AIK spelar tråkigare än tråkigast.

Det var många år sedan som jag vaknade på min födelsedag utan sång. Känndes lite konstigt. Men det skulle visa sig att dagen skulle bli bra i alla fall. Jag hämtade Emil vid elvatiden. Sedan så styrde vi in mot stan för att börja dagen med en bio. Bion handlade om en lite råtta som var grym på att laga mat. Emil njöt av popcornen och jag av den sköna biostolen. Sedan så ville Emil Bowla. Jag tyckte att det kanske var lite förtidigt att lära en liten kille på 4 år att bowla. Men jag gav med mig.


I tredjerutan så får han på drömkastet. Klotet segade sig fram till käglorna och välte 8 st. Emil och jag jublade. Barorna brevid oss stannade upp och klappade händerna. Oj vad stolt jag var.


Typiskt nog så låg MC Donalds brevid bowlinghallen. Så vi intog lite Svensk husmanskost efter Emils stor seger.


# Igår så var det röstning på Världens Bästa div 3 lags träning. Vi röstade om vi skulle träna på onsdag eller om vi skulle gå och se stormatchen Pixbo-Warberg. Röstningen slutade 14-4 till att vi skulle träna. Ibland blir man stolt över killarna.


# Måste passa på att beröma Pixbos nya stylist. Årets tröjor är grymt snygga.


# Vakna AIK. Ni spelar tråkigare än tråkigast. Förfogar man över landslagsspelare på varenda plats så tycker jag att man kan bjuda till lite mera. Dalen vann rättvist. AIK var lika lättlästa som böckerna jag brukar läsa för Ebba (17 månader). Hoppas att Örjan börjar att lira på sina små marginaler igen. Det var skit tråkigt att se han i AIKs uppstyrda spel. Fattar inte varför dom inte spetsar mer i sina uppspel. Titta på deras backbesättning. Är det nån som tror att dom killarna bara kan lyfta in bollar mot kassen där toppen ska parkera. Nej börja rulla boll. Annars så sjunker era publiksiffror ner till botten.


# Gött att snön kom idag. Då kanske man har lite mer gubbar att välja på i helgen. För inte kan man plocka svamp i snö?


# Vaknade 03.00 idag. Emil hostande väkte Ebba och mig. Kul? Nja.


# Kranberg är en mästare på att ta onödiga utvisningar. Hans utmanare lirar i Falun och Jönköping. Gissa vilka det är. Lagkamraterna måste jubla varenda gång dom tar en onödig tvåa.


Kommentarer
Postat av: Alex

Bästa bloggen på länge, Kopp.

2007-11-13 @ 09:23:35
Postat av: MH

Kranbergs konkurrent i JIK har bara tagit en 2:a så här långt. I och för sig en onödig eftersläng mot Balrog som betalade sig med två minuter i båset och baklänges mål i röven.

2007-11-13 @ 12:50:54
Postat av: Oggy

AIK spelar aldrig tråkigt. Bara mindre underhållande ibland.

Postat av: syrran

hälsa å gratta emil från mig, nu törs man ju knappast bowla mot han :)
stolt faster!!!!

2007-11-13 @ 21:23:07
Postat av: Anonym

Hej sorry glömmde din födelsedag men gàr väl lika bra att säga grattis nu. Var i
Bern i helgen och sàg innebandy VM var helt ok skickar 2 bilder till dig pà mailen. Och sen hoppas jag du kommer till örebro runt jul. Ha det bra ciao ci vediamo quando ci vediamo

2007-11-14 @ 01:21:07
Postat av: Göteborgaren

Koppen: Hur många tvåor har Gillek fått denna säsongen? Vem leder poängligan?

2007-11-14 @ 16:27:13
Postat av: SWUP

De tre spelarna som tar flest onödiga utvisningar är utan innbördes ordning:

Egebrant
Andreas Johansson
Kranberg

Skön standard på bloggen för tillfället.

2007-11-14 @ 20:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback