Jag har alltid gillat Dalen.



Då var det slutspelat för Dalen. Trist. Dalen är en förening som jag alltid har gillat.


När man lirar Innebandy i Umeå så blir man alltid vänligt behandlad. Människorna i föreningen andas kärlek. Man hinner knappt in i hallen innan man har en nyckel till omklädningsrummet i sin högra hand. I den vänstra så har man biljetter till fiket, där det alltid finns hembakat (mums).


Har man bråttom till tåget så ställer dom upp. In med väskorna i en bil bara.


Idag blev jag glad när Urban Karlsson efter matchen hyllar sina motståndare. Urban är en stor ledare och föreningsmänniska. Bara att hoppas att en lirare i Mullsjölona tittade på sändningen. Urban, Mika,  M.Hofbauer, och Forsman var alla mycket sportsliga. Ni får en femma var av mig.


Trots förlusten så tycker jag att Nilsberth och Dysli ska köpa några triss imorgon. Båda två fick ju speltid i tredje perran.


Jag hoppas att Dalen någon gång tar sig till Globen. För det är en av Sveriges bästa och trevligaste klubb väl värd.





Storvreta har något stort på Gång...




Forsmans pyssel börjar lägga sig.



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det räcker ju (för fan) inte att vara trevlig, det måste finnas en vinnarkultur också och stake. Det finns det inte inte i Dalen. Kul att du gillar Umeå, det gör jag också men... ikväll känns det som att... det blir Umeå City som tar Umeås nästa SM-guld, om typ fem år. Tur vi har IKSU, i samma stad men... alltid i final. Men så är de kanske inte en lika TREVLIG klubb:)

Postat av: Ingrid

oops... så jag skrev... ångrar mig säkert redan imorgon suck

2009-03-21 @ 21:22:58
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Tichonov

Att uppföra sig som folk EFTER matcherna borde vara något att ta efter för alla innebandylag. Så trött på alla som är dåliga vinnare, faktiskt bättre med dåliga förlorare. Hetsa dock gärna innan. Det tyder i alla fall på mod.



För övrigt tycker jag att umeå City också är en trevlig klubb. Borde kanske finnas ett SM för trevliga klubbar ;-)

2009-03-22 @ 12:48:24
Postat av: geniet

http://www.youtube.com/watch?v=kG2KECvWRa8&feature=related





kolla denna bra cover

2009-03-22 @ 12:49:53
Postat av: geniet

http://www.youtube.com/watch?v=tToXXV1CvlM&feature=related

2009-03-22 @ 12:51:52
Postat av: Eva

Hej! Tack för ditt beröm av Dalen. Det värmde en dag som denna när man mest går runt i någon slags dimma och försöker förstå vad som hänt (och läser mer och mindre genomtänkta sågningar av den förening man brinner för i olika forum). Vi kommer fortsätta "andas kärlek" och sikta mot Globen. Vi kommer att nå dit, det är jag övertygad om. Synd bara att det inte blev iår.

/Eva (som kanske var den du fick nyckeln och fikabiljetterna av)

2009-03-22 @ 15:33:21
Postat av: Koppen

Geniet för fan.



Inge spam här tack.

2009-03-22 @ 18:36:15
Postat av: mister micke

Håller med dig om att Forsman är en sportslig människa. Har träffat honom många gånger då jag brukade kolla på Haninge IBK Född uppvuxen och boende där så kan jag bara säga att jag gillade honom både på och utanför planen.

2009-03-24 @ 17:43:57
URL: http://mistermicke1988.blogspot.com/
Postat av: MH

Du kan stoppa dagräknaren nu!

2009-03-30 @ 08:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback