Stolt tränare.



Puhhhh. Inte bra för hjärtat. Men gott efteråt. Seger mot Djurgården med 6-5.
När man lever nära ett lag så får man starka känslor för laget och individerna. När laget lyckas så blir man stolt. Ibland rörd. Idag var det en sån dag. Vi visste att vi hade en bra chans. Vi visste att vi var tvugna att göra en riktigt bra insatts för att få med oss nån poäng. Men viktigaste av allt. Vi vågade köra after våra ritningar. Vi trodde på oss själva. Vi tror på det vi gör.


# Det har talats om Endre, Rönnby, Djurgården, IKSU. Det fyra giganterna. Dom oslagbara. Tre skift i serien. Mm. Vem vet experterna kanske har rätt. Det har ju bara spelats en omgång. Dom har säkert rätt.


Jag gillar när folk tycker till. Alla får tycka vad dom vill. Men samtidigt tycker jag att det är trist att så många som tycker inte är pålästa. Ibland blir det riktigt roligt. Ingen nämd ingen glömd.




En som kan tippa resultat är Henrik Wilhemsson (IBK Dalens damtränare). Kolla vad han skrev..


Djurgården-Pixbo 1,50-3,60-3,30
Tips: 5-6
Kommentar: Vi mötte Pixbo nere i Czechopen på försäsongen och konstaterade att de har ett riktigt bra lag på två femmor. Offensivt finns många bra spelare men det gäller att Pixbo får ihop laget på ett bra sätt vilket jag inte tycker de lyckats med de sista åren. De har underpresterat sett till deras spelarmaterial. Det stora frågetecknet för mig i årets Pixbo är målvaktssidan. 
Djurgården som tidigare hette Balrog har inför denna säsong valt att bredda truppen vilket var nödvändigt. Laget har även spetsat till det med bland annat värvningen av backen Didriksson.




Bra där Henrik. En fråga bara. Vad heter våran målvakt? Tror nämligen att du aldrig har skådat henne.







# Nåja, det har ju som sagt bara spelats en enda omgång. Mycket kommer att hända. Jag e bara glad att vi fick en bra start. Tjejerna är verkligen värda det efter allt slit. Nu ska vi vara ödmjuka och ta en match i taget. Redan imorgon sätts vi på prov igen.



Dom fyra giganterna är riktigt bra. Men inte oslagbara. Kanske kanske kanske att vi få se en något jämnare serie i år. Vem vet? Förutom experterna...



# Måste tacka Gittan som med Granqvist inlevelse över telefonen kommenterade matchslutet för mig. Jag kan säga följande. Att sitta framför datorn och följa en match är bedrövligt. Denna gången kunde jag inte följa med till Stockholm (kanske därför som vi vann). Efter första perioden så sprang jag ner till gotteshoppen och köpte snask för en hundring. Plusade det med att hyra två filmer. Sen fick jag vara ifred. Säger som en Täby coach sulle ha sagt TACK.



# Glädjer mig att Örebro vann. Stan behöver det.





Stormar sängen.......






Idag njuter vi. Imorgon tar vi nya tag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback