Normal Tisdag.

Hallå igen!

Hur E stan en sån här kväll i februari?



Vilken härlig dag. Klockan ringde 06.30. Jag bestämde mig snabbt för att ligga och dra mig i ca 10 minuter. Hm, kom till jobbet kl 08.30. Vilket gjorde att jag kom ifrån häktet kl 17.30. Då tog jag järnhästen ner till Mölndalscentrum. Tänkte att där kan jag nog hitta ett tv-spel till "Lill Zlatan". Det är då det händer. Jag springer in i Geniet och hans arme. Shit. Geniet hade en plan.



- Hallå coach. Ska du med och ta en kebab?

        


Dåren vet att jag aldrig säger nej till lite skräpmat. Jag föll som i trans. Ni vet kärlekstransen för skräpmat.



Sagt och gjort. Plötsligt så satt man med en massa dårar. Geniet har köpt en lägenhet, som det var dags att helrenovera. Han hade samlat Mölndals "Svarta Arme" för att utföra jobbet. När Geniet föreslog att jag kunde vara arbetsledare så borde jag ha annat oro. Men jag tog på mig uppdraget tillsammans med B-lagets Skyttekung.
 



Ja, det var evigheter sen någonting brann i alla fall inom mig.




När vi kommer upp till lägenheten så får jag en mindre chock. Där står 33an och målar. Jag var snabb och påpekade att det skulle vara roligt om han kunde måla på matcherna också. Då fick jag kommentaren.




- Fan, trodde att man skulle få några mackor av Världsmästaren. Men det är ju jag som assar honom hela tiden. Först så blev det tyst. Men sen så började alla garva. Numera går 33an under namnet 100%. Ni som har sett våra matcher fattar nog ironin. För Er som inte har sett matcherna kan jag berätta att 33an inte direkt har satt alla lägen som Världsmästaren dukat upp.



Rätt som det var så trodde jag att jag satt mitt i ett Martin Timell program. Nr 9 producerar alltid. Han E min kung. Firman hade även här en dåre. Vi kan kalla han för "Roger" (vilket är hans favorit ramsa under matcherna). Roger visade sig vara en hejare på att lägga värmeslingor. Något som Geniet inte riktigt hade räknat med i budgeten. Men budgetar är ju som sagt till för att spräckas.



Jag bara lallar runt på Karl Johan.



Det blev även lite Innebandybubbel. Eller vad sägs om följande kommentar från Geniet.



Geniet-Fan jag lirade 5-6 sist.

Jag- Vad säger du? Vi vann ju med 6-1

Geniet- Ja, men jag tog tre st tvåor och fixade en femma åt oss.



Konstigt att man åldras snabbt i vårt lag.



Den vinner som E trägen.



Som ni kanske förstår så orkade jag inte med mera. Jag tog järnhästen hem till fyran. Där sitter jag nu och lirar en Winnerbäck låt på repeat. Gissa låten!



Nej nu ska jag hacka mig in på Färjestadens hemsida. Sen så är det bara att hoppas att någon imorgon kastar skit på Färjestaden för att dom har en bristande kontroll på sidan. Tragiskt.


Kommentarer
Postat av: Tony

När jag läser denna blogg så skrattar jag så att tårarna rinner. 33:an är ett skämt, han är en av få som kan missa öppet mål från 1 meter. Geniet e kung

2008-02-12 @ 21:43:02
Postat av: ett stort koppenfan...

gillar verkligen denna blogg.. gillar verkligen vbd3gäng.. koppen är nog kung?

2008-02-12 @ 22:05:45
Postat av: Firman Member

Jag hängde inte med. Fick du köpt nåt tv-spel till Lill-Zlatko eller? :)

2008-02-13 @ 00:39:33
Postat av: Jimbo

Humor när den är som bäst........

2008-02-13 @ 06:52:49
Postat av: Niklas Malmgren

Du är kungen koppen!

Fan vad roligt jag har när jag läser din blogg!!

Dock, lite besviken du väljer mamsen före en hel natt... ;-)

Postat av: Niklas Malmgren

Tyvärr inga biljetter över... :-(
Men går gärna någon annastans med dig!!!!
Om du vill?

2008-02-13 @ 11:18:16
URL: http://nickem.blogg.se/
Postat av: Mona

Det måste vara härligt att ha en vän som du

2008-02-13 @ 22:00:30
URL: http://monaspusselbit.blogg.se
Postat av: Mona

Hmmmm
Semester?

2008-02-19 @ 07:51:40
URL: http://monaspusselbit.blogg.se
Postat av: Lasse

vore intressant med en reflektion över tränarbytet i Pixbo från någon med insyn

2008-02-19 @ 08:35:30
Postat av: Koppen

Lasse: Det är mycket möjligt att det kommer några rader om det.

2008-02-19 @ 09:10:50
Postat av: Kjelle

Skulle inte du passa som sidekick till "Aga"? Han vill ju omge sig av nickedockor....

2008-02-19 @ 11:07:20
Postat av: Koppen

Kjelle: JAg har blivit kallad för både det ena och andra. Men Nickedocka har jag aldrig blivit kallad.

Du måste känna mig riktigt bra.

Kör hårt Kjelle.

2008-02-19 @ 14:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback