Mattematikerna bor i Stockholm.

Älvstranden gjorde i julas ett tränarbyte. Kanske världshistoriens sämsta? Piraterna har som sagt kammat noll efter bytet. Nu vill även jag se att killarna går hem till Patrik Strömsten och ber han om ursäkt. Så jävla trött på spelare som inte kan rannsaka sig själva. Vad trodde dom? Jag kanske låter lite bitter. Men det blir man när man känner för en klubb. Älvstranden kommer alltid att finnas i mitt hjärta. Det var dom som först gav mig chansen. Vilket jag kommer att vara evigt tacksam för.


 

Järfällas tränare Emil Persson var riktigt ödmjuk när hans lag tillslut bärgade tre poäng. Efter segern mot Älvstranden så sade Emil att hans killar bara behövde gå på 80 % för att slå Piraterna. Hmmm. Undrar hur många procent övriga lag i serien gått på när dom har slagit Järfälla. Jag tippar att Pixbo gick på 17 % , Aik på 23% , Warberg 25 %.

 

 

# Såååååå trött på alla som hejar på Liverpool och Man United. Kom igen West Ham.



 

# Varför heter det att laget gjorde "En mellan säsong" när det går dåligt? Snälla förklara för mig.


 

# Idag spelades "Friday Im In Love" på min radio. The Cures låt får mig alltid att vilja dansa. Jag höjde volymen till max, och gungade på ordentligt. När sedan låten följdes upp med Andreas Johnssons "Sing for Me" så blev det svettigt. Tänk vad musik kan göra en tokig.


 

Min favorit på lördag heter Sebastian. Inte för jag tror att han vinner. Men låten är helt magisk.


 

# Kan inte Jihde Zorra?


Kommentarer
Postat av: innebandy enligt mig

hej igen... jo du det där med Jidhes sommar zorro skola var ett skämt, framgick det???
Dumt av mig....
om min 11 åring vore smart skulle jag skicka honom på innebandyskolan du länkade till... men han är... korkad och spelar hockey *ler*
Du... West ham... är det ett pålägg *ler*
Nu får du inte fler kommentarer från mig idag
ha de

Postat av: Mor till dina barn...

fattar inte hur du kna heja på Sebastian... men så har vi ju inte samma musiksmak heller..

Jag hejar på Inter o Zlatan vet du la`?
Och om jag måste ta ett lag från England , tar jag Arsenal som så många andra... ;-)

2007-03-08 @ 20:44:08
Postat av: Papas Bar

Koppen,
Nu förstår jag vem det är som står för intelligensen
hemma hos er. Och låt mig säga så här - "det är inte du"!. Är definitivt av samma uppfattning både vad som gäller Sebastian (överreklammerad, nyligen outad (?), plagierande wannebe) och Zlatan - han rular för evigt. Du har lämpligtvis lämnat hans "Ja" till landslaget helt utan kommentar. Betänk vad jag tidigare sagt - att han kommer att tacka ja så fort det blir tävlingsmatcher. Om inte Ljungan behöver spela träningsmatcher med landslaget (och han är ju numera kapten), varför skall en av världens för närvarande bästa fotbollsspelare behöva göra det. Dessutom är Lyon ute ur CL - hur gick det med det tipset? Nej, The Ark vinner Melodifestivalen tätt följd av Andreas Johnsson - Sebastian han glömmer vi lika fort som stormningen av Smögens Fotbollsarena!

2007-03-09 @ 10:16:35
Postat av: Koppen

Av alla idiotiska ideer som du har kommit med så var nog stormningen av SmögensArena den sämsta. Att Andreas Johnsson skulle vinna är lika troligt som att laget som alltid har en mellan säsong (IFK Göteborg)blir bättre än sjua i år.

Ps:Även Schwartz hade sina brister.

2007-03-09 @ 10:27:01
Postat av: Papas Bar

Vill kort kommentera att det är många som stormat San Siro, Nou Camp, Wembley och inte minst Maracana Stadion (som sägs ha stormats av upp emot 50 000 åskådare på VM finalen 1950 - då Uruguay slog Brasilien i finalen) - Men hur många har egentligen stormat Fotbollsarenan i Smögen?

PS! Bär dina tillkortakommande med stolthet!

2007-03-09 @ 10:48:23
Postat av: Christer

Tack för en mycket trevlig blogg.Håller med dej fullständigt när det gäller tränarbytet.Spelarna fattade inte försvarspelet nu heller.Annars tycker jag att det är synd att inte Älstranden klarade sig kvar.Vi behöver minst 1 lag till i Elitserien både på Herr och Damsidan.The Ark vinner på lördag.

2007-03-09 @ 11:01:18
Postat av: Änglarna

IFK Göteborg vann UEFA Cupen 1982 - för att sedan vinna igen 1987. Alltså var säsongerna 1983, 1984, 1985, 1986 mellansäsonger på den internationella planet. Nu var det förklarat!

2007-03-09 @ 11:28:55
Postat av: Koppen

I så fall har GAIS haft några mellansäsonger nu. Senast dom vann något (sm-guld) var 1954.

Skall jag tack för ditt svar.

2007-03-09 @ 11:40:08
Postat av: The Man Upstairs

Be Strömsten om ursäkt? För vadå? Att det var vårt (spelarnas)fel att vi inte hade ngn spelidé, det taktiska kunnandet, coachandet, fingertoppskänslan, förmågan att hålla bra och givande träningar, få alla att dra åt samma håll, för att de så nödvändiga spelarförvärven aldrig blev av??? Sämre har jag aldrig varit med om! Det är lätt att säga att spelarna också skall ta sitt ansvar...men hur lätt är det när man i hemmadebuten mot De Svenska Fucking Mästarna AIK som enda direktiv får höra att "gå ut o ha kul". Och Jävlar vad kul vi hade åt 0-7 i röven! Om det är ngn som skall be om ursäkt så är Strömsten själv för hans katastrofala insats!

2007-03-09 @ 16:11:51
Postat av: Ks99

Gött att man kan gömma sig bakom ett alias,,,

2007-03-09 @ 18:35:18
Postat av: Gäst

Det låter som att du (the man upstairs) har hamnat på fel sida älven från början. enligt säkra källor så har pixbo väldigt givande träningar och deras tränare ger tydliga instruktioner över hur man ska lira.

2007-03-10 @ 12:53:27
Postat av: Emil Persson

Hej Koppen!

Har med glädje följt din blogg under en tid, alltid lika trevlig läsning. Tycker också det är skönt med människor som vågar stå för sina åsikter "offentligt".

Men när jag läser om matematiker i Stockholm så tappar du mig ganska snabbt. Vet inte riktigt var du får procentsiffrorna ifrån, men du får gärna visa mig. Hhhmm 80%, vet inte riktigt vart det skulle komma ifrån. Men strunt samma, Älvstranden är ändå klart det sämsta laget i elitserien och det står jag för. Frågan om inte Partille skulle gjort lika bra ifrån sig i årets serie ;).

Men trots denna feedbacken så hoppas jag att du fortsätter hoppa på mig varje gång du känner för det. Det är så vi driver utvecklingen framåt, genom att konstruktivt kritisera varandra. Keep up the good work!

Ses i en hall snart hoppas jag!

2007-03-10 @ 17:13:05
Postat av: Koppen

Tjena Emil. Nja, tycker inte att jag hoppade på dig. Eller, ja lite då. Har för mig att jag läste det på innebandynytt.

Hur som helst. klart att vi måste vara konstruktiva. Men tyvärr så är det alldeles för många anonyma fegisar som skriver.

Med handen på hjärtat så hoppas jag att du leder ditt lag till en kvalseger. Järfälla hör hemma i eliten. Älskar spelare med stora hjärtan typ Staffan. En sån kille skall alltid få lira i eliten med sitt favoritlag.

Hoppas också att vi ses i en hall snart igen.

Kör hårt med killarna nu. Och skit i Gurras snack om att han skall spela PP. För det har han väl tjatat om hela säsen;).

2007-03-10 @ 19:29:50
Postat av: Anonym men inte feg

Bättre anonym och korrekt i fakta än felaktig och sen bara vifta bort det med "Har för mig att jag läste det" som du. Tänk vilken pajkastning det skulle bli om alla gjorde så?

2007-03-10 @ 22:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback