"Publikligan" finns den verkligen?



Oj vad det har varit mycket. Jul, Nytt år, Jobb, Innebandy, mm. Bloggen dog en stund. Men idag känner jag för att skriva lite


Idag har Emil lirat sina första fotbollsmatcher. Vilken glädje killarna visade upp. Första matchen blev det torsk med 0-3. Andra matchen slutade 0-4. Nu var killen ledsen. Lika ledsen som jag brukade vara i hans ålder när förlusterna strömade in (ja därav namnet Koppen, grinade en hel Kopp varje gång). Men i tredje matchen så släppte det. Emil dönade in en retur och vips så hade han gjort sitt livs första mål. Jag hade sagt till mig själv att jag skulle hålla en låg profil på läktaren. Men det sprack duktigt.
Matchen slutade 3-0 till Mölndalsgrabbarna. I sista matchen så blev det ytterligare en seger. Denna gången vann dom med 3-0. Emil stod för två kassar. Nu ligger han och sover med medaljen. Så skönt det är med idrott.



# Capello kanske har rätt. MJ kanske är SSLs bäste coach. I Scandinaviummatchen så trollade han bort oss. Ja visst hade han god hjälp av Ramsin och grabbarna. Men ändå. Han är lurig den jäveln. Måste säga att han vet hur effektiv Innebandy skall spelas. Ganska Likt Drillos spelsätt. Långa bollar så att motståndarna inte kan kontra. Spelvändningar som e snabbare än blixten. Toppen och högermittfältaren tjuvar ju precis lika bra som Erik Hajas gjorde i handbollens glansdagar. Jag lyfter på hatten och grattar. Bra linjer Gubben :).


# Endel förståsigpåare har haft vissa invändningar om publiksiffran. Dom tycker inte att vi ska få räkna med matchen i "Publikligan" (finns den verkligen?). Själv så fattar jag nada. Här bjuder vi in till fest, då gnäller ni! Säg mig, finns det något med en sådan match som är dåligt? Värdsrekord och allt. Läste ni någonstans om Frölundas match mot Färjestad? I så fall, hittade ni något negativt om publiksiffran? Man bir ju mörkrädd när folk tycker att siffran inte skall godkännas för att folk hade gått hem i tredje perioden. Eller för att det var så många Gothia Cup deltagare på matchen! Okej då gör vi så här i fortsättningen. Vi kör ett publikutsläpp på alla matcherna. Sen så föreslår jag att vi inte räknar in Kommunarbetare och Föräldrar till spelare. Eller att Storvretas medlemar inte heller får räknas med. Fribiljetter går också bort.


Nej det var såklart ironi. Fyll era hallar med va ni vill.


Bara ni fattar att alla lag tjänar på bra publiksiffror?


Vi i Pixbo är det jävligt lätt att gnälla på (Inte bara AIK Gittan). Vi har inte seriens bästa publiksiffror. Men varför gnäller ni på oss när vi gör något bra. Själv så säger jag så här. Warberg har fina siffror, ca 1500-2000. Skitbra jobbat. Dom kommer dit match efter match. Jag tror (utan att veta) att det är en trogen publik. Vår trogna publik är inte riktigt lika många. Men jag lovar Er att fler personer har kollat på oss. Jobbigt va?




# GAIS körde en grattis match i Allsvenskan. Undrar om dom fick räkna in den matchen i Publikligan?


# Undrar om Häcken får göra det när dom kör sina Gothia Cup matcher?


# Varför fixar inga Stockholmslag matcher i Globen?


# Varför tycker jag synd om människor som bara vill vår sport illa?


# Hur kommer det sig att Peter Fischerström fortfarande är bäste back i SSL?


# Ramsin etta, tvåa och trea. Kanske till och med fyra och femma också. Ohotad skulle jag vilja säga.


# Var är alla högerskyttar? Okej har spanat in några. Men Blågult vill säkert ha några högerforwards. Dags att byta vinkel kanske.


# Nytt år. Nyaförutsättningar. Många lag har förstärkt. Eller kommer att göra det. Kul. Nu har till och med div 1 lagen fattat. Jihde och Hellgård ska tydligen trolla igen. Shit va roligt. Ser fram emot fortsättningen. Jag gillar sånt. Skit i ålder mm. Är man tillräckligt bra så ska man lira. Lägg till Bult och Hellström i gänget. Ingen av Gubbarna kommer att göra ett dåligt jobb. I Like It.


# TT imon. Balrog på söndag. Sedan Warber och Järfälla. Vem har sagt att Januari är en kall och tråkig månad?


# Är en AIKspelare anmäld? I så fall undrar jag om det är försent att anmäla en Warbergsspelare? Olofssons tackling på Täbys storback tycker ialla fall jag var mycket fulare. Dålig soppa här med. Kör istället.


# Sist men absolut inte minst. Ett stort tack till Er som låg bakom showen i Scandinavium. Ni är mina hjältar. Riktigt jävla bra jobbat. Jag ställer mig upp och klappar tassarna....


Kör hårt nu......








Kommentarer
Postat av: Gittan

Kul att du är igång igen, saknar ju dina alster! Vi tycker inte alltid lika men jag förstår dina poänger. Givetvis är det toppen att locka drygt 9000 till en match, det är inte det jag kritiserar i alla fall. Jag hyllade initiativet i bloggen, ingenting annat. Min undran var mer att Pixbo borde kunna ha ett bättre snitt än 554 pers utan arenamatchen. Man har ju alla möjligheter i världen som "ensamma" i Gbg. Jag vet också hur svårt det är att locka publik, been there done that.

Tar åt mig och ska försöka vara mer positiv och hylla dessa insatser mer. Må bäst!

PS Anar att du är grymt stolt över E :)

Postat av: SWUP

Ramsin är duktig, var väl riktigt bra i eran match nu då som de låter men tycker framförallt Klintsten tagit in på Sjögren och Ramsin.



Mathias Andersson har ju även vaknat, vilket är kul.



Klintsten och Andersson är verkligen med och konkurrerar om de två platserna tycker jag. Klintsten behöver ju dock slipa på vissa saker för att uttrycka det milt.



Fortsätt blogga!

2010-01-08 @ 16:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback