Aga visade hjärta i sin första match.

Vilken jävla match. Falun-AIK  lirade en match utan regelbokenslagar. Hur fan kunde Henrik Olsson klara sig från utvisningsbåset igår. Killen borde ha haft minst en tvåa i varje byte som han spelade sista tio minuterna. Att knäa någon i ryggen när han ligger ner är mer än fegt. Domarna släppte på alldeles för mycket.



27:an spräckte en magisk gräns. Nämligen 600 poängsvallen. Bara att gratta killen. Kommer ihåg när 27:an gjorde sitt första mål i eliten. Det var mot Carlskrona i Lisebergshallen. Jag minns också vem som passade till målet. Det var nämligen jag själv. Så nu är man lite bukis med Conny. Eller?



Världens Bästa Div 3 lag hade i helgen seriefinal. Matchen mot Marstrand slutade 4-4. Efter att vi haft ledningen med 4-2 en bit in i andra. I tröja nr 9 lirade Aga. Han presenterade sig i den 18 spelminuten. Då han slaskade in plasten på volley. Men det var inte det som grabbarna i laget minns mest av han. När det endast återstod 4 sekunder av matchen så glidtacklar han en motståndare som precis har dragit vår målvakt och bara ska sätta bollen i kassen. Geniet blev så rörd att han nästa började att gråta. Sedan sa han.



Fan killen visar hjärta i sin första match med oss. Fan va stort.



Före matchen var det kaos i omklädningsrummet. Aga hade ju inte ens tränat med hälften av killarna i laget. Så vi fick helt enkelt köra namnleken. Coooooolt om ni frågar mig.


Kommentarer
Postat av: Niklas Malmgren

Skicka mig erat spelschema på matcherna som är kvar!

Får bli en gbg resa här snart känner jag!

Postat av: Mona

Välkommen tillbaka, igen :o)
Det var mycket som domarna inte såg i matchen igår.
Men primadonnan gjorde ju allt för att påtala alla Faluns dumheter för domarna, munnen såg ut att gå oavbrutet på honom.
Har en liten fundering...
Är det så att när man börjar spela i AIK så måste man börja spela fulare? Jag tänker väl närmast på "min" gamla back Örjan som visar upp ett mycket skitigare spel nu än vad han gjort i Storvreta.
Behållningen för mig i matchen igår var ju att min favorit gjorde mål och visade upp äkta glädje över det.

2008-02-05 @ 12:39:00
URL: http://monaspusselbit.blogg.se
Postat av: Niklas Malmgren

Jag tycker ju i och för sig att Falun spelade fulare än AIK igår...

2008-02-05 @ 15:55:52
URL: http://nickem.blogg.se/
Postat av: Mona

Ja ja, Falun spelade också fult.
Knät i ryggen på slutet var inte snyggt mm mm.....

2008-02-05 @ 18:46:44
URL: http://monaspusselbit.blogg.se
Postat av: Knäsvag

Ibland är du det charmigaste som finns. Du gör mig knäsvag. knäsvag

2008-02-05 @ 18:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback