Vart tog golvet vägen?

Zlatan hade på sig sin nya innebandytröja. Vi var taggade till tusen. Men det gick inte som vi hade tänkt oss. Vi torskade i sudden mot 12isarna. Men måste nog medge att dom vann rättvist. AIK Dala har tappat formen. Han kom långt ner i planen. Han hämtade mycket boll. Men tappade också väldigt mycket boll på mittplanen. Nåja, är vädret med oss så är det ny match imorgon.


 

# Färjestaden är på väg upp i finrummet. Segern mot Järfälla skvallrar om det.


 

# Hörde lite rykten om ett elitlag igår. Måste säga att jag blev väldigt chockad.


 

# Varför lade man inte in det blåagolvet i Solnahallen? Jag hade stora problem med att se bollen. Sändningen försämrades kraftigt i och med det.


Kommentarer
Postat av: Gäst

Ja hade också svårt att se bollen. In med det blåa golvet! Annars ska man inte sända i Solnahallen!
Vad är det för rykten du har hört?
Varför har Runnestig lagt ner zorro-finten?
http://www.youtube.com/watch?v=JqAt6Q9Vdlc

Postat av: Anonym

Din bloggkollega Sjöstrand tycker att man ska byta ut AIKpa...domarparet Polverari/Bengtsson. Tycker jag oxå. AIK-touchen på bedömningarna var sanslös senast. Snacka om att spela i uppförsbacke. Vad säger du om det?

2007-03-26 @ 17:09:08
Postat av: Koppen

Sveriges bästa domarpar borde blåsa alla matcherna i slutspelet. Pol/Ben är Sveriges bästa domarpar. Folk tycker ofta att AIK har fördelar. Löjligt skitsnack säger jag.

2007-03-26 @ 18:32:03
Postat av: Gäst

AIK fick smälla på bra i närkamperna i slutet av
matchen. Täby var väl värda ett par Powerplay'n i tredje perioden. Att domar-paret blundade för dessa fula tacklingar vid sargerna borde ha gett AIK några utvisningar. Till och med experten Peter Kokocha tyckte att AIK skulle ha fått några utvisningar i tredje perioden. Pol/Ben gjorde inte en av sina bästa matcher i Solnahallen nu senast. Synd, nu när Täby var på väg ikapp AIK'arna.

2007-03-26 @ 22:11:47
Postat av: Gäst

AIK fick smälla på bra i närkamperna i slutet av
matchen. Täby var väl värda ett par Powerplay'n i tredje perioden. Att domar-paret blundade för dessa fula tacklingar vid sargerna borde ha gett AIK några utvisningar. Till och med experten Peter Kokocha tyckte att AIK skulle ha fått några utvisningar i tredje perioden. Pol/Ben gjorde inte en av sina bästa matcher i Solnahallen nu senast. Synd, nu när Täby var på väg ikapp AIK'arna.

2007-03-26 @ 22:12:19
Postat av: linda

mike o pulv är utan tvekan sveriges bästa domare. Dock gör alla misstag synd bara att så respekterade och högt "rankade" ska göra det i ett slutspel.

2007-03-26 @ 23:25:42
URL: http://grundstrom.blogg.se
Postat av: Pol/Ben

Så här skriver Sjöstrand i en krönika på innebandynytt.se:
"Danne Bron-Sundbom är skadad och osäker på spel i kvällens match. Inte konstigt det med tanke på vad han råkade ut för. Först fick hans Conny Vesterlunds klubba i mellangärdet, sedan blev han tacklad över sargen av Kristoffer Kranberg innan Richard Norman överföll honom vid Black Armys läktarsektion. Norman kan bara ha haft en enda uppsåt med sin attack, att ta ut Sundbom från matchen och hela kvartsfinalserien. Något han lyckades med. Pinsamt att se en så stor, välskött och professionell klubb som AIK syssla med sådant. Hade de haft något civilkurage hade Vesterlund och Norman fått vila nästa match, men vem vet. Deras överfall var kanske på bänkorder, även om jag inte tror att herrar Nordström och Karlberg sysslar med sådant. Kranbergs överfall var väl likvärdigt med Thomas Rappels överfall på Mikael Karlsson, skillnaden är att Rappel fick en tvåa med Kranberg inte fick något. Jag har inget emot hårt spel, absolut inte. Men när man, som Norman och Vesterlund, på fullt allvar är ute efter att skada motståndare är det något som inte stämmer. När de sedan dessutom lyckas med sitt uppsåt är vi verkligen illa ute.
Det kan bero på det usla domarparet Martin Polvari/Mike Bengtsson. Speciellt Polvari gjorde ett mycket osympatiskt intryck på mig. När Vesterlund kör klubban i Sundboms mellangärde står Polvari över Sundbom och säger att han bara filmar. Polvari, även om du tycker det ska du hålla inne med sådana åsikter, du ska vara neutral. Dessutom, om nu Sundbom verkligen filmade, varför gav du honom inte en tvåa? Men det var inte slut där, när Norman gick in för att skada Sundbom, tycker Polvari att det inte var meningen. Nä, för allvarliga tacklingar mot sarg och läktare är ju helt och fullt godkända inom innebandy. Vill förbundet behålla någon trovärdighet byter de domarpar till kvällens match och låter inte Polvari/Bengtsson döma mer i detta slutspel. Fast känner jag SIBF hinner det bli jul innan de får tummen ur röven".

Postat av: Nicke Halmstad


Polverari/Bengtsson...

Alla som vet vem jag är vet att jag kritiserar domarna... hårt...

Bengtsson och Pulver har jag däremot sällan haft något att invända mot ( klart att även dom får missa ... dom är människor )

Så till själva matchen.. Vesterlunds klubba föregås av en crosschecking av "Helgonet" Sundbom och Connys klubba var inte hård... Jag anser att Pulver gör rätt som inte tar någon utvisning utan låter spelarna avgöra med 5 spelare på banan..

Domare skall ha kritik när dom förtjänar det men spelarna måste också vara självkritiska... Vi vet att man inte får göra vissa saker... gör detta ändå och sen blir vi griniga när domaren inte ser oss eller när han ser oss.. beroende på om vi är den som tar eller ger...

Bengtsson/Polverari... Stå på er...

2007-03-27 @ 10:25:31
Postat av: Pol/Ben

Men Pol/Ben blundade för solklara saker i slutet av tredje perioden då man hade/har för stor respekt för AIK spelarna. Du "Nicke" kan inte påstå att det som ja, Peter Kokocha, Sjöstrand och övriga tv-tittare såg i den tredje perioden, inte kan ge något annat än 2min. Ja tänker på de fula påhoppen på Danne-Sundbom. Sporten är på väg förbi Pol/Ben. Innebandyns slogan passar in bra här: "hänger du inte med, är du inte tillräckligt snabb"
Riktigt skönt att Täby fick upprättelse och slog ut gnaget, 08orna och AIK. Rättvisan segrar alltid!

2007-03-27 @ 11:14:35
Postat av: Till Koppen

Håll med om att det lutar åt en final mellan Pixbo-Storvreta och Hellgård-Kohonen?!

2007-03-27 @ 11:23:01
Postat av: Nicke Halmstad

Till Pol/Ben.
Vi som sitter och tittar på tv har den underbara hjälpen av så kallad slowmotion och repriser att övertyga oss själva att vi har rätt..
Denna lyx har tyvärr inte domarna...
Jag menar inte att det inte skulle varit utvisning... men skulle inte matchen gått på tv så hade det inte varit lika solklart... tänk på det..
Jag har en liknande insident... Jag spelade med Lundby ( numera Älvstranden )
Jag ligger efter en kille ner i offensivt hörn, sträcker mig fram och försöker nå bollen... Tyvärr hakar klubban fast i killens ankel och jag släpper ALDRIG klubban... Resultat Killen flyger med huvudet in i sargen... Domaren står 5 m bakom oss och skriker spela vidare..
med ursäkten att han trampade på min klubba...
Om jag inte mins fel så var det Hellgård som dömde den matchen...
Givetvis gjorde inte domaren detta med mening det var inte så att de satt i periodpausen och kom överens att släppa detta...
SLuta klaga på domarna och klaga på spelarna som verkligen vet att dom inte får tackla vid sarg och gör det ändå....

2007-03-27 @ 12:00:23
Postat av: Koppen

oj. Här var det debatt. Kul. Japp, det blir Pixbo-Storvreta i final. Pixbo vinner guldet. Dala avgör finalen.

Pol/Ben är bäst.

2007-03-27 @ 12:19:17
Postat av: Pol/Ben

Till "Nicke": Pol/Ben gjorde en dålig match. Numera gör de oftast dåliga matcher. De tillhör inte längre Sveriges bästa domarpar som de en gång gjorde. Jag hoppas verkligen att man slipper de i semifinalerna så att man kan njuta av matchen fult ut, utan att behöva lägga onödig energi på att bli förbannad på domaren. Tycker det är tråkigt att Pol/Ben blåser extra mycket fördel för den ena laget bara för att de har en kille vid namn Jihde. Som sagt, ska bli skönt att slippa dessa två herrar i semifinalerna!

2007-03-27 @ 21:55:18
Postat av: Till Koppen

Nämn tre spelare i Caperio/Täby som skulle plats i landslaget!

2007-03-28 @ 10:39:12
Postat av: Koppen

Ramsin och Edlund är dom enda.

2007-03-28 @ 11:38:28
Postat av: Till Koppen

Tack för svaren. Hur många i AIK platsar i landslaget? (Kom ihåg att AIK åkte ut i kvartsfinalen mot ett lag med "två" landslagsspelare).

Rickie H i finska landslaget?

2007-03-28 @ 13:45:07
Postat av: Till Koppen

Patrik Hagberg i landslaget? (Killen kom tvåa i poängligan förra säsongen)

2007-03-28 @ 13:51:32
Postat av: Koppen

Jihde, Fisher och möjligen Edgren.

Jihde för att han kompleterar Hellgård bäst i Sverige.
Fisher för att han är en av Sveriges bästa backar.
Edgren får en plats för hans speluppfattning.

Hagberg. Nej, har svårt att se han i någon av Hallstensons roller. Det finns mycket bättre spelare i hans position.

Sen så tycker jag att det är lite fånigt att jämnföra olikalagsspelare.

Men du är väl ute efter att Caperio är ett bättre lag än AIK.

Jag håller med dig. Förtillfället så är gruppen i Caperio, Ledare/Spelare bättre än Aik.

2007-03-28 @ 14:09:55
Postat av: Allvarligt talat

Vem vill nu till Globen?

2007-03-28 @ 15:27:43
Postat av: Niklas Malmgren

Visst AIK spelade på gränsen och kanske över den... Nu är det ju dock historia. Men Sundom, oj vad han FILMADE hela tiden. Värst var när han crosscheckade Lundqvist fick en lite knuff och stöp som en skjuten svan i golvet.... Kunde inte hålla mig för skratt. Sen när han fick en knuff av jag tror det va en av Karlssons vid avbytarbänken och han dog ner på andra sidan sargen...

Trist då jag annars gillar Sundom... Men men det kanske hör till sporten...

2007-03-28 @ 18:35:24
Postat av: Till Niklas Malmgren

Sundbom filmar aldrig! Du kan ju ringa och fråga honom. (Eller fråga honom på hans blogg). Det är en lirare som ger och tar emot stryk. (Till skillnad från din favorit Karlsson ) Utan att flina när han delar tacklingar också. Respekt åt Sundbom som har lett sitt lag till Semifinal.

Ruskigt onödigt av Karlsson att ta en sådan junior-utvisning i en sådan viktig match. Men han spelar ju i Sveriges åttonde bästa lag så det är la förståligt.

2007-03-28 @ 22:57:00
Postat av: LL

"Postat av: Allvarligt talat

Vem vill nu till Globen?"

Alla vill till Globen och åka limousine förstås!!!

2007-03-29 @ 01:39:01
Postat av: Niklas Malmgren

He he, karlsson är INTE en favorit, inte heller AIK. Skadeglädjen hos mig är hög... Men om Sundbom INTE filmade vid flera tillfällen då är killen gjord av glas, med fjädrar som vrister....

2007-03-29 @ 09:14:35
Postat av: Till Niklas Malmgren

Nja, snarare seg gummi. För eftger hårda tacklingarna han fick emot sig när han trycktes mot väggen, som står alldeles intill sargen så skadade han både armen och revbenen. Trots det så stod han upp och spelade den fjärde kvarten. Han kom, sågs och segrade!
Jag gissar att du håller på Warberg. Och gissa om ja kommer hålla tummarna för lirarnas lag* ikväll, hoppas att du slås ut Warberg.
*lirarnas lag=helsingborg
lovar att återkomma här efter matchen om varför helsingborg är lirarnas lag. Till skillnad från warberg som INTE är ett lirarnas lag. HElt klart slutspelets tråkigaste lag där taktiken är att tråka ut motståndarna och DEN ENDA liraren som verkligen försöker att hitta på egna saker på plan är magnus svensson. Utom honom skulle man var ligga i mitten av division 1!

2007-03-29 @ 17:24:20
Postat av: Till Niklas Malmgren

Så här sägger Örjan Skogström till Innebandymagazinet och det är bara att hålla med:


"Örjan Skogström, lagkapten Storvreta: ?Jag gissar på att Helsingborg tar det. De har mer fart och kyla tror jag och jag är fantastiskt överraskad av dem. Rent taktiskt tycker jag att Helsingborg har Warberg.?

2007-03-29 @ 17:29:41
Postat av: Magnus Svensson - Sveriges bästa filmare

Är det förresten nån som kan det här med att filma så är det Magnus Svensson!
http://picasaweb.google.se/henric.berggren/FCHWarberg49Kvartsfinal4/photo#5047052965715079874

2007-03-29 @ 17:53:11
Postat av: Globen nu då?

Nej tack

2007-03-29 @ 17:59:54
Postat av: Nicke Halmstad

Det var den vad Danne Bron Sunbom är helgonförklarad av en person som tyvärr inte skriver under sina inlägg... Kan det vara Mamma Sundbom ???

2007-03-29 @ 23:12:27
Postat av: Niklas Malmgren

Hm, nja nej jag håller inte på warberg... Eh jag håller på djurgårn, men dom är inte så heta i innebandy... Så jag är nog rätt neutral, fast ska jag tvingas välja så håller jag nog på Täby. Trots att jag tycker Sundbom filmar. Sen får han en hel del stryk, som han tar och spekar vidare. Men har svårt med filmare...

2007-03-30 @ 20:32:55
Postat av: Chrisida

Looks good! Many thanks, Thanks much!

2009-07-01 @ 08:57:44
URL: http://chrisida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback