Femtontusen nyanser i grått.


Matchen mellan Järfälla och Täby blev en rolig match. Järfälla är mycket bättre än jag trodde. Magic Lindström hade stor show. Stanley var en ny bekant för mig. En härlig sådan. Men jag måste säga "Vad håller Täby egentligen på med"?




Femtontusen nyanser i grått. Ingenting stämmer för dom för tillfället. Laget som vi började att älska förra säsongen är nu ett lag i spillror. Jag skulle kunna sträcka mig så långt att jag inte ens borde kalla dom för ett "lag". För i ett lag så kämpar/spelar man tillsammans. Det gör inte Täby nu. Min son brukar fråga mig om vi ska "Strida Innebandy" (får nog sluta ta med han på våra matcher). Jag har försökt att lära han att det heter "Spela Innebandy". Men igår undrade jag om inte fyraåringen har rätt i sitt uttal.




En del av Täby spelarna ser ju mer otränade ut än mig. Dom liknar korpspelare. Frågan jag ställer mig. Hur fan kunde samma spelare likna landslagsspelare för bara några månader sen? Vad har hänt. Viljan som dom hade i semifinalerna mot Pixbo förra säsen är ju som bortblåst. Det ser ut som om varje individ enbart spelar för sig själv. Om inte " Förra Årets tränare" tar tag i det omgående så går dom inte ens till slutspel.



Visst fanns det några undantag i laget. Edlund, Hagberg, Allgulander kämpade hela vägen ut. Järdelunds magiska känsla såg man inte röken av igår. Han utklassades av Emil och Staffan. Dom herrarna vet tydligen hur man får ut allt av sina killar. Coachningen av spelare i sudden var igår beklämmande. Men vad vet jag? Jag tittar ju inte på deras träningar. Så jag ska väl hålla käften. Blir bara lite sur när ett lag som man gillar inte tar i.



Nu ser jag med spänning fram emot Warberg-Täby matchen nästa måndag. Vore ganska typiskt Täby om dom gör en jättematch på måndag och ger Warberg deras första förlust.



Innebandy är psykologi.



Denna serie går inte att tippa. Jag kan villigt erkänna att jag i stort sätt tippar fel i varannan match i år

Kommentarer
Postat av: hmm

Visst fanns det några undantag i laget. Edlund, Haglund, Allgulander kämpade hela vägen ut. Haglund? Inte Hagberg?

Han utklassades av Emil och Jocke.
Jocke? Inte Staffan?

2007-11-27 @ 09:27:37
Postat av: Koppen

Sorry helt rätt.

2007-11-27 @ 09:35:57
Postat av: Göteborgaren

Det kommer inte förvåna mej om Täby "vaknar" efter nyår och lyckas skaffa sig de där poängen som precis räcker till slutspel. Väl där kommer det inte förvåna mig om de lyckas toppa formen och gå hela vägen till globen. Väl där kommer det inte att förvåna mig om de väl där får torsk mot warberg...

2007-11-27 @ 18:54:25
Postat av: Niklas Malmgren

Vet i fan alltså...
Det jag sett av Täby i år ger ju inte skrämsel hicka direkt... Dom är fan usla just nu i alla fall... Men som göteborgaren säger väl där...

Men nja skeptisk är jag nog i alla fall..

2007-11-28 @ 11:48:05
Postat av: Z

Fascinerande hur man kan gå från SM-final till bottenskrapet. Uttrycket "De dansade en sommar" kan lätt skrivas om till "De dansade ett slutspel". Tror inte de klarar sig till slutspel i år ens eller så åker de i första omgången. Stämmet de hade förra året kommer aldrig tillbaka. De spelade över sin förmåga då.

2007-11-28 @ 11:56:23
Postat av: Norr

Täby spelade ju ett bländande spel ifjol, men "spela över sin förmåga" anser jag att man kan göra emot visst motstånd vissa matcher, men inte så långt så man går till SM final och är så nära på att vinna.

Snarare att dom spelar under sin förmåga iår och kanske trodde dom var bättre bara för att dom presterade bra ifjol (?)

2007-11-28 @ 12:37:25
Postat av: Håkan Hellström

Förstår att du tippar fel varannan gång, har läst en del av dina bloggar, kom på en sak, du saknar kunskap i det du skriver, kanske dags att börja med en ny sport, cricket kanske.

2007-11-30 @ 23:51:18
Postat av: Koppen

Har funderat på en ny sport. Men jag saknar kunskap i allt.

2007-12-03 @ 08:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback