Lagmoral.

Låg i soffan igår kväll och tänkte på roliga minnen.


I KFUM Örebro hade vi en otroligt bra lagsammanhållning. Det var ge och ta dygnet runt.


Minns att Expressen då på 90-talet började med klassikern att privatpersoner fick tycka till om allt. Och varje gång så var det någon i laget som tyckte nåt korkat. Men det var ju som sagt aldrig inskickat av vederbörande. En gång så var det en fråga.
 
Tycker du att man bör ha sex före Äktenskapet?


Denna fråga utnyttjades till fullo. Vår dåvarande tränare Magnus Löwdahl som bara några dagar före detta hade funnit sin nya kärlek blev offret. Så här stod det i tidningen.


Jag tycker inte att man ska ha sex före man gifter sig.
Magnus Löwdahl Örebro.


Kan säga så här. Han fick rätt så mycket skit av släktingar, vänner, jobbarkompisar.


Så pågick det hela dygnet runt.


Vi busade och spelade på allt. Poker blev förbjudet i bussen efter att en back knappt kunde lira mot Sjöstad för att vederbörande hade förlorat en hel del pengar i bussen. Han var livrädd för sin kärring. Jag vann den gången det mesta. Men fick glatt lämna tillbaka pengarna, som ett lån. Tror inte att jag har fått tillbaka pengarna än.

Men jag bryr mig inte. Är bara tacksam att jag fick lira i det skönastre laget i Sverige.


Kommentarer
Postat av: RA

Tja!
Såg att du ska börja extra knäcka som föreläsare :)
Nu blir du och Världsmästaren konkurenter...

2007-11-07 @ 20:16:15
Postat av: Koppen

Vi har alltid varit konkurenter.

Landslaget
Klubblaget
Bryggan

2007-11-08 @ 07:47:50
Postat av: Emilmelissa

Just checking to see if my dad s guest book is working, not that I don not believe him. I might just have to have one of these myself.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback