Cupröv.

Vilken härlig helg. Massor av Innebandy. Har världens "Cupröv" nu. Storsoffan har i helgen varit upptagen. Micke Hill la beslag på den.  Han har även vallat mig runt i Göteborg. Jag har besökt 8 st hallar. Micke vann, han hittade 9 st
.



Jag har sett en enorm glädje. Spelarna, ledarna, föräldrarna skapade en härlig stämning i hallarna. Jag vill bli ung igen. Jag vill ut och lira cup. Minnena från mina gamla cuper hoppar nu runt i skallen på mig. Måste nog ta ett gäng Alvedon.




Såg även Pixbo-Balrog i damernas serie. Den matchen var riktigt rolig att se. Den hade allt. Två bra lag. Underliga domslut. Samt en härlig sista period. Balrog vann matchen. Men den kunde ha slutat hur som helst. Det var kul att se att det smälldes på ordentligt. Ja det small mer här än det gjorde i Pixbo-Storvreta matchen.




# Varför får många föreningar hybris runt jul? En förening i Götet har som målsättning att klara nytt kontrakt. Efter halva serien så leder dom. Då ska det plötsligt värvas. Fattar ingenting. Många föreningar säger att dom siktar långsiktigt. Jag säger "Bullshit". Finns knappt någon förening som sattsar långsiktigt. Inte om ni frågar mig.




# Någon mer än jag som längtar efter att få läsa Jihdes blogg?




# Emil och jag tog idag fram pulkan. Emil körde så fort så att jag ramlade av. Emil tyckte att det var jätteroligt. Själv så tyckte jag inte att det var så roligt att bli skitblött. Men ibland så får man bjuda lite på sig själv.


Kommentarer
Postat av: Bernvid

Jo koppen klart det finns föreningar som siktar långsiktigt, lindome måste väl vara en sån?

2008-01-07 @ 12:39:52
Postat av: Koppen

Rätt Bernvid. Lindome är undantaget. Hade Lindome haft hybris så hade det helt klart varit jobbigt för din förening.

Eftersom vi inte siktar på eliten inom dom närmaste tre åren så kan ni få låna några gubbar av oss.

Inga problem. Lyckatill i slutspurten.

2008-01-07 @ 14:10:14
Postat av: Göteborgaren

Koppen: Pixbo satsar väl långsiktigt? Framförallt på damsidan. Deras juniorer slussas ju in i division 2 och får även chansen att träna med med elitlaget (den sk. elitgruppen). Herrsidan vet jag inte riktigt om den satsar långsiktigt. Där har man egentligen inte släppt upp nån junior sen Jurkiewicz (den yngre) debuterade mot AIK ifjol.

2008-01-07 @ 18:13:16
Postat av: anna

Hej!

Det är så kul att läsa din blogg fastän jag inte kan nåt om innebandy, du skriver med samma glöd som
du sjöng och skrev låtar:-)

2008-01-07 @ 22:54:39
Postat av: Niklas Malmgren

Har du sån cupröv det spridit sig till fingrarna??? Var har du tagit vägen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback