Postat av: Niklas Malmgren

Kungligt! Fatta och stå och plinka lite på gitaren så kommer Bossen förbi och kör lite. Som att lira vägg med sig själv och så kommer Kaka och vill vara med... Eller som att träna lite nya finter så kommer Magnus Svensson förbi, eller hm höll inte den samma kaliber?

Postat av: Koppen

Eller som att ha en blogg och Malmgren tittar in...

2007-06-19 @ 14:13:26
Postat av: triss

Plötsligt händer det bara, (någon byter lag mitt i en match)

2007-06-19 @ 17:32:21
Postat av: MH

Själv sprang jag på Lene i Aqua på Ströget i Köpenhamn sommaren -98. Är det lika mycket värt som att lira med The Boss??? :)

2007-06-19 @ 20:43:35
Postat av: Koppen

MH: Suck, nej det ärdet inte.

2007-06-19 @ 22:37:58
Postat av: Niklas Malmgren

Eller att ha en hemsida och koppen kikar in... :-)

2007-06-20 @ 08:07:52
URL: http://www.fammalmgren.se
Postat av: Niklas Malmgren

Fan Springsteen ÄGER verkligen!! Såg honom på sthlms stadion för några år sedan. Han är tokigt bra. Sen kör han långa konserter, vilket är ett stort PLUS!!

2007-06-20 @ 08:10:17
URL: http://www.fammalmgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback