Ställ dig upp 27:an.

Falun gjorde det igen. Man slog åter ett topplag (flopplag). När ska Pixbo börja att vinna? Frågorna är många. Okej, dom saknar några spelare. Jag väljer att säga som Daniel Johansson. "Visst saknas våra landslagsbackar". För visst låter det bättre än när någon säger." Vi saknar 4 av våra ordinarie backar". Eller tar Pixbo ut laget på försäsongen?



Såg första perran igår. Sedan så orkade jag inte mer. Kameravinkeln förstör vår härliga sport. Idag ska jag ha tag på Fasths telefonnummer. Nu vill jag ha en förklaring. När till och med den största "Innebandydåren" i Göteborg klagar i mitt öra så har det gått för långt. Vill inte vara gnällig, men det känns som om man missar halva matchen.



Jag drog iväg till träningen med De bästa istället för att somna in i soffan. Annars hade jag nog kollat färdigt. Dåre som man är.



Gott att Daniel Johansson fick balja några gånger igår. Jag hoppas av hela mitt hjärta att killen får vara frisk/hel i några matcher. Han har hur mycket som helst i sig.




# Kent på fredag.



# Har ringt och fjäskat för ledaren i ett korplag. Hörde att det var korpcup helgen. Ett av många guld som saknas i min samling.



# Westling är bästa högerskytt i Dalen. Det har jag alltid tyckt.



#  Det går inte helt bra för 27:an. Men har man en italienares roll i anfallet så börjar man fatta. För Italienaren han jämför sig med ligger ju bara ner på planen.



Snälla Fasth ring mig och förklara. Eller maila.


[email protected]


Kommentarer
Postat av: Ang. Kamera Placeringen

I tennis och bordtennis har man kameran på kortsidan. Det beror på att spelarna oftast bara rör sig i sidled längs med baslinjen. Fördelen med denna kameravinkel är att man aldrig missar boll. Nackdelen är att man ibland missar djupleds-löpningarna/passningarna/spelet. Men hur ofta händer sådant i tennis & pingis?

I sporter där spelarna rör sig mest i djupled, fotboll, handboll, basket, ishockey, bandy & volleyboll sitter kameran på långsidan. Fördelen med denna kameravinkeln är att man kan se djupleds-löpningarna/passningarna/spelet. Nackdelen är att man ibland missar bollen.

Fråga 1: Inom vilken av två kategorier passar innebandyn bäst inom?

Fråga 2: Vad vill man se när man ser innebandy? 100% av bollen eller 100% av djupledsspelet?

2007-11-20 @ 15:42:35
Postat av: Replik till föregående skribent

Kameran ska såklart sitta på långsidan.

Det man vill uppleva genom tv:n när man inte kan vara på plats och se en innebandymatch är ju framförallt farten i spelet. Det är där innebandyns charm och tjusning ligger i. Kontringarna, diagonalpassningarna, känslan när en forward knycker bollen av en fumlig back och sätter av i högsta fart, ensam mot målvakten. När en spelare bryter in från kanten och är någon futtig centimeter från att panga in bollen i bortre krysset (enda sättet man förstår nu hur farligt det var är genom kommentatorernas upphetsning - lagom kul. Samt genom repriserna från kameror som sitter på långsidan..).

Snälla, tillbaka med kameran på sin rätta position.

I övrigt är detta en väldigt trevlig blogg. :)

2007-11-20 @ 21:26:47
Postat av: kortsidan är grym

Men faktiskt... gillat kortsidan men man kunde alternera

2007-11-21 @ 00:11:35
Postat av: Ref:

Va inte en sån bakåtsträvare koppen!

Nu har man börjat vänja sig med kameran på kortsidan och det känns bättre och bättre. Det är ganska skänt att kunna se innebandy utan att kameran far runt som ett rabies smittad hund samt att man faktiskt kan se större delen av planen. det blir ännu bättre när kamera gubbarna lärt sig zooma och inte glöma att visa repriser......

2007-11-21 @ 07:45:29
Postat av: MH

Tillbaks med kameran på långsidan.

Bokar in mig i 2-sits soffan på fredag, den var ju så grymt skön att sova i efter Robbie W konserten. Damerna hemma är sjuka för tillfället men jag räknar med att dom piggnar till tills dess.

2007-11-21 @ 14:39:23
Postat av: Nej till innebandy i TV4 Sport

De som skriver inläggen här om att kortsidan är bra, jobbar antaligen för SIBF eller hos TV4 Sport (eller är kompis med någon som jobbar där!). Några andra dårar som gillar kameravinkeln bakom mål kan det väl ändå inte finnas!

2007-11-22 @ 07:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback