Vissa föreningar tror att dom är större än Barcelona.

Mullsjö har lämnat in en protest på en inträffad förteelse i sammband med Vimmerbymatchen.
Detta bekräftar bara vad jag länge har tyckt om föreningen. Här kommer min favorit rad i texten citerad.


”Heter inte AIK”


- Vi heter ju inte AIK, men vi kan inte göra mer än vad vi gjort just nu. Vi vill göra allt för att komma minst tvåa i serien. Med protesten vill vi markera vårt missnöje. Domslutet påverkade matchen och i slutändan även serietabellen, konstaterar Ivarsson.


"The Botten is nåd, hur lågt kan man sjunka"


Varför blanda in AIK? Varför lämna in en protest om man bara vill markera? Vad är det man vill markera?


Kommentarer
Postat av: Dallas

Därför AIK alltid är inblandade i protester hit och dit.

Postat av: Ivarsson

Hade du varit där hade du förstått! Det hade varit mycket mer förvånande om en protest inte lämnats in. Hur sen journalister formulerar sina texter är ju en annan sak. Du har ju varit med så länge så att du borde veta det! Brukar läsa din blogg och finna den underhållande. Kunde dock inte låta bli att kommentera detta inlägg.

2006-12-07 @ 12:42:34
Postat av: Koppen

Tjena Ivarsson. Hoppas att allt är bra med dig. Känner att jag borde förklara mig lite mer i frågan. Jag har faktiskt pratat med den ene av domarna. Han sa till mig med att dom gjorde en liten blunder. Men Ivar, du har ju varit med lika länge som mig. Tänk efter lite. Det är erat sekretariat som pratar i miken. Du/Ni måste väl ha hört att dom sa att det var en femma? Eller kom det som en chock när Vimmerby gjorde mål? Sedan så tror du väl inte på fullaste allvar att ni hade fått igenom protesten ifall ni hade hetat AIK?

Kul att ni har som mål att komma tvåa i serien. Men att göra det på en protest är väl inget roligt? Spec när bara halva serien har spelats.

Sedan skall jag erkänna att det kanske var fel att lägga ut citatet. Spec när det är som du säger, att journalisterna formulerar lite som dom vill (men jag har för mig att jag läste det på eran hemsida). Plus att det var just du som var citerad. Eftersom du är en av två tränare som jag ser upp till i serien,Och verkligen respekterar. Hoppas att du förstår att det inte var min menning att hänga ut dig.

Sedan så måste jag säga att jag personligen tror att ni kan uppnå Era mål i år. Lyckatill Herr Ivarsson. Fortsätt att jobba hårt med ditt lag

2006-12-07 @ 14:14:23
Postat av: Innebandy

Kul att det hettar till här ;)
Helt rätt gjort av Mullsjö att markera. Lika självklart att Mullsjö har rätt att skicka in en protest, lika självklart är det att vissa, typ du Koppen, ifrågasätter och stör sig på protesten.

Vad är det som DU vill säga med din protest mot att Mullsjö lämnar in en protest?

Sluta ifrågasätta andra om vad andra gör och se över ditt eget hus, typ som att fortsätta leverara intressanta texter här. En intressant text är inte en text där du ställer dej frågande till Mullsjö och där du är nedlåtande mot den klubben.

Höj nivån!

2006-12-07 @ 20:26:23
Postat av: Koppen

Skall försöka att höja nivån. Skall aldrig mer skriva om Mullsjö och Färjestaden. De två fridlysta lagen i Sverige. MAMMMMMA MIA.

2006-12-07 @ 21:29:30
Postat av: Partille

Ironi på hög nivå! Det är ett steg åt rätt riktning. Det är bättre än att tala nedlåtande om klubbar...

2006-12-07 @ 22:38:17
Postat av: Fibkare

Det kanske bara är maisare och fibkare som läser din blogg... ;)

2006-12-08 @ 00:49:01
Postat av: Ej Maisare eller FIBKare

Det är väl allmänt känt bland innebandyfolk att dom nämnda föreningarna anser sig lite större en dom andra lagen i serien. Det här protestfallet understryker bara det ytterligare.

2006-12-08 @ 11:19:06
Postat av: Fibkare

Det här protestfallet understryker att Fibkare ser sig som större än andra?

2006-12-08 @ 15:17:54
Postat av: Nicke Halmstad

Tjenare Koppen...

Kan inte förundras över hur folk försöker påverka din åsikt...

Snälla Innebandysverige
Ha lite självdistans och ta att ni blir ifrågasatta... Själva kritiserar ni dommare och annat pack ( ironi )

2006-12-14 @ 16:34:37
Postat av: Koppen

Hallå Niklas. Akta dig för Ironi. Inte alla som förstår vad det betyder. Ha det gott.

2006-12-15 @ 10:25:17
Postat av: Anja

Perfect site, i like it!

2010-09-13 @ 08:37:56
URL: http://anja.eadas.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback