Martin Emanuelsson blev rånad.



Slutspelet närmar sig med raskande steg. Härligt när pulsen stiger.


I Lördags var jag på Pixbo-Storvreta. Frågar ni mig så tycker jag att matchen var hyffsad. Jag vet att båda lagen har mycket mer att ge. Speciellt Pixbo. Det funkar inte att ha en förstafemma som lirar minus i ett slutspel. Mot Storvreta lirade dom 1-3. Tur för Pixbo att deras andrafemma lira mycket bra. Samt att coach Vidar uppfattade det och gav dom mycket speltid i tredje.


# Dalen-WIC. Vilken match. Men men men men men. VARFÖR FICK INTE MARTIN EMANUELSSON EN 5A I BETYG? Längesen jag såg en spelare dominera en SSL match så som han gjorde.


# Dags att plocka upp några tusen pärlor från golvet i Emils rum.



Kommentarer
Postat av: Niklas Malmgren

Sagor för barnen som är som du

(om en tunnel i ljusets slut)

Jag är din vän och vi lär oss av varann

(det är ett av skälen)

Ge dom ett finger och värm min hand

(i ett iskallt IKEA-land)

Du är min vän och vi lär oss av varann

(bara ett av skälen, ett av skälen,

ett av skälen, ett av skälen)



Refr:

Så snurra min jord min igen

Radion spelar vår sång

Stockholm ligger öde och världen håller andan

(vilken färg har själen)

Snurra min jord min igen

För allt vi drömde en gång

Allt som du gör blir till pärlor på min panna

(vilken färg har själen älskling)



Ge oss en chans vi är äldre nu

(vi ser ljuset vid tunnelns slut)

Ge oss en chans vi kan lära av varann

(det är ett av skälen)

Sagor för barn som är vuxna nu

(TVn står på som bakgrundsljud)

Jag är din vän och vi lär oss av varann

(bara ett av skälen, ett av skälen)



Så snurra min jord min igen

Radion spelar vår sång

Stockholm ligger öde och världen håller andan

(vilken färg har själen)

Snurra min jord min igen

För allt vi drömde en gång

Allt som du gör blir till pärlor på min panna

(vilken färg har själen älskling)





Så snurra min jord min igen

Radion spelar vår sång

Stockholm ligger öde och världen håller andan

(vilken färg har själen)

Snurra min jord min igen

För allt vi drömde en gång

Allt som du gör blir till pärlor på min panna

(vilken färg har själen älskling)

2009-03-03 @ 19:42:30
Postat av: Anonym

emanuelsson va ju inte alls lika dominant som hellas och kohonen bjuder på i sina bästa stunder. den första och andra perioden var emanuelsson inte speciellt dominerande. det va många dalen-spelare som presterade bättre än emanuelsson i första och andra perioden. i den tredje perioden va emanuelsson lysande men det krävs att man hålla en sådan hög nivå i både första, andra & tredje perioden.

2009-03-03 @ 20:32:16
Postat av: strellan

emanuelsson va ju inte alls lika dominant som hellas och kohonen bjuder på i sina bästa stunder. den första och andra perioden var emanuelsson inte speciellt dominerande. det va många dalen-spelare som presterade bättre än emanuelsson i första och andra perioden. i den tredje perioden va emanuelsson lysande men det krävs att man hålla en sådan hög nivå i både första, andra & tredje perioden.

2009-03-03 @ 20:49:15
Postat av: Niklas Malmgren

point taken the first time strellan... ;-)

2009-03-03 @ 20:58:17
Postat av: Koppen

Strellan för fan. Såg du inte matchen? Ok att CH var grym. Men att ge dom samma betyg. Nja, jag håller inte med. Men det E ju det som är tjusningen.



Det är svårt att sätta betyg. Men i detta fallet var det skitlätt....



För vad är annars Världsklass?

2009-03-03 @ 23:28:27
Postat av: Mikael

De har satt dit en femma nu på Emanuelsson, de läser tydligen bloggarna ;)

2009-03-03 @ 23:41:43
Postat av: Pixbo

Koppen såg du verkligen matchen mellan PW och storvreta? 1:a femman spelade 3-3 mot kohonens femma och inte 1-3. 2:a femman spelade 2-0 och ett mål gjordes i PP. Trodde att du hade bättre koll.

2009-03-04 @ 08:35:41
Postat av: Koppen

Pixbo. Nu måste du ha smakat duktigt.

Postat av: Pixbo

Absolut! sanning smakar.. Håller dock med om att 1:a femman inte spelar bra just nu..

2009-03-04 @ 09:14:37
Postat av: Koppen

Beror på hur du väljer att räkna. Backparet Dahl-Quist var inne på alla baklängesmålen. I min skalle så lirar dom i förstafemman. Jerran-Dellan-Ryberg likaså. Sen kom Zorro in istället för Ryberg. Ok att han nätade två. Så du har faktiskt delvis rätt.Man kan väl räkna in Zorro i 1a femman om man vill då. Känns det bättre för dig så varsågod. Sen kan jag tänka mig att han lirar där nästa match.



Men om du är nöjd med vad förstafemman presterade så blir jag lite orolig. Farten var som bortblåst.



Mycket mer fart när "BrännIsMannen" var inne tillsamans Med Östlund-Johansson.



PW kan tacka Vidar för segern. Coachseger var vad det var.



2009-03-04 @ 09:21:24
URL: http://koppen.blogg.se/
Postat av: Pixbo

Jag håller fortfarande med dig om att förstafemman inte spelade bra. Men det var inte det som var grejen. Det var bara din felaktiga information angående +/-. Sen så vad jag vet så är det fortfarande förstafemman även om man byter ut en forward eller får man inte byta spelare? Håller med om att Vidar Cochade bra. Hoppas på bättre spel från denna formation ikväll.



2009-03-04 @ 09:33:59
Postat av: Koppen

Ok.



Jag får väl kapitulera.Ber dig och alla Pixboälskare om ursäkt.



Vi får väl se hur många spelare som ingår i förstafemman ikväll. Ska vi gissa på 6-7 st? Kan bli en rolig lineup ikväll:).



2009-03-04 @ 09:59:10
URL: http://koppen.blogg.se/
Postat av: Pixbo

Ok, Jag kapirulerar med. Runnestig spelade själv 2-0 mot Storvreta:).

2009-03-04 @ 13:18:47
Postat av: strellan

Emanuelsson hade god hjälp av sina klasslirare. CH hade inte mkt hjälp utan skapade mkt själv. Klart att det e det som e tjusningen.

Du som har bra pw-koll. Vart har Julkunen tagit vägen? Satsar han på JSM istället för SSL?

2009-03-04 @ 22:33:54
Postat av: Koppen

Kommer aldrig att ge mig om Emanuelsson.



Emil skrev i sista stunden över sig till IBF. HAn ville säkra sig om speltid. Så nu går han för guldet med juniorerna.

2009-03-05 @ 08:05:34
URL: http://koppen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ifrån Mig Själv - Video

2009-03-06 @ 20:25:00
Postat av: Anonym

Ifrån Mig Själv - Video

2009-03-06 @ 20:25:19
Postat av: Anonym

dundertåget har du hört dom

2009-03-06 @ 20:26:10
Postat av: Koppen

Nej.

2009-03-07 @ 09:36:28
Postat av: Anonym

sök på my space lyssna dom e bra

2009-03-07 @ 11:07:51
Postat av: Anonym

webbplats: dundertaget.se

2009-03-07 @ 11:13:43
Postat av: Anonym





www.myspace.com/dundertaget

2009-03-07 @ 11:15:59
Postat av: strellan

koppen: ja tänkte på det, vad har hänt med klassiska "it's raining men"? spelades den bara på din tid när det blev mål? kanske läga att plocka fram den till playoff...

2009-03-07 @ 14:51:45
URL: http://innebandy.blogg.se/
Postat av: Koppen

Strellan: Heheheh, låt oss slippa den låten....



Men gärna en måljingel som spelas ofta.

2009-03-07 @ 20:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback