En Härlig Helg.

Älskar min dotter. Varje gång som hon kliver innanför dörren så säger hon "Ball". Vilket betyder Boll. Kanske blir jag trots allt ungdomstränare. Emil däremot gillar att pärla och rita. Så han får väl sköta statistiken.



# Helgen har gått i Innebandyns spår. Igår såg jag Lindås-Pixbo IBF. Direkt efter den matchen så åkte jag ut till Lundbystrad för att se Mullsjö slå ut Älvstrandens juniorer i SM. Mullsjöklacken hade gjort en fin flagga. Det stod "Hata Hata Hata Göteborg". Jag är inte säker, men jag skulle bli riktigt överraskad om individerna INTE hade fått hjälp med stavningen. Neandertalare........



# Idag gjorde jag comeback. Jag lirade en match i Lindome B. Matchen slutade 9-9. Vi låg under med 9-7 när det återstod 2 minuter. Då ryckte vi målvakten och tryckte gasen i botten. Vi kvitterade när det var 40 sekunder kvar. Men vi satte aldrig in målvakten igen. Lindome går alltid för seger. Imorgon kommer kroppen att gråta. Då får jag väl trösta mig med mina två mål från backplatsen. Så lätt att vara back.



# Han också med ett besök i Lisebergshallen. Pixbo hade lekstuga med ett blekt Järfälla. Lovade en ledare i Järfälla att inte skriva om matchen, så vi slutar här.



# Världens Bästa Div 3 lag vann i fredags. Vi slog tillbaka Ökerö med 5-3. Nu ser det mycket bra ut. Vi har sex matcher kvar att spela. Samt sju poäng ner till trean. Nu kör vi gubbar.



# Hamnade på en bjudning igår. Lindomes "Svartfiskare" hade en liten "Saft Bjudning". Maten var helt fantastisk. Men jag fick nog efter handbollen. Jag gick hem när firman tog över festen. Ramsorna var så låga att tårarna rann ner för mina kinder. Två firma killar hade dessutom lite svårt att hålla sams. Kunde se löpen framför mig, ("Firman hotas av inrestridigheter"). Vilket fick mig att gå hem. Gick hem och la mig i soffan. Vaknade 01.08 när "Geniet" ringde och frågade om jag ville spela match idag. Bra tid att ringa och fråga på. PUHHHHHHHHH.



# Aga har redan fått en egen ramsa. Kan säga att den är lite Barnförbjuden. Kom till Almås på fredag om ni vill höra den.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Neandertalare? Den får du allt utveckla =)
Grym läsning i övrigt!

2008-01-21 @ 02:02:15
Postat av: Niklas Malmgren

Hm... Kanske inte riktigt rätt briljera med hur lätt det är att spela back då det blir 9-9, eller? :-)

Postat av: Koppen

Malmgren: Jag var så klart inte inne på något mål bakåt;).

2008-01-21 @ 09:46:31
Postat av: Niklas Malmgren

Dåså! Antar du spelade 9-0? :-)

Gjorde lite reklam för världens bästa div 3 lag hos mig... :-)

2008-01-21 @ 10:03:09
URL: http://nickem.blogg.se/
Postat av: Åskådare

Va menar du när du säger att Mullsjöklacken som var där under lördagens åttondelsfinal var neandertalare?

2008-01-21 @ 12:35:15
Postat av: Sulan

Kul att du gillar din dotter!! Hoppas att Emil inte kan läsa....

2008-01-21 @ 16:47:26
Postat av: Koppen

Sulan: Jag Älskar mina barn lika mycket. Bara lite ironi som vanligt.

2008-01-21 @ 18:14:50
Postat av: Åskådare

Om du nu är så ironisk, hur kan du då ta Mullsjöklackens banderoller på allvar??

2008-01-22 @ 00:06:34
Postat av: Leffe

För att kunna förstå ironi måste det finnas nån ironi att förstå...

2008-01-22 @ 10:55:18
Postat av: Fagerhultare

http://www.mullsjoais.se/blogg.asp?mid=10

Neandertalar-snackat väcker känslor.
För mig är det fantastiskt kul att se att även en profil som Koppen hatar mais. De är efterblivna.

2008-01-22 @ 13:32:08
URL: http://www.biff.nu
Postat av: MAIS

Fagerhultare
Något måste du ju glädjas åt eftersom du inte kan glädjas åt det sportsliga!

2008-01-22 @ 14:42:31
Postat av: Göteborgaren

Vad då ni i Mullsjö glädjs åt är den stora frågan? (Älvstranden leder ju serien)

2008-01-22 @ 14:57:25
Postat av: Göteborgaren

Förstår inte varför AIK skyller på att deras SSL-match krockar med landslagslägret nere i Schweiz. Falunspelarna klarar ju av att köra bägge.

Nä, AIK gör det här bara för att komma med en bortförklaring till att de inte har några spelare som är uttagna.

Täby är ett bättre lag än AIK. Både sett till antal gjorda mål och sett till de fem senaste matcherna lagen emellan. Om nu Täby bara har en spelare i landslaget så ska ju inte AIK ha fler i alla fall.

AIK ligger bara på en femteplats i SSL. Det ska inte, per automation, ge några friplatser i landslaget.

Endast fyra lag har gjort färre mål än AIK denna säsong. Det är sak som talar för att AIK inte ska ha med några spelare i landslaget.

Visserligen är AIK's defensiv näst bäst (bara wic har släppt in färre mål) men vårt landslag är inget defensivt lag. Vi satsar framåt och satsar på att göra fler mål än motståndarna. Vi är innebandyn's svar på fotbollens brasilien. Vi ska alltid levera mål.

Jag lovar att landslaget kan vinna guld även utan AIK spelare. Så mycket bättre än övriga världen är vi.

I landslaget vill man ju dessutom ha spelare som klarar av många matcher inom kort. Man vill ju inte ha spelare som säger "ja får inte spela gruppspelet för min klubb. ja får bara spela slutspelet". Då tar man hellre en spelare som alltid kan vara med.

2008-01-22 @ 16:49:42
Postat av: MAIS

Det faktum att vi fortfarande har allt i egna händer. Vinner vi alla matcher kvar, 6 st, går vi upp i SSL.

2008-01-22 @ 17:47:26
Postat av: MAIS

sen finns det ju mer att glädjas åt, ett P93 lag i sm-slutspel, ett P91 i innebandyfesten och ett HJ-lag som är i kvartsfinal i sm...så det finns ju lite att glädjas åt!

2008-01-22 @ 17:49:52
Postat av: Göteborgaren

OM ni vinner alla era matcher ja. Men det gör ni aldrig. Du tror väl inte på fullaste allvar att både Fagerhult och Älvstranden kommer låta er vinna matcherna mot dem? Tyvärr så kommer ni komma tvåa denna säsongen, IGEN :)

2008-01-22 @ 17:57:16
Postat av: Professorn

Då har hatdebatten mellan Mullsjö och Fagerhult hittat ett nytt forum. Jävligt tråkigt måste jag säga men virus sprider sig och är svårt att få bukt med.

2008-01-23 @ 11:15:53
Postat av: Micke

Det vore mer intressant att diskutera vad man skall göra med en flagga där man uppmanar till hat mot någon stad eller landsdel. Skall man inte göra någonting? Om jag hade en ansvarspost i en förening där detta sker i en hemmamatch skulle jag ta upp frågan, kanske t.o.m. be klacken ta ner flaggan på en gång. Hata, det får ni göra utanför hallen i så fall.

2008-01-23 @ 12:37:19
Postat av: Let

Fan Koppen, du är ju en riktig storpoet...
Säg till nästa gång som du tar med klubban till träningen så får man komma å gästspela och tunnla dig lite... Borde inte vara alltför svårt nuförtiden.

Ps. Dags att köpa säsongskort till IFK så du och lillZlatan får förköpsrätt till den nya arenan...seså, tänk på grabben nu..

//puss

2008-01-23 @ 13:50:20
Postat av: MAIS

För att skriva "Hata, Hata, Hata Göteborg" på ett lakan är ju så otroligt osportsligt och vedervärdigt gjort. Fattar inte hur vi i Mullsjöklacken kan leva med oss själva, att vi överhuvudtaget kan somna om nätterna är ju ofattbart.
där har ni "ironiska" läsare lite ironi...

2008-01-24 @ 23:02:39
Postat av: Micke

Kan MAIS förklara för mig som inte förstår den ironiska hatkulturen i västra Sverige varför man gör detta, det vill säga skriver "Hata, hata, hata Göteborg" på ett lakan? Det måste finnas ett syfte förutom att ni på ett ironiskt vis inte kan leva med er själva. Hatar du verkligen Göteborg eller är det bara på skoj? Vet alla om (i klacken) att det är på skoj om det är på skoj? Kan det vara så att problemen med supportervåld i någon av de större sporterna beror på att det finns personer i klacken som inte förstår "hat-ironin" utan bara "hatet"? Vill vi ha det till innebandyn? Sov så gott...

2008-01-25 @ 13:46:53
Postat av: MAIS

Till Micke:
Vi var sex till sju polare som satt och hejade på MAIS och satte upp den där oskyldiga banderollen.
Och samtliga i "klacken" förstod att det var på skämt utan något som helst allvar. Vad jag inte förstår är varför alla på väskusten tar allt så allvarligt?

2008-01-26 @ 00:10:39
Postat av: Micke

Det låter ju rätt oskyldigt, men alla kan ju inte veta graden av allvar. Du kan ju inte styra hur andra skall reagera på era lakan. I liten skala som det verkar vara nu blir jag lite småimpad av att ni orkat göra något, men samtidigt skulle jag aldrig ställa mig bakom texten. I stor skala (läs publik) kan liknande texter skapa en olustig stämning. Hur kul kan det vara för en göteborgsfamilj att stå/sitta framför en klack som gapar ut den texten? Reagerade du på att bli kallad neandertalare? Kanske ett skämt det också?

2008-01-31 @ 12:30:28
Postat av: Koppen

Micke E kung.

2008-01-31 @ 14:01:33
Postat av: fidde

Koppen hatar MAIS, lets move on shall we?

2008-02-01 @ 22:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback