Vi måste våga ha bollen...


Hallå igen. En vecka utan blogg kan vara underbart. Men nu får jag väl skriva av mig lite. Så vad har hänt?


I lördags så ringde klockan 5.30. Quist hade lovat att plocka upp mig runt 6.10. När jag ringer stjärnan så går det fram ovanligt många signaler. Men tillslut så hör jag en skånsk stämma svara "Ursäkta jag åker direkt". En halvtimme sena till samlingen blev resultatet. Tur att det inte var mitt fel.


Sen löpte dagen på som vanligt i bussen. Sova, data, film och lite garv. Vidar lyckades återigen hitta fel hästar. Själv hittade jag en säker femling (Eller hur Täby Herr).


Matchen mot Järfälla var la så där. Men vi tog tre viktiga pinnar. Gott.


Idag har jag varit duktig. Rörde samman en tacobuffe lagom till Bolibompa. Helt enligt planerna så somnade Ebba efter maten. Åh jag och Emil satt bereda från första tekningen i matchen Sirius-Täby. Nu skulle det bli deg på kontot. Täby ett av Världens bästa lag skulle leka hem segern. Men det gick som vanligt. Sirius gjorde en kanon match. Det borde ha blitt tvåsiffrigt. Eller det hade blitt det om inte Ramsin hade storspelat i kassen. Grattis igen Sirius (Börjar bli tjatig).


# Kan inte någon prata med experten MR K (vet inte hur man stavar namnet). Alltså här sliter vi ledare röven av oss på alla träningar/matcher/ Dvd matcher. Vi letar uppspel. Vi letar ytor hos motståndarna. Letar roller till spelarna. Tränar passningar. Jobbar på ett bra bolltempo.

Då sitter Experten i tv och säger    "Nej nu har Sirius alldeles för mycket boll"  


Hur ska vi kunna utveckla våran sport om lagen inte vill ha bollen???????????????????????
Det ska vara bra att ha bollen. Inget lag i SSL ska vara rädda för att ha bollen. Visst finns det endel lag som är bättre än andra på att kontra. Men vi får aldrig vara rädda för att ha bollen..........


# Oj vad serien e uppdelad? Bara fyra lag i SSL???? Vad tjatar ni om? I denna omgången så torskade Täby, Warberg och Storvreta. Snart får man väl höra att det bara finns ett lag?


# Allsvenskan avgörs i veckan. Såg mitt lag AIK slå Bajen i söndags. När Bajen gjorde 1-1 så blev jag skitsne. Så jävla orättvist. Till och med den fulla Dansken på Parken fick ju mer tid i straffområdet än vad Bajen hade i AIKs. Hur som helst. Det slutade ju lyckligt.


# Warberg borta på söndag. Det blir inte lätt.


# Champis passar gott till tacos. Natti Natti...........

Kommentarer
Postat av: Gittan

Instämmer helt, faktum är att många SSL-lag ser ut att inte vilja ha bollen utan bara kontra... tragiskt. Ha d bäst!

Postat av: Lejdborg

Jag är glad över att du och barnen dricker Örebro-dricka.

2009-10-27 @ 19:44:32
Postat av: syrran

ja Champis passar till allt :)

2009-10-29 @ 19:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback