Den STORA slakten.

Låg hemma i karantän igår. Kände att jag inte kunde gå ner på träningen med Världens Bästa div  lag. Vi har ju en viktig match på fredag. Så jag kunde inte med att gå dit och smitta ner stjärnorna. Men att ligga hemma och dra är inte min stil. Så jag begav mig till Scandinavium för att bevittna "Den Stora Slakten".



För oss innebandynördar på västkusten så är Pixbo-Warberg en av årets största innebandymatcher. Det brukar vara kamp, fart, bra stämning, helt enkelt en stor fest. Igår dog festen innan den började. Warberg krossade Pixbo. Rune och Anton ska vara glada för att det inte var klädpoker. För då hade dom stått nakna redan efter halva matchen.



Pixbo startade matchen med ett stort manfall. Många skador rörde om rejält i laget. Men på läktaren var vi många som undrade vad tanken fanns. Robert Olsson på backen? Daniel Johansson på centern. Dala på bänken ( i några minuter).



Jag har tränat Danne i Älvstranden i några år. Helt ärligt kan jag säga att jag ser han mer som målvakt än som center. Han är förövrigt grym i kassen.



Men det var nog inte här som matchen avgjordes. Warberg var klasser bättre än Pixbo. Bara att lyfta på hatten och tacka för lektionen. MEN. Var fan fans Pixbos vilja? Jag har sätt Pixbo lira ett hundratal gånger. Men aldrig har jag skådat ett sådant lamt, viljelöst, tragiskt Pixbolag. Tänk Er själva att se Pixbo utan boll. Hur kul är det? Man kan snacka hur mycket som helst om tålamod, det spelar ingen roll var vi ligger i serien, vi ger dom unga chansen mm. Igår såg jag ingenting av det.



Bara att hoppas att det var en engångsföreteelse. Jag hoppas att dom lärde sig något av Warberg.





Lite smått om matchen:


# Arrangemanget var kanon. Pixbo ska vara stolta över arrangemangsgruppen.



# Introt höll Världsklass.



# Hyllningen av Magnus Augustsson var inte bra. Ska man hylla nån så gör man det före matchen när båda lagen står uppställda. Man hyllar inte någon i en periodpaus när hälften av publiken är ute och köper korv. Man hissar inte upp en tröja mitt under en intervju med spelaren. Och då inte bakom Stjärnas rygg. Man lirar inte musik i bakgrunden. Aga var värd något bättre. Men som sagt det är ju tanken som räknas.



# Jag ser fram emot nästa Arenamatch. Jag tillhör nämligen dom som tycker att det är fränt. Även om det ekar i hallen.




Nu ska jag snyta mig.

Kommentarer
Postat av: MH

Om dom ändå skulle kasta om så kunde dom väl kört Bobby som back och Robban som center. Han värvades trots allt för att spela där.

Krya på dig!

2007-11-15 @ 17:45:31
Postat av: Göteborgaren

"MEN. Var fan fans Pixbos vilja? Jag har sätt Pixbo lira ett hundratal gånger. Men aldrig har jag skådat ett sådant lamt, viljelöst, tragiskt Pixbolag. Tänk Er själva att se Pixbo utan boll. Hur kul är det? Man kan snacka hur mycket som helst om tålamod, det spelar ingen roll var vi ligger i serien, vi ger dom unga chansen mm. Igår såg jag ingenting av det".

De orden känns inte igen på ett mästarlag. Det blir ett mellanår för pixbo med andra ord.

2007-11-15 @ 19:16:57
Postat av: Den riktiga slakten

Grattis till segern ikväll! Jag hoppas att man får läsa ett utförligt referat imorgon om hur ni lyckades vända 0-1 underläget i första periodpausen till 5-1 inför tredje. Vad sades egentligen under periodpausen?

2007-11-17 @ 00:09:05
Postat av: Spelare

Besöket av Firmans störste pojke i omklädningsrummet i pausen, gjorde sitt till, om man säger så......

2007-11-17 @ 22:13:06
Postat av: Firman

vi älskar er, fortsätt så här så står det en present till er efter säsongen i omklädningsrummet!!!!

2007-11-18 @ 04:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback