Klart att det är jag som har lärat Jihde hur man lirar bandy.





Puhhh. Jäktade till dagis för att mämta mina älslingar. Emil var  ute och lekte. Ebba var inne för att hon hade ont i lilla magen. Nåja, vi kom i alla fall innan för dörren innan Ebba spydde ner hela hallen. Det är i dom lägena som man funderar på att sätta in en kontaktannons. För torka spyer och hålla i en grinig unge samtidigt som man har börjat att laga mat är inte allt för lätt. Ahhhhhhhhhhh.


På väg hem så sa Emil.



Emil- Pappa, jag såg din kompis på tv igår.

Jag- Jasså gjorde du. Vem var det.

E- Heter han Niklas Jihde?


J- Ja det gör han.

E- Han var med på Lilla Sportspegeln.

J- Jasså.

En minuts tystnad.

E- Pappa har du tränat han i bandy?

J- Ja det har jag.

E- Är det därför som han E så bra.


Max en sekund

J- Ja det är klart. Det fattade du väl.

E- Ja, det fattade jag. Jag sa det till Anton (daigskompisen).

J- Vaket.




# Imorgon ska vi lira mot Varberg. Vi kunde ha haft lite bättre flyt.

Linus-Skadad
Pettan-Skadad
Meyer-I Polen på studieresa
Mackan-Skadad
JB-?
Steve-?
Nore-?
Andersson-Skadad

Vi kommer verkligen att få kriga för poängen.

Sen är det match på fredag mot IBK 7 Härad. Alltså två matcher på två dagar. Hmm, återkommer till det.

Nu är det lite kaos i fyran.




Kommentarer
Postat av: Anonym

hmm inge kul med spyer.

He he så det är därför Jihde e så bra L

2008-10-22 @ 19:29:58
Postat av: Mona

Vaken son, han vet hur det är :o)

Torka spyor, jag minns hur det var......

Postat av: Innebandy enligt mig /Ingrid

1)Det gäller att lägga pressen på motståndarna... bra där! 2)Angående Jihde: Retlighet och den sk pms-tendensen, kommer den från dig? fniss. 3)Det blev inget Göteborg den här gången heller, möte på Arlanda istället. 4) Njut av Emils inställning "pappa är bäst", snart kommer andra tider... i no. 5)8 West Ham 12 8 4 0 4 14 14 0

2008-10-23 @ 08:13:04
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Niklas Malmgren

Pappa är ALLTID bäst, eller hur koppen? :-D

2008-10-23 @ 17:59:06
Postat av: farmor

en match vunnen. bara en kvar nu... 2 raka, Almås blir nog fullt imorn:) ta på dig din snygga ledartröja imorn nu. klubben har köpt in dom åt oss för att de skall användas! haha

2008-10-23 @ 22:55:28
URL: http://farmor13.blogg.se/
Postat av: farmor

snygg tröja du hade på matchen...hur många div2 lag lånar in en veteranspelare?

2008-10-26 @ 10:50:15
URL: http://farmor13.blogg.se/
Postat av: Zebulon

Intressant att du sänder vissa spelare på studieresa ...

2008-10-26 @ 11:22:25
Postat av: Per Nordström

Hallå Koppen!



Hoppas allt är väl.



Det var länge sen, men i mitt senaste inlägg är det en Wester-story. Vet ju att du gillar dom...



Sen tror jag att jag hittade dig i en laguppställning i Örebro från Bake Off Cup i Fagersta från 1991. Stämmer det? Annars får jag dementera det i bloggen...



//Nordström

2008-10-26 @ 22:18:47
URL: http://wwwnordstrom.blogspot.com
Postat av: Koppen

Hahahaha. Härligt Nordström. Bake Off var en härlig cup. Har många sköna minnen därifrån. Bla när vi åkte in till Byns enda videouthyrare. Jag och Jocke Lilja och Enqvist. Ingen av oss hade någon leg. Så vi hyrde några filmer på Stefan Matssons namn (målvakten i Fagersta). Och vi som trodde att alla kände alla i Fagersta. Hahahaha.

2008-10-27 @ 07:54:40
Postat av: En trogen läsare

Ville bara säga att din blogg är underbart bra, det har jag tyckt från början och då har jag nästan följt den ett år, vill ha lite mer inlägg bara :)



/ Patrik

2008-10-28 @ 09:58:07
Postat av: Koppen

Tack Patrik. Sånt värmer här i Mölndalskylan. Visst är det lite si och så med uppdateringarna. Men jag har så jäkla mycket att göra. Så det får bli som det blir. När tiden och inspirationen finns så ritar jag. Men man har ju som sagt ett jobb, plus två barn på halvtid, och ett riktigt kast Innebandylag att tänka på. Hoppas att du har överseende med mig.

2008-10-28 @ 11:41:46
Postat av: Patrik

Givetvis har jag överseende med detta :) Är bara tacksam att ha något kul att läsa.



/ Patrik

2008-10-29 @ 12:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback