Grattis AIK.


Magnus Uggla har en rolig låt där texten lyder "Ja just du ska va glad att du får vara med mig ikväll". E det så man ska känna sig när man kliver in på planen mot "Världens bästa, oslagbara, Laget som borde göra tvåsiffrigt på alla utom tre lag, AIK"? Ja vad vet jag? Vad vet 27:an?


Hur som helst, matchen mot AIK var bra. Jag led när..


Domaren som står en meter från målet inte ser att Mattias Rybergs skott letat sig in i nätet. Tänk 5-6 där.
När AIKs första lina bjuder upp till show.
När det ska tjatas med domaren hela fucking tiden.




AIKs Första lina håller världsklass. Där går det riktigt fort. Djurling är enligt mig Sveriges bästa lirare. Killen äger ju planen. Jag lyfter på hatten och säger "Bra lirat". Att Kim Nilsson kommer att ha en plats brevid Djurling i BlåGult är också solklart.


Enligt alla experter (Finns la några tusen inom våran sport) så skulle vi få sååååå mycket torsk. Så att förklara matchbilden för en som inte var där är väl ingen ide. Jag skulle framstå som ett fån om jag skrev att.
Vi vann skotten stort. Vi hade klart mest boll. AIK var mycket bättre än oss i första. Men sen så var det jämt. Men vem bryr sig. Vi torskade.


AIK är ruskigt effektiva. Precis som man ska vara med dom lirarna. Ingen blir väl chockad om AIK är ett av lagen som i April springer ut i Globen.


Grattis AIK till tre poäng. 

 


# Elfsborg-AIK var ingen höjdarmatch.


# Emil hade fotbollsavslutning igår. Emils lag vann matchen med 1-0. Målskytt "Emil Ibra". Som en riktig stjärna så sprang han förbi Pappsen (efter sitt mål), som naturligtvis hyllade sin son.


# Kollade runt lite på olika bloggar idag. Erkänner att det var riktigt längesen jag gjorde det. Brukar bara kolla in 4 st annars. Skönt att jag inte hittade nån bra. Blir bara jobbigt att hålla koll på flera.

# Fattar inte varför folk gnäller om att vi lirar i Mölnlycke. Spec folk som inte har varit där!!!! Fråga istället motståndarna vad dom tycker är roligast. Liseberg eller ett fullt Mölnlycke. Själv har jag sett Blåvitt på STORA Ullevi lira inför 6000. Kul? Not. Garvade när jag läste hos Gittan att hon tyckte det var konstigt att vi lirade i Mölnlycke när "Ett Storlag" kommer på besök". Okej Gittan, ska kolla med styrelsen om vi inte kan hyra Scandinavium nästa gång "Storlaget" kommer. Jag må själv vara AIKare. Sen liten så har jag följt AIK fotboll i vått och torrt. Men tror mig när jag säger detta. AIK kommer aldrig att kallas för Storlag i Göteborg.

 

# Får man vara Gaisare för en kväll?







Kommentarer
Postat av: Anonym

Ler :) Förstod att det skulle låta fel hur jag än skrev det, trots citattecken. Du vet ju vad jag menar. Tycker du inte det är trist att dra ner på ambitionerna till 700 pers som enda Göteborgslag i SSL? Det är mer det jag menar. Varför inte jobba häcken av sig för mer publik, ni har ju kunnandet i föreningen? Ha d!

2009-10-05 @ 21:30:06
Postat av: Gittan

Oj förra meddelandet var från mig...

2009-10-05 @ 21:30:35
Postat av: Gothia Cup-matchen

När Pixbo har Gothia Cup-matchen så lockar man ju tusentals till Scandinavium. Då borde man ju kunna locka 1500 pers till Lisebergshallen eller? Bara Lindås och Pixbo (samarbetsavtal) har ju tillsammans över 1500 medlemmar. Tänk då hur många ib-spelare det finns i gbg, tusentals.

2009-10-06 @ 21:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback