Kände mig som en Stjärna.

Vilken lördag. Jag polarn Peter satt på Hotel Park Lane med Peters bror Ola som är gittarist i Lasse Winnerbäcks nya band. Vi laddade med lite musiksnack. När vi sedan skulle få biljetterna (en timme före giget) så visade det sig att städerskan hade städat bort dom. Shit vad gör vi ni.


Ola ringde till turneledaren och förklarade läget.


Det hela slutade med att vi fick åka med i turnebussen, för att sedan gå in bakvägen med bandet.


Vi kom först ner till bussen. jag frågade Ola var man fick sitta. Ville ju inte ta Lasses plats.


En efter en kom bandet in glidande. Till slutså kom även Lasse. Ola presenterade oss och Lasse räckte fram handen och sa "Tjena, Lasse Winnerbäck". Hallå Micke, Svarade jag.


När vi kom ner till Lisebergshallen så hade det samlas en hel del fans utanför hallen. Jag gled ut som nummer tre ur bussen. Fansen jublade och jag vinkade lite lätt åt dom. Helt sjukt.


Lasse bjöd oss sen på en kanonkväll. Allsången ekade inne i den varma hallen.


Efter giget så blev vi uppbjudna på en kall med gänget. Då hade min nervositet lagt sig. Då tjatade jag på som vanligt.



# Tycker att debatten om Pixbo-Partille matchen har varit bra. Många bra synpunkter. Pixbo har ju inte gjort nåt fel. Men att skicka ner landslagstjejer i div 2 i femte omgången är kanske inte helt rätt. Men vad vet jag.


# Världens Bästa Div 3 lag vann i helgen med 9-3. Men det satt långt inne. Vi hade 2-2 inför sista perran. Men sen så växlade vi om. Ökade farten på bollen och gjorde sju st  "tur mål".


# Blåvitt vann. Får väl säga Grattis då...

Kommentarer
Postat av: Limmet

hahaha...Kaffe på skärmen. Sköna rader, helst; "Fansen jublade och jag vinkade lite lätt åt dom."

Är inget stort fan av Winnerbäck, men några låtar knäcker och nya skivan är helt ok.

Keep up the work!

mvh

2007-10-29 @ 11:53:38
Postat av: Ryssen

Lasse Winnerbäck möter Lazslo Winterdräckt....Hehehe

2007-10-29 @ 13:13:47
Postat av: mr. synth

Det är såklart du har en starkare åsikt ang. Pixbos agerande än vad du skriver Koppen, ut med det nu.
Jag pratade med Lasse dagen efter och han sa att han träffat dig.Du var en skön snubbe sa han......

2007-10-29 @ 13:15:31
Postat av: rockpoet

Jävlar i min lilla låda, vad häftigt!
Förmodligen är Ola en av sveriges bästa gitarrister och skönaste scenpersonligheter!
Än en gång, jävlar!

Postat av: Pillan

Låter som en underbar kväll.. jag väntar en månad till nästan innan Lasse tar sig till Sveriges baksida.. men den som väntar på nåt gott, väntar alltid för länge.. verkar gälla DIFs smguld med ;)
men Grattis IFK, va det inte Dif så va det ni som skulle ta det ..

2007-10-29 @ 18:55:41
Postat av: syrran

grattis till vinsten.
Vilken jäkla tur man kan ha, åka turne buss, vinka till fans å ta en kall med grabbarna, hmm nästa gång bjuder du med syrran ;)
Kram Syrran

2007-10-29 @ 22:24:41
Postat av: Göteborgaren

Koppen: Hur säkert är det att Mullsjö vinner division 1? Svara gärna i procent.

2007-10-29 @ 22:35:17
Postat av: Koppen

100 %.

2007-10-30 @ 07:54:50
Postat av: dille

Haha inte varje dag man får åka med i Winnerbäcks turnebuss.. Stort!!

2007-11-01 @ 00:28:05
URL: http://dilles.blogg.se/
Postat av: Sionac

Great website and thanks for sharing. If you ever need to exchange links please contact me.

2009-12-16 @ 09:14:22
URL: http://sionac.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback