Fredagens "Så Hittar Vi Låtar"

 

Sitter hemma med en dunderförkylning. Feber som får mig att yra. Inte nog med det. Sträkte mig i ryggen när jag skulle göra några små städryck.



Snart så börjar slutspelet. Jag E tokladdad. Måste helt enkelt skriva om nåt annat.



Vi kör fredagens musiktävling. Idag söker jag Grupp/Artist plus låtens namn. Då åker vi.





1. All the vampires walking through the valley

Move west down Ventura Boulevard.




2. I pulled into Nazaret, was feeling about half past dead.

I just need some place where i can lay my head.




3. Jag såg dig i vimlet idag. I varuhusvärmen idag. Din kappa var blå, och din schal dolde ögon som log.




4. Was a time when i wasen`t sure. But you set my mind at ease.




5. Are you gonna take me home tonight? Ah dowm beside that red firelight.




Idag blev det lite svårare. Grejar du detta Limmet?

 

Kommentarer
Postat av: Oggy

Svårt idag. Jag diskade mig själv genom google-sökning, så jag är ute ur leken med facit på hand.

Postat av: syrran

oj oj oj sååå såvrt, inge dover calies eller kungens man här inte :(

2008-03-07 @ 16:08:27
Postat av: Erra

Tre fixar jag rätt snabbt
1. Tom Petty- Free falling
2. ?
3. Lundell- Rialto
4. GnR- Patience
5. Tror på Queen, men kommer inte riktigt på låten

2008-03-08 @ 18:05:12
Postat av: Koppen

Starkt Erra.
1an E rätt.
2an är klurig. Ett gamalt stor band.
3an rätt.
4an rätt.
5an rätt ute med Gruppen. Fat Bottomed Girls.

2008-03-09 @ 11:18:22
Postat av: Limmet

Såg den nu. Den var klurig, ja. Kunde rakt ut bara TRE.

-Free fallin med Tom Petty är en favvo

-Rialto med Lundell var ju jättesvår. Mycket magisk låt btw.

-Guns´N Roses med Patience är en gammal favvo från då man var ung och viril.

Kom faktiskt inte på en Lundell en gång, då jag fick hjärnstillestånd för ngt år sen, då en viss Johan Karlberg drog några rader ur "Snön faller och vi med den". Det var illa, men det är sånt som händer. En gång är ingen gång.

Keep it up!

2008-03-10 @ 23:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback