Kan inte nån lära mig Neandertalarspråket?

Igår tog jag med mig mina barn på matchen Partille-Mullsjö. Det var en mycket bra innebandymatch. Enligt mitt sätt att se på det hela så vann Mullsjö matchen helt rättvist. Mullsjö var tyngre och hade en mycket större vilja.



Blir lite förvånad när jag idag besökte Mullsjöshemsida. Eller blev jag det? Jag var ju som sagt på matchen. Missade jag så mycket?



Sen så insåg jag att jag kanske inte uppfattade allt som skreks på andra långsidan. Då jag inte är särkilt bra på Neandrertalarspråket.



 Ivarsson har gjort ett bra jobb med Mullsjö. Jag tycker att dom har tagit ett steg framåt dom tre senaste åren. Men är dom elitmässiga? Jag låter deras firma svara på den frågan.



Mitt tips före säsongen var att Mullsjö kommer att leka hem serien. Visserligen så kanske dom inte leker hem serien. Men jag lovar er att dom kommer att vinna den. Igår startade man på tre hela femmor. Kanske var det just det som gjorde att dom vann.


Bara att gratta Ivarsson och hans grabbar.


Kommentarer
Postat av: Analytikern

Innebandyns nya maktfaktorer Mullsjö visade också prov på stor sportslighet. Vid två tillfällen spelade Partille tillbaka bollen efter att en Mullsjöspelare legat skadad. När det blev Mullsjös tur att göra detsamma med 15 sekunder kvar så valde dom, efter 30 sekunders tjafs, att lyfta bollen högt upp mot taket så att bollen knappt hann komma i spel. Starkt jobbat, Mullsjö! En dag kanske ni kan nöja er med att vara bra på plan istället för att bete er som nötter både på plan och på läktaren.

2008-01-14 @ 19:41:32
Postat av: Sympati

Åhhh nej?! va tråkigt att dom gjorde så. Komigen nu, så du menar på fullaste att "ditt" lag skulle slå en macka till en av deras backar så dom får en sista chans att göra mål? "här, kom och kvittera" ?

2008-01-15 @ 12:13:46
Postat av: Analytikern

Vet inte om du såg superligamatchen mellan FCH och Färjestaden igår. Samma situation uppstod med mindre än minuten kvar att spela av ordinarie matchtid och där hade man sunt förnuft och gav bort bollen till motståndaren. Samma sak hände i sudden och även där gav man sportsligt tillbaka bollen. Jo, jag hade nog förväntat mig att man skulle ge tillbaka bollen men samtidigt så vet jag att Mullsjö minst av allt är förknippade med Fair Play. Minns matchen mellan Partille och Mullsjö i höstas när Mullsjös nr 50 filmar så att Partille åker på ett matchstraff. Till råga på allt så biter han sig i läppen så att det börjar blöda för att domarna skall gå på finten. Bedrövligt!

2008-01-15 @ 22:51:53
Postat av: haha

tror du på det där själv? han bet sig inte i läppen, han åkte på en skalle utav partille spelaren, det såg alla i hallen utom du? Fair play, hmm det är riktigt mycket fair play i att sparka ner spelare efter matchen?

2008-01-16 @ 10:50:48
Postat av: Niklas Malmgren

det viktigaste är inte att vinna, det är allt!

det finns saker som skiljer en vinnare från en förlorare, och det är inte alltid saker att vara stolt över...

Postat av: Göteborgaren

Koppen: Har du somnat? Nu kommer du garanterat att åka ur blogglistan i maget! Har du insett att Lindome inte kommer att gå upp iår? Har du fått sparken? Har internet slutat fungera i Mölndal?

2008-01-18 @ 15:45:47
Postat av: Utomstående

Jag är en helt neutral person som varken hejjar på MAIS eller Partille. Jag såg matchen i göteborg och uppfattade inte det som att det sista läget var något osportsligt. Det var bara en diskussion om vem som skulle ha bollen. Inte en helt lätt sådan heller. Om du nu såg rätt, kanske inte alla andra gjorde det. Och kom inte med skitsnacket att "bara maisarna såg fel", för om tre skriker något som ger fördel i Partille i det läget skriker resten också. Så fungerar det i alla lag.

Sluta va så barnsliga med era angrepp mot MAIS. Visst behöver de ta sig själva i kragen ibland, vilket de också har visat prov på i och med deras styrelses meddelande på hemsidan om att publiken måste lugna ner sig.

Personligen tycker jag det är betydligt mer osportsligt att fälla en spelare efter slutsignal. Gillek-stil på den. Ironiskt nog maisare från början =)

2008-01-23 @ 11:05:43
Postat av: Morganirene

Very interesting & professional site. You done great work.

2009-01-08 @ 11:18:36
URL: http://www.enequist.dk/morganirene

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback