Med Ödmjukhet kommer man långt.

Jag har alltid haft mycket svårt för självgoda människor. Såna små äckliga kryp som inte visar en gnutta ödmjukhet. I vårt lilla land så finns det många av den varelsen. Jag säger bara "Pissa ner Er". Jag har tex aldrig hejat på Stefan Holm. Helt ärligt. När han har slagit Svensktrekord  så kan han snacka. Men tilldess, "Håll käften". Patrik Sjöberg är Nr 1 för mig.




En del kryp skriver/pratar om hur bra dom är. För mig är det bara ett tecken på dålig självförtroende. Ett behov av att söka bekräftelse. Egentligen så borde jag kanske tycka synd om dom. Men jag väljer att stampa dom. Är man inte ödmjuk så vinner man aldrig något. Tänk på.




Idag hejar jag på Balrog. Enbart för att dom var så stora förlorare i Sm-finalen 2002. Balrog hade både sitt Herr och Damlag i finalerna på Hovet. Damerna vann medans Herrarna förlorade mot oss i Pixbo. På banketten så fick segrarna dela bord med varandra. Medans förlorarna satt nere i andra delen av lokalen. Kan inte ha varit roligt att se och höra segersånger från andra sidan av rummet. Men Balrogs herrlag var ödmjuka. Dom var goda förlorare. Vilket gjorde att föreningen fick mycket god respekt hos mig.




Året efter så vann dom en rysarmatch mot AIK. Bara att gratta dom.




När Hellgård slog in segerbollen efter 36 minuters sudden så gick jag direkt bort till Balrogsbås och tackade för matchen. Jag led med dom. Jag kunde inte springa in på planen och hoppa av glädje. Men så är man ju 70-talist. Såg ni Schlagern igår. Skitungarna kastade sig på golvet, grät av lycka när dom gick vidare. Medans Suzzie visade sin motståndare respekt. Gott att se Suzzie.




# Febern ligger kvar på 38,5. Börjar bli jobbigt nu.




# Jag fick in Nordman igår. Ändå så lyckades Poetfan att utöka sitt försprång med en pinne. Nu måste jag ta in två poäng nästa helg. Skam den som ger sig.




# Febertopp i hela VBD3L. Idag stod tydligen en back i mål. Frölunda besegrade oss med 5-4. Grattis.

 

Kommentarer
Postat av: Mikael

Vann inte Pixbo två år i rad? Mot Warberg 2003? Så två år efter nämnda final måste det vara.

I övrigt håller jag med om kaxiga och ödmjuka.

Krya på dig :)

2008-03-09 @ 21:50:28
Postat av: Koppen

Vaket Micke. Får skylla på febern.

2008-03-10 @ 11:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback