Sluta spotta på golvet.

Grattis Warberg. Har för mig att jag känner någon som tippade 3-2 till Er före matchserien. Min favo Magnus Danielsson var väl som Henke Larsson hade sagt "helt ok".


 

# Vägen till Globen ligger öppen för Pixbo. För inte kan väl? Nej, det går bara inte en gång till. Eller? Va vet jag???..


 

# Emil har ett eget språk.


 

Ullared- Ullareda

Rattmuff- Luddvärmare

Elgitarr- Basgitarr


 

# Det har surrats om domare i kommentarerna. Polverari-Bengtsson är klart mina favorit domare. Dom har känsla. Sedan så finns det några som är katastroffffffff dåliga. Ett av just dom paren dömde Warberg-Helsingborg idag. Snälla Råsbrink- Nystrand, sluta igen. Idag var ni riktigt dåliga. Om jag säger att jag har set Nystrand le så förstår jag om ni inte tror mig. Kanske borde skriva tomtelistan?


 

# Vad skönt det var att såga domare igen. Det måste jag göra oftare.


 

# Detta var ryktet som jag hade hört.
 

 

# Imorgon så håller jag mina tummar för Pixbostjejer. Hade tänkt mig att gå dit tills jag fick höra att tjejerna hade börjat att odla slutspelsskägg.
 

 

# Skoja bara.


 

# Idag fick jag ett sådant allergianfall att jag trodde att sista stunden var kommen. Tårarna rann mer än dom gjorde för några år sen när jag varje torsdag tittade på Lilla huset på prärien.


 

# Va bra att Zlatan var tillbaka. Fattar inte hur kroknäsan orkar springa så mycket. Han är en underbar lagspelare. Ett geni.


 

# Skoja bara.


 

# Eftersom Jönköping har lite taskigt ställt så kan jag tänka mig att betala alla spelare som dom värvar av Mullsjö.


 

# Skojade jag?


 

# Sandra Jacobsson i WM-final i simning. Vilken skräll. Men så kommer hon från Täby med.


 # Vilket geni hade mordhotat Peter Sjögren? Vart är världen på väg? Mordhota en innebandymållis, plus en kille i Dalen (som spottar på golvet jämt som han är med i tv). Någon mer som har blivit hotade i år? Hoppas inte det. Hoppas att vi slipper det i fortsättningen

Kommentarer
Postat av: Nicke Halmstad


Skönt att du är tillbaka med skrivandet Micke...

Har ju fått jobba på jobbet nu när du inte skrivit på ett tag...

Håller till viss del med att domarna i matchen Warberg vs. Helsinborg var dåliga.. Men bör tilläggas att Helsingborg inte riktigt hann med och gjorde en del sena tacklingar mm.

En tanke... Om Pixbo valt Warberg.. Scandinavium skulle varit ledigt och pengarna rullat in...

Nu får man se Gustavsson och Kohonen på Västkusten och Bohemerna ... Skall dom kunna ställa till det igen ??? Var tror du Koppen ???

2007-03-29 @ 23:16:52
Postat av: Koppen

Tjena. Såg dig på tv. Tänkte faktiskt ta upp Scandinavium. Pixbo spelar final i April. Den andra matchen ser jag som väldigt öppen. Men jag hejar på Warberg.

2007-03-29 @ 23:20:06
Postat av: En vän

Du vet väl att Råsbrink- Nystrand kallas för Roten och Satan och det betyder att dom är roten till allt det onda.

2007-03-30 @ 00:16:00
Postat av: Gbg

Pixbo kunde inte välja Warberg i semi eftersom de var det näst bäst placerade laget i serien......men det hade varit fräckt med semifinaler i scandinavium

2007-03-30 @ 09:00:07
Postat av: Papas Bar

Koppen sällar sig som vanligt till den högljuda men inte så eftertänksamma och tämligen okunniga MOBB som återigen hoppar på "Ibra" för att Sverige förlorar ett gerillakrig mot "Ulsters bästa pojkar". Jag är den första att hålla med om att Sverige gjorde ett mycket blekt intryck. Eller i klarspråk "en skitmatch". Men hävdar i stället för att följande frågeställningar är riktigare att ställa;

* Det fanns väl en hel del att önska när det gällde startuppställningen.

* Det fanns väl likaledes en hel del att önska när det gällde Sveriges taktiska genomförande av denna match. Hade gett en hel del för att så här i efterhand komma över Lars-Rolands spelpärm - är det någon som kan hjälpa mig med detta?

* Hur är det beställt med kommunikationen i backlinjen? Kan dom inte italienska så kan säkert Zlatan hjälpa till även här.

* Uppspel efter marken? Blev tjongbollar i luften.
Men nästa landskamp så föreslår jag att Zlatan sköter uppspelen till sig själv - då får han i alla fall bollarna där han vill ha dom (What?).

* Anders eller Kim? - Blev väl egentligen ingenting!

* Sedan kan man kanske fundera på hur väl samlingar, läger och träningslandskamper i Sydamerika och Afrika (även om många i denna trupp saknades på dessa resor)- förbereder ett landslag för kvalmatcher i mars månad på de brittiska öarna.

I stället får jag hylla Nordirland för ett spel så konsekvent att man inte sätt maken till det sedan Blåvitts segertåg i Europa på 80-talet. Och visst påminner detta Nordirland både om blåvitt och om humlan (ni vet den insekt som inte själv vet om att den inte kan flyga) - dvs ett 100 %-igt kollektiv där alla (och då menar jag ALLA) underordnar sig en spelidé och inte viker en tum från densamma - oavsett vilket resultat som lyser från jumbotronen.
Blåvitt bevisade att ett gäng elektriker, snickare, kockar, banktjänstemän etc (vad nu alla jobbade med 82) kan besegra mångmijonärer och fullblodsproffs. Nordirländarna bevisade, återigen, att ett tämligen habilt gäng med proffsspelare från lägre ligor och ointressanta fotbollsländer - kanske kan ta sig enda till Fotbolls EM.

Men jag vågar utlova vinst i returmatchen mot Nordirland hemma.



2007-03-30 @ 09:08:22
Postat av: Koppen

Härligt med ett jobb där man kan sitta och skriva långa svar.

2007-03-30 @ 09:33:52
Postat av: Papas Bar

Skall vi byta?

2007-03-30 @ 09:43:09
Postat av: Koppen

När du vill.

2007-03-30 @ 10:18:44
Postat av: Anonym

Tack för din kommentar
Förlåt, jag var död igår, räknas det som giltigt skäl?
1.Har skrivit om dig idag
2.AIK spelar i div 1 nästa år, har du läst det?
3.Hatan Ibrah... kallas fotbollskillen här...
4.Skills domarparet P&B, (innebandyenligtnob)DE äger

Postat av: Anonym

Lycka till i TV
Div 1 för AIK låter vettigt (kommentar på kommentar från )bloggare ovan
Koppen
Din blogg är HET

2007-03-31 @ 10:50:01
Postat av: Koppen

TV?

2007-03-31 @ 13:03:47
Postat av: Muppar

aik tar sm i fotboll och återvinner tronen i plastbollens förlovade land.

2007-03-31 @ 20:04:13
Postat av: johnny

ville bara säga hej mvh lillen från frövi
hoppas allt är bra med dig och familjen

2007-04-19 @ 15:13:14
Postat av: Nicklasthale

I LOVE THIS VERY PAGE PLEASE KEEP UP THE GOOD AND WONDERFUL JOB.

2010-11-19 @ 07:16:25
URL: http://nicklasthale.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback