ZZZZZZZZ, va har slutspelet börjat?

Visst kan man ibland underprestera. Men att ett helt lag gör det samtidigt i årets hittills viktigaste match är riktigt kalkon.
 

 

Jag var riktigt taggad idag. Så taggad att jag tänkte gå till arenan (cirka en mil). Som tur var så blev jag upphämtad efter några kilometer. När vi kom in på arenan, och matchstart närmade sig så blev allt helt avslaget.
 

 

Att kliva in i Lisebergshallen var som att kliva in i personalrummet på jobbet. Det var inte ens halvfullt. Om någon säger att det var över 500 personer i hallen så ljuger vederbörande. Pinsamt arrangemang i en kvartsfinal. Tur att tv inte var där.


 

Vill passa på att berömma Balrog. Killarna ville vinna matchen. Dom offrade sig. Domarna var emot dom. Men så dom kämpade.  Bruno hade en plan, som spelarna följde till punkt och pricka. Pånyttfödde Christian Hellström ägde Göteborg idag. Killen måste älska innebandy. All respekt till Christian och Balrog. Ni var verkligen värda segern.

  

# Kan inte tänka mig att någon i Pixbo får mer än en tvåa i spelarbetyg.


 

# Varför kom Pixbos timeout så sent?


 

# Pixbos förstafemma tog alldeles förlånga byten.
 

 

# Alla pratar om att det är nu det börjar. Man odlar slutspelsskägg. Alla vill till Globen. Så hur fan kan man då gå in i en match och inte kämpa? Inte vara taggad. Själv så hade jag kunnat offra en hel del för att fått vara med på planen. Jag hoppas att spelarna och ledarna i Pixbo skäms ikväll.


Kommentarer
Postat av: en som var där....

Koppen, du är alldeles för snäll mot dom....

2007-03-16 @ 14:43:24
Postat av: Frågande fans

Vad var pinsamt med arrangemanget? Jag märkte inget.

2007-03-16 @ 16:28:43
Postat av: Koppen

Ja, fler än du som tycker att jag var för snäll mot dom.

Arrangemanget: Vart är alla innebandyintresserade människor. Pixbo måsta locka dit mer publik. Nu får dom ju inte ens dit sina medlemar. Titta bara hur det såg ut för några år sedan. Då var det fullt med folk i hallen. Frågan som jag ställer mig. Varför kommer det inte mer folk?

2007-03-16 @ 18:14:02
Postat av: innebandy enligt mig

Hörru Koppen, gick in för att kolla om AIK:s Dala och Zlatan kört sin tredje match mot Pixbo idag.... *ler*. Trist att du inte fick njuta på läktaren i Gtb i går/Ingrid

Postat av: Koppen

Dala (AIK) lirar bara om det är varmt ute.

2007-03-16 @ 18:58:41
Postat av: Mona

Det var inte bara i Göteborg som publiken svek.
Storvretas supporters valde att köpa hem en påse chips och se matchen från soffan i stället för att kommer ner till Fyrishov och heja fram killarna.
Det är nu i slutspelet som publiken ska vara som en extra spelare för laget, hjälpa till och lyfta fram spelarna.
Svårt att göra det när man ligger hemma i soffan, eller vad säger du?

2007-03-16 @ 21:17:15
Postat av: En som var där

Apropå publisiffrorna...Personligen har jag följt sporten i dryggt 10 år och tar det på största allvar. IB-spelare är i största mån elitidrottare precis som i fotboll och hockey. Men en sak slog mig nyligen. Det finns alldeles för få hjältar inom innebandyn. Det finns gott om "profiler", "bollkonstnärer" och "lirare" men inga riktiga hjältar att känna igen sig vid...För mycket pannband och för lite "ända in kaklet"....Att sedan behöva se "Världens Bästa" svinga en klubba som Tiger Woods i nacken på motståndaren gör ju inte saken bättre...

Det blev rätt mycket skrivet...Dags att starta egen blogg kanske...Men jag brinner fan för den här frågan....

2007-03-16 @ 22:17:25
Postat av: Det döda slutspelet?

Var någonstans står det om slutspelet? Var någonstans förutom på bloggar, imagz, inytt etc.
Bryr sig någon utom oss? Vems är fel är det?

2007-03-16 @ 23:12:16
Postat av: Det döda slutspelet?

Var någonstans står det om slutspelet? Var någonstans förutom på bloggar, imagz, inytt etc.
Bryr sig någon utom oss? Vems är fel är det?

2007-03-16 @ 23:12:17
Postat av: Frågande fans

Mmm lustigt att det nästan var lika många och kikade när Pixbos farmarlag idag kvalspelade i Wallenstamhallen som i kvarten, 477 själar. Klubbmedlemmarna verkar hitta lättare till Wallenstam än till Liseberg...

2007-03-17 @ 00:09:31
Postat av: Koppen

Lösningen heter nog Wallenstamshallen. Bra gjort av farmen att locka 477 själar till hallen en fredagskväll.

2007-03-17 @ 05:57:55
Postat av: Roggan

Vad ska man annars göra en fredag kväll???

2007-03-17 @ 16:10:46
Postat av: Räkna

Rätt

2007-03-17 @ 20:10:27
Postat av: Jihde-fenomenet

Jag tror att svaret på frågan stavas Niklas Jihde. Världens hetaste målgörare. Han var pixbo personifierad. När han lirade match visste man aldrig vad man skulle få se. Han bjöd alltid på något. Tillsammans med Dala rullade de boll som aldrig förr. De tycktes ha hur många varianter som helst på att göra ett mål. Det är inte säkert att det är ett svar men det är iallafall en av anledningarna till att jag inte besöker hallen lika ofta som jag gjorde på "Jihde's tid".

Publikmässigt och spelmässigt gjorde Pixbo världens förlust när man "tappade" Jihde till AIK. Med Jihde i laget fyllde man Scandinavium bara genom att sätta upp en affisch, "Jihde lirar ikväll". Hur många lockas av att sätta sig i den stora ishallen när typ nån okänd junior ståttar på affischen? Tror inte ens att man tänker i banorna om att hyra hallen när det inte ens kommer 134 (ironi) personer till lisebergshallen.

Å andra sidan så förstår jag att man inte har samma möjlighet att kunna erbjuda sveriges hetaste lirare ett likvärdigt kontrakt som AIK gjorde men jag tror att mycket i publiktappet ligger hos honom.

Rätt sjukt att en kille kan få så många att tveka på att gå till hallen. Men sanningen är den att 90% av alla innebady-barn och ungdomar runt om i landet vet om att Jihde är en otrolig lirare och många har honom som idol.

Samtidigt som han är/var en stor lirare så kämpar/kämpade han alltid och ger/gav verkligen allt i matcherna. Efter matcherna var det alltid han som vad den som var tröttast och det berodde inte på att han var den som hade tränat minst utan, han hade gett mest under matchen. Han hatade att förlora! Även om det så var på uppvärmningen i två mot två spelet.

Jihde är givetvis inte den enda förklaringen till publiktappet i stan. Men det är en stor anledning! Vad tror du om Jihde-fenomenet som publikdragare?

2007-03-19 @ 13:06:41
Postat av: Koppen

Jihde fenomenet: Kanske att det du säger stämmer. Helt klart ett intressant ämne du tar upp.

Själv så tror jag att problemet stavas Henrik Berntsson. Killen lyckades förträffligt bra med arrangemanget. Undrar om inte just Henrik är pixbos största förlust någonsin. Hoppas att killen kommer hem igen.

2007-03-19 @ 14:04:21
Postat av: Henke

Var är henke nu nånstans? Henke = Henrik Berntsson

2007-03-22 @ 00:49:30
Postat av: Rayanmarlen

Greetings! The excellent site, has especially liked design. Thanks.

2010-01-06 @ 12:34:14
URL: http://rayanmarlen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback