27:an gör det för laget.

 

Så jaaaa. Äntligen frisk. Äntligen en fridag. Det har varit en jobbig tid. Förhoppningsvis så går vi mot ljusare tider. Bara Carina som fortfarande är lite dålig.



# Vad har hänt? På hemmafronten så har det hänt en hel del. I fredags så vaknade barnen kl o6.oo. Vi låg kvar i min gamla verkstad och busade lite. När klockan blev 07.00 så föreslog jag för Emil att han kunde ta med sig Ebba upp och titta på tv. Se det gjorde han. Jag vilade ögonen i en timme till. När jag gick upp så möttes jag av en massa papper liggandes på golvet. Alla Innebandypapper som jag har samlat på mig under åren. När jag frågade Emil var kartongen som papperna låg i var så svarade killen "i hallen, jag och Ebba har byggt ett mål". Jag tog mig ut i hallen. Där möts jag av Ebba 1.5 år. Lillan står med en klubba i handen och slaskar en boll mot kartongen. Jag började att gråta av lycka.



# Dagen efter så grät jag igen. Men nu av helt andra orsaker. Jag tog mig ett bad på 30 minuter. Emil lovade att hålla reda på sin syster. När det hade varit tyst i ca 5 minuter så började jag att ana oro. Vilket var helt förståligt. Plötsligt så hörs det ett magiskt skratt. Sen så kommer Ebba inspringandes till badrummet. Hennes kropp är full av tusch. Jag blir då arg, ledsen, tokig. Emmmmmiiiiilllll kom hit. Emil glider in i badrummet med en lurig blick. Även han har tatuerat sig över hela kroppen.



Jag- Vad håller ni på med?

Emil- Det var inte jag, Det var Ebba.

Jag- Sluta ljug.

Emil- Det var Ebba.

Jag- Okej då kan du väl förklara för mig hur det kommer sig att Ebba har skrivit en massa bokstäver på sin mage. Dessutom spegelvänt.

Emil- Hon är duktig.



Bara att börja att skrubba Änglarna.




# 27:an verkar vara i blåsväder.




# Var och tittade på Dumleslaget igår. Lindås herrjuniorer hade ett närmast makalöst flyt. I kvarten så slog mat ut Pixbo efter straffar. I semi så var det Balrogs tur att åka ut efter straffar. I finalen så slog man Mullsjölona med 2-1. Bara att säga Grattis till Lindås. Samt tacka alla lagen för trevliga matcher.



Hamnade bredvid en Röke förälder i deras kvart eller semi hot Huskvarna. Jag kände mig som en statist i filmen Hipp Hipp. Grät av skratt när mannen kom med sina synpunkter på spelarna och domarna.



#  Igår kväll så satte jag mig framför skärmen och surfade runt en hel del. Tittade på en massa bloggar. Endel är ju riktigt bra. När jag hade tittat på mina tio i topp. Så var jag nöjd. Men beslutade mig ändo för att gå vidare. Efter att ha besökt ytterligare tio, så beslutade jag mig för att titta in på mina 30 i topp. Då får jag läsa en hel del som satte sprätt på mitt hjärnkontor. Några bloggare tyckte att 27:an tappat sitt förtroende? Frågan som jag ställer mig är. Har inte alla en blogg för att berätta vad just dom tycker? Får inte alla skriva vad dom vill på sin blogg? Finns det verkligen folk i bloggvärlden som bestämmer vad man får skriva? Eller vad som är rätt eller fel. Samt var går gränsen? Får man kalla folk för vad man vill? Frågar ni mig samma sak så vet jag inte svaret. Men jag gillar 27:an. Enligt mig så har han den bästa bloggen just nu. Ni kan väl inte vara så duma så att ni tror att 27:an tyckte att det var smart av Kranberg att ta avstängningen? Tänk er in själva i hans position.




Det är slutspel. AIK behöver sina spelare på planen. Vad hade ni själva skrivit? Just det, tänk efter någon gång. Klart att han utnyttjar systemet. Samt inte minst, Han gör det för laget. Han vet att  det han skriver kanske inte är rätt till hundra procent. Men han gör det för laget.



Känns lite dumt att försvara en som hånar mig på sin blogg. Klart att han gjorde mer poäng med Hellgård och Aga i sin andra säsong i Pixbo. Men vem fick ta skit jobbet på mitten när juniorfan sprang bort sig HELA JÄVLA TIDEN första året.





# Förövrigt så händer det att jag ibland umgås med en präst. Har aldrig tvivlat på hans tro fast han ibland gör saker som "Vi vanliga icke troende människor gör".

 

Kommentarer
Postat av: Mikael

Angående Jihde så kan man fastslå följande

1) Han är en stor förebild för yngre innebandyspelare

2) Självklart vill han vinna och tror inte han är så dum att han vill bli av med vare sig schmidt och/eller kranberg i ett slutspel

3) Håller med om att det inte ska bli någon anmälningscirkus och vad Falun gör är inte ett dugg bättre

Det jag reagerar oerhört emot och många med mig är att om vi lyfter ögonen och ser lite förbi slutspelet och titeln som är på spel. Så ger han signaler att det är okej att sprida glåpord kring sig, tackla in motståndarna på ett regelvidrigt sätt i sargen, och bete sig som ett allmänt svin och ge hurringar till motståndare efter match. Detta när många ungdomsledare (förhoppningsvis) försöker förespråka en schysst innebandy. Gärna fysiskt spel med mycket kropp för min del, men schyssta tag. Det är inte okej att bete sig som många elitspelare gör med förevändningen att "det är slutspel". Jihde och elitspelarna klarar nog att bli vräkta över sargen och tycka att det är slutspel så det tillhör spelet, men vad säga till föräldrarna till lille Pelle med inte fullt utvecklad motorik som blir tacklad över sargen och av elake måns och svårt skadad för att han sett idolerna göra så på tv.

Vill vi att innebandyn ska bli en grissport eller en lirarnas och gentlemännens sport? Enligt punkt 1 så tror jag Jihde har en nyckelroll, därav min besvikelse.

2008-03-24 @ 14:24:53
Postat av: Koppen

Jag e med dig Mikael. Kan bara svara dig att Jihde är emot allt sådant som du nämner. Han e ett riktigt föredöme. Mig veteligen så kan jag inte hitta någonstans där han har sagt att 1. Det fula språket är ok 2. Kranberg var smart när han sprang in i Johansson. Det ända han har sagt är att han tycker att straffen blev för hårda. Där har vi säkerligen alla något att invända.

Klart att Innebandyn ska vara lirarnas sport. Men som det är nu så är nivån alldeles för hög. Domarna får rädda sporten.

Och till slut. Titeln är allt.......???????.......

2008-03-24 @ 14:38:14
Postat av: Gittan

Är helt med dig, Koppen (oväntat va). Poängen är den, just att Jihde ingenstans har skrivit att det killarna gjorde är ok, bara att straffen är helt fel. Och att det inte döms lika åt alla lag. Där instämmer jag ju med honom till 100 %, vilket jag har bloggat om.

2008-03-24 @ 20:39:20
Postat av: Mikael

Titeln är allt .. då vet jag :)

2008-03-24 @ 22:05:22
Postat av: Koppen

Mikael: Är titeln allt? Förmodligen lite skillnad på ungdomslag och seniorlag. Eller?

2008-03-24 @ 22:42:09
Postat av: Matte

Saxat ur Jihdes blogg: "För 92 spelare lever ännu drömmen om att få stå i Globen som vinnare av det största som går att vinna inom herrinnebandyn. SM-Guld. Innebandyn har aldrig varit roligare och intressantare än just nu för dessa spelare. För 184 spelare är säkert innebandyklubbor det sista man vill se för tillfället."

Något som inte stämmer med matten här va? ;)

92 spelare = 4 lag
184 spelare = 8 lag

Menar han bara herrarna i översta fallet och både herrarna och damerna i understa fallet lr? Varför inte vara konsekvent i båda fallen? Det är ju lika många lag som åkt ut som är kvar..;)

2008-03-25 @ 22:28:31
Postat av: Euklides

Matte, det var 12 lag under grundserien, nu är det bara 4 kvar.

2008-03-25 @ 23:26:18
Postat av: Innebandynörden

Det är bra med barn ibland,Koppen?

Postat av: Idarnicoline

How can a person get info. on friends and family in p.a. and thank you for having this site .

2010-05-07 @ 13:41:08
URL: http://idarnicoline.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback