Mellan Dröm och Verklighet.

Varför blev det så här? Ödet? Talang? Knappast. Drömde om vår gamla replokal inatt. Tänkte inte mer på det när jag vaknade. Men när jag kom till jobbet och satte på radion så började tankarna att virvla runt i knoppen.



 

Varför blev jag inte Rockstjärna?



 

I vår gamla replokal vid tullängsskolan i Örebro var det alltid ett himla drag. Gruppen som hade sin lokal bredvid vår hette Lorian. Själv så tyckte jag att dom var ett sunkigt hårdrocksband. Men några av dom hade tydligen talang. Sångaren i Lorian var en viss Martin Stenmark. Någon som har hört talas om killen? Om ni inte vet vem det är så är det killen som sjunger ”7mila kliv” på varenda kanal. Shit vad du har utvecklas Martin.



 

Nåja. Efter några år i vår skitiga replokal så fick jag nog. Jag började satsa på innebandyn. Men mina vänner gav inte upp hoppet av en musikkarriär. Min kusin Magnus och hans kamrater skaffade sig en lokal mitt inne i storstaden Örebros hjärta.



 

När det sedan blev dags för den årliga talangtävlingen i Örebro så smörade jag mig in i bandet. Jag minns så väl vårt första rep. Efter en halvtimmes lirande så kom bandet bredvid oss till sin lokal. Då var det bara för oss att lägga ner. Man kan väl säga så att killarna (skitungarna, endast 15 år) hade lite bättre grejer än oss. Att dom sedan inte kunde stämma sina instrument eller spela musik spelade ju ingen roll. Jag minns att vi var jätteirriterade på dom. Ja vi gick nog till och med så långt att vi hotade dom någon enstaka gång.



 

Men dom hade ett coolt namn. Millencolin.



 

Det sägs att det går rätt så bra för dom.


  

# Min kollega Pekka Jalava kom idag med lite åsikter om min blogg. Kan bara säga att han hade rätt. Skrev nog Mattias lite väl många gånger i mitt förra inlägg. Vet inte om Pekka ville hämnas för att jag skrev att hans lag är ett skitlag förra veckan. Visst skrev jag så. Men jag menade inte vad jag skrev. Förlåt.



 

# Som ett brev på posten så slog Piraterna Warberg. Grattis.


 

# Kul att Sverige vann WM för Murare. Oj förlåt. Student WM skulle det visst stå.

 

 

# Läste på svenskas sida om ”Bragdvändningen” ( i intressanta cupen). Läste sedan om ”Bragden” Brommapojkarna gjorde i Aftonbladet. Välj själva i vilket samanhang ni skulle  använda ordet Bragd.


 

# Hallstenssons  ”nya” landslag gjorde en bra turnering. Måste säga att jag är en stor beundrare av Hallstensson. Han är helt klart rätt man att leda vårt landslag.


 

# Så ja Ryberg. Nu kan du börja trolla igen.


Kommentarer
Postat av: syrran

oj oj oj har min bror repat på samma ställen som ´´kändisar´´ hi hi ja tänk om de va du som hade blivit känd ;)

2006-11-14 @ 20:38:27
Postat av: Koppen

Ja, vilken tanke.

2006-11-15 @ 08:09:54
Postat av: Zellén

du är en stjärna i mina ögon! ...kommer du ihåg den där låten som dina polare gjort som jag spelade sönder? En svensk text, har du kvar den?

2006-11-15 @ 08:36:16
Postat av: Koppen

Halllllå Zellèn. Vet inte vilken låt du menar. Men jag har kvar allt som vännerna har bandat. Vi får ta en kväll och gå igenom arkivet. Blogga på nu.

2006-11-15 @ 08:55:38
Postat av: Linuslone

Nice site, welcome to my


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback