VBD2L

Markus Hammarlund.



Här har vi en riktig Firmavärvning. En dag så ringde en Firmamedlem och sa att det kommer ny kille och tränar idag. Jaha svarade jag, bara att köpa läget. Mackan hade då lirat med ett blåbärslag från Mölnlycke och var inte speciellt nöjd. Hur som helst. Mackan pressenterade sig och sa att han kom från Örebro. Kul tyckte jag. Vart bodde du där? Svaret blev Askersund.



Mackan är en utrustad med ett grymt dragskott. I hans första match med oss så hände en konstig grej. När vi gick till omklädningsrummet efter en riktigt dålig förstaperiod så stod det två dårar utanför omklädningsrummet. Va fan gör ni här frågade jag? Vi ska bara berätta för den nya killen vad som händer om man inte gör mål.



Mackan tog hotet på allvar och gick ut och baljade direkt i andra perioden.



Mackan har en bra Firmastatus. Mycket beroende på att det var dom som värvade honom.





Stefan Eriksson.



När Steve är med så kan allt hända. Hans fantasi får till och med Peter Pan att ligga i lä. Eller vad sägs om Strobbpoker. Eller att köpa husdjur i present till polarna. Det är även han som var hjärnan till Innebandyns bästa film "Den zorrande målvakten" Allt kan hända. Samma sak gäller på planen. Han kan gå från att vara totalt osynlig till att göra ett hattrick på två minuter.



Hans lokalsinne är något sämre än sämst. Det finns inte ens på kartan. Steve har en massa ritualer som han måste följa för en match. Bla så måste han köpa en gottepåse för minst 30 kronor, som innan samlingen måste vara uppäten.



Steve är den enda som jag känner som har kommit hem vitare från en två veckors resa till Thailland.



Hans Firmastatus är bra, då han jobbar tillsammans med kärnan av dårarna.

 

Kommentarer
Postat av: Pucken

Detta va ju riktigt jävla kul läsning!!! hahaha

2008-05-27 @ 11:47:39
Postat av: Jonte

Ja, innebandyvärlden är inte stor. Hammarlund har jag både mött på plan och då jag stått i båset under min tid i Hallsberg. Han var alltid sugen på att ta skott, blev oftast i täck dock...

Postat av: Tex

Fann de är ju ren maffia....:-))

2008-05-27 @ 13:45:56
URL: http://tex-tv.floorballmagasinet.dk
Postat av: NR 9

Vem har stulit tröja nr 9?

Skall återlämnas nytvättad och fin innan säsongen!

2008-05-27 @ 15:46:27
Postat av: Koppen

Nr:9. Har du tittat i taket i Almås?

2008-05-27 @ 16:08:42
Postat av: NR 9

Om tröjan väl är hissad får det gå bra med nr 10.

2008-05-27 @ 17:55:48
Postat av: Lättlurad utan tröja

Undrar varför du säger att ni spelar nakna och att jag bara ska ta med en klubba. De andra här verkar ju snacka om tröjor...

2008-05-30 @ 00:04:35
Postat av: Koppen

Okej, jag försökte att lura dig. Sorry....

2008-05-30 @ 07:28:45
Postat av: R

Har du bara 9 spelare???? Hoppas för jösse namn inte att du räknar dig själv som spelare!!!!!

2008-06-03 @ 11:44:14
Postat av: Koppen

R: Det kommer mera. Nej, jag räknar inte med mig själv, även om jag är bättre än dom flesta i laget.

2008-06-03 @ 15:14:32
Postat av: NR9

R: vill bara medela att Micke var en underbar radar partner, fråga Linus.
Vi ses snart i veteranligan 10 an, el div 2

2008-06-05 @ 21:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback