Panelen kommer alltid till dom viktiga matcherna.

Snart så börjar slutspelet. Då vaknar många till liv. Ett folk som verkligen vaknar till liv är experterna. Expertpanelerna fylls med de tappra krigarna. Det finns många kännetecken för dessa expertpaneler. Här följer några.


 

Som James Bond synkande klockor dyker dom plötsligt upp på matchen. Dom sitter alltid på samma platser. Dom är högljudda. Plus att dom flesta har återvänt till brottsplatsen (gamla spelare). Vad som inte syns utanpå dessa individer men som oftast stämmer in är att alla hade problem med rättvisan (domarna) på sin aktiva karriär. Något som dagens domare brukar få lida extra mycket för.


 

Alla har dessutom en solklar favoritspelare. Om det nu skulle vara någon i motståndarlaget som är taskig mot stjärnan så får han/hon höra det på direkten.
 

 

I periodpauserna berättas det alltid gamla minnen. Minnena består oftast av segermatcher eller råkurr. Något så ovanligt som dåliga domare är också väldigt ofta upp på tapeten.
 


Alla paneler har ett levandeuppslagsverk med sig. En som har sett lagets alla matcher under året. En som har koll på motståndarna. För det är ju viktigt att man tråkar rätt person när tillfället ges. För visst vore det pinsamt om man mot förvåna skulle vråla ut fel namn.


 

Nu för tiden så har man även börjat se "hangaroundarna".  Dom sitter i panelen men är oftast väldigt tysta. Dom kan till och med rodna när någon vräker ut sig saker som egentligen inte hör hemma på en idrottsarena.
 

 

Den som har lägst status får givetvis gå till kiosken och inhandla kaffe i periodpauserna. Ibland så får personen ifråga även betala kalaset. En vanlig kommentar brukar vara "jag bjuder nästa gång".


 

Dom riktiga experterna följer även sitt lag på bortamatcherna. Då brukar följande regler gälla. Den yngsta kör alltid. När man kommer in i hallen så skriker man allt vad man har ut sitt favoritspelares namn. Har man tur så vinkar stjärnan då mot en. Vilket betyder att man har fått bekräftelse på att man är "LäktarExpert".



 

Vi ses på dom vanliga platserna nästa vecka.


Kommentarer
Postat av: Mr.synth

Det där påhoppet såg jag koppen. Anledningen till att jag köpte dig en kopp kaffe var ren strategi.
Det lönar sig i längden att hålla sig väl med koppen. Om man gör det blir man inte av med stereon i Nice.

2007-03-07 @ 08:39:27
Postat av: Koppen

Där fick du. Min axel värker fortfarande.

2007-03-07 @ 09:31:51
Postat av: gammal vän

du har varit yngst mànga gànger men aldrig kört

2007-03-07 @ 11:57:14
Postat av: Koppen

Sant.Hur mycket är jag skyldig dig?

2007-03-07 @ 12:12:48
Postat av: innebandy enligt mig

Wow, en kommentar frånen riktig skribent på min blogg...tack för... komplimangen
Har läst här nu, en lång stund
Du skriver... så man känner något
Komm på blogg:
Livet på läktaren är svettigt... jag kan betala ditt kaffe bara jag får läsa här igen... skicka "gammal vän" kontonr så fixar jag det
komm på krönika:
Nä, kommentaren blir snart längre än ditt inlägg...
Jag återkommer i ämnet/Ingrid

Postat av: gammal nän

Du är inte skyldig nàgonting du har passat mig mànga gànger genom àren men din mormor tycker jag är bäst

2007-03-12 @ 18:39:37
Postat av: Koppen

Ha ha ha. Är det du. Jag håller med min mormor. Du är bäst av oss två.

2007-03-12 @ 19:43:59
Postat av: Brageklara

Very interesting site. Lots of good information.

2008-09-03 @ 08:08:48
URL: http://brageklara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback