Den ljusa framtiden är vår.

Så där ja. Nu börjar Julen gå mot sitt slut. Eller firar ni fortfarande? Har ägnat morgon åt att surfa runt lite. Blev väkt 6.20 av Emil. Då ville killen upp och titta på tecknat. Så det var bara att hasa sig ur sängen och vara nöjd. Med tanke på att Ebba ville gå upp 5.30 igår så är jag riktigt trött nu. Börjar fatta hur Carina känner sig, som för det mesta går upp på mornarna.


 

Efter surfningen så började jag att bläddra lite i Offside. Denna fantastiska tidsskrift. Finns det någon tidning som kan jämföra sig med den?


 

Fastnade i ett stycke som var riktigt intressant. En tränare uttryckte sig på detta viset.


 

”Varför ska en tränare riskera sparken genom att låta unga spelare göra sina första lärospån, när det bara är hans efterträdare som tjänar på det?”


 

Personligen så tycker jag att man skall sluta att åldersdiskriminera. Dom bästa skall lira. Att det just var en Engelsman som utryckte sig så kan jag förstå. Men ibland så undrar jag om Innebandytränare tänker likartat.


 

Pixbo leder elitserien halvvägs in i säsongen. Enligt en innebandysajt så gör dom det tack vare sin breda trupp. Är det så? I så fall så har jag missat många spelare. Jag vill se Isac, Salle, Sebban lira i A-laget. Gärna som en hel kedja. Vilken fart det skulle bli.


 

Partille går trögt var det någon som sade till mig. Jasså? Vad menar du sa jag. Ni skulle ju vinna serien sa fånet. Jaha sade jag. Att laget har tappat 5 st ordinarie forwards är det tydligen inte många som tänker på. Att Partille har en långsiktigplan vet tydligen inte så många om.
 

 

Jag säger bara. Vänta några år så får ni se. Man kan inte alltid bara ösa på. Man får helt enkelt jobba med det som man för tillfället har. Man ska inte skaffa sig en massa luftslott. Tyvärr så finns det idag många bevis på föreningar som bara har gasat.


 

Jag tror på Partille i framtiden. Får man behålla årets trupp och spetsa den med ytterligare ett par klasspelare så ser framtiden ljus ut.


 

Tänkte passa på att hylla lite folk som har gjort ett riktigt bra jobb.


 

# Ulf Andersson. Partilles enastående sportchef.

 

# Quist-Dahl-Hellas-Dala-Dellan. Vilken femma.

 

# Packalèn. Synd att du skall avsluta din blogg. Enligt mig innebandyns bästa blogg.

 

# Tomten. Emil fick allt som han önskade sig.

 

# Väder Guden. Tack för Augustivädret på julafton.


 

Vill även passa på att önska Christoffer Kirch välkommen till Partille.


______________________________________________________________________________


 

Ibland hittar man sköna inlägg när man surfar runt. Njut av Punkes härliga språk.


 För det första! Ska vi vara ödmjuka i det läget att du nämner oss ölänningar i din krönika...tack DBS som betyder på Öland "Den Bästa Skribenten" och inte som "Fäskekörka" "Du Bör Sluta"...skriva, aj fan nu spillde koppen lite.....


Punke från Öland

Kommentarer
Postat av: Göteborgare

Kan AIK rulla på tre femmor/line'r så bör la Pixbo också kunna det?!
Fast å andra sidan hur bra går det för AIK? Och hur bra går det inte för Pixbo med dagens rull på två femmor?
Hoppas att Jonsson/Jansson fortsätter på sitt sätt och inte lyssnar på oss "förstå-sig-påare". Det verkar går rätt bra utan våra "expert-tips" men ja håller med dej om att det hade vart kul att se Isac, Salle och Sebban i en och samma kedja. Precis som AIK's motsvarighet till Ånmarks-kedjan.
Det ger signaler till unga talanger att man ska våga välja Pixbo för där får man chansen. I dagsläget kanske inte så många unga talanger "vågar" väöja Pixbp för att de märker att man inte får chansen i klubben. Typ som för Ryberg. Hoppas ändå att Jonsson/Jansson låter Sebban, Isac och Salle få spela mer så att en sådan lirare som typ Kim Nilsson väljer Pixbo och inte AIK...

2006-12-27 @ 15:08:25
Postat av: Koppen

Aik ligger fyra. Tycker du att det är dåligt? Jonsson/Jansson gör ett bra jobb. Vilket tabellen vittnar om. Om sedan talangerna i fortsättningen väljer Pixbo är en annan sak.

2006-12-27 @ 16:51:52
Postat av: Mårten Palmefors #5 i FIBK

Nej, den långsiktiga planen visste man inte om, precis som att inte många verkar veta om att Färjestaden också har en långsiktig plan vilket innebär kval i år och elitseriespel nästa år. Heder till alla klubbar som vågar satsa långsiktigt och framförallt uppåt, finns alldeles för många klubbar som är nöjda med att ligga kvar i mitten av division 1 och harva...

2006-12-28 @ 12:25:58
Postat av: Koppen

För mig var det ingen nyhet att just din klubb jobbat så. Jag hoppas att ni får behålla ert lag i många år framöver. Ty ni har en storhetsperiod framför Er. Jag önskar dig och ditt lag all lycka i år. Kör hårt Palmfors. Kul med en kille från Öland som inte är anonym i sina åsikter.

2006-12-28 @ 12:55:13
Postat av: .

Hoppas Kim Nilsson fortsätter i Färjestaden!!!

2006-12-28 @ 16:48:21
Postat av: Maggie Grace

Just found your home page its great, best site I seen for ages. This is a wonderful wealth of information, it looks like you folks do great service keep up the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback