Oj, fler som tycker som jag...



Så gott att läsa en del bloggar idag. Förr så kunde jag vara bitter och häva ur mig saker efter en förlust. När vi torskade mot AIK hemma så lät jag bli det. Men jag var riktigt grinig. Att förlora mot AIK är väl inte så farligt. Men på sättet. Vi gjorde en mycket bra match. Så vad jag menar är att vi inte kan skylla ifrån oss på någon domare eller något annat. Men jag tyckte att dom vann fördelar på ett vidrigt sätt.


Till en del vänner så sa jag vad jag tyckte om AIKs stil. Det gnälldes på varenda domslut. Kapten K-J skulle prata med domarna efter varje period. Det var riktigt pinsamt att se liraren stå och gnälla på solklara domslut. Men jag valde att hålla tyst. Jag var istället lite stolt över mina killar som pressade AIK. Jag hade hoppats att det var just därför som det gnälldes lite i AIK lägret.


Men nu undrar jag om det är en taktik som dom kör med?


Magnus Anderberg Helsingborg valde att förklara sig så här en dag efter att ha mött AIK.


I vilken annan hall i hela Sverige är det tillåtet att bemöta varje domslut med tio spelare som viftandes med klubborna ska göra sin åsikt hörd? Jag kan inte nämna någon. Denna miljö har byggts upp och varje gång vi ska gästa Solnahallen är vi medvetna om vad som väntar, frustrationen är dock inte mindre när vi åker därifrån.


En annan bloggare som är AIK frälst, nämligen Gittan säger så här.



Lite gnäll på K-J. För mycket snack om alla utvisningar med domarna. Det är inte ok. Det behövs inte.



Då var det alltså ingen engångsförteelse i Wallenstamshallen. Det hör tydligen till showen.



Då får jag väl göra ett litet tillägg. Jag tror inte att AIK behöver dom fördelarna. Dom är ju i riktigt bra form nu. Dom har ett kanonlag. Dom krossar ju allt. Det borde vara vi andra som ska få gnälla och skaffa oss fördelar så att vi någon gång kanske kunde få en pinne.


På söndag väntar Warberg. Oj vad tufft. Lite av samma typ av lag som AIK. Där finns det också ett gäng spelare som får tjata utan bildeln på armen. Nej bort med tjatet. Spela på istället. Ge domarna en ärlig chans. Dom har det inte lätt. Det kunde man ju se på tv senast. Trotts att domaren nästan stod på bollen så såg han inte att bollen låg i Täbys nät. Hur E det Möjligt?





Ha det gott. Ut och spöka nu......






Kommentarer
Postat av: Gittan

Vi är helt överens trots att jag är AIK:are :) Tycker dock ibland att en del tar till detta gnäll mot AIK lite väl ofta, skyller på det vid förlust. Men jag står för att K-J långt ifrån behöver kommentera varje domslut. Ha en bra helg!

2009-10-30 @ 19:54:08
Postat av: Koppen

Ahh komigen Gittan. Det finns inget AIK gnäll. Guld på söndag ju....

2009-10-30 @ 20:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback