Tips från Coachen.

                   

 

Tänkte hjälpa Er lite på traven. Här kommer mina stalltips i helgens matcher.



 Eliten

 

Pixbo Wallenstam- IBK Dalen. En svårtippad match. Den kan sluta hur som helst. I PW är det bara första femman som producerar. I de övriga femmorna kastas det om hela tiden. Hoppas att tränarna snart har bestämt sig hur dom skall numrera laget. Dalen Vann senast mot Warberg. Vilket var rätt så väntat. Warberg kommer att få det svårt mot lag som har starka centrar.  Jag tror att PW drar det längsta stråt i denna match, och vinner tack vare hemmaplan.



  

Jönköping IK- IBF Falun. Ytterligare en match som på förhand ser helt öppen ut. Men mitt tips är att JIK vinner. Men vänta er inget skönspel i denna match. Det blir nog två lag som ligger på kontring.

 

Balrog B/S IK- Caperio/Täby FC. Stakars Balrog. I de två första matcherna så var dom väldigt nära poäng. Ja kanske till och med i tredje matchen? Och här kommer ytterliggare en förlust. CT är ett skönt gäng. Och har ett mycket bättre lag än Balrog. Kan bara se en tvåa på tipset. Hagberg avgör om hans kropp är hel.


  

FC Helsingborg- IBF Älvstranden. Här kommer omgångens skräll. Jag tror på Piraterna. Av tradition så brukar Älvstranden vinna nere i Skåne. Jag har själv varit med i två av segermatcherna. Jag undrar om Helsingborg någonsin har slagit Älvstranden i Skåne? Min kollega Pekka Jalava avgör med en dragare i bortre.


  

Warberg IC- Storvreta IBK. Warberg är ett skickligt hemmalag. Men i denna match kommer dom inte att få någon poäng. Storvreta har det som Warberg saknar. Nämligen en bra center besättning. Vilket jag tror kommer att fälla avgörandet. Mest intressanta i denna match är väl om Warberg gratulerar Mika när han gör sitt tusende poäng. En blomsterkvast tycker i alla fall jag att killen är värd. För visst gör Mika två poäng på!  Det blir alltså en tvåa i matchen.


   

Aik IBF- Järfälla IBK. Har för mig att Järfälla brukar kunna skrälla i Solna. Men denna gång så är dom chanslösa. Inte för att Aik imponerade på mig i matchen mot Falun. Men det kanske är just därför som jag tror på dom. Aik har för många killar som vill visa att dom kan mycket mer. Så här är omgångens säkraste etta.



   Div 1 Södra 



Partille IBS- Hide a lite Mullsjö Ais.
De senaste två säsongernas möten har slutat med tre segrar för Partille. En match gick till sudden. Men även där avgjorde Partille till slut. Denna match avstår jag att tippa.


   

Färjestadens IBK- Vimmerby IBK. Kanske seriens två bästa lag. Här finns många målskyttar i de båda lagen. Mitt hjärta säger att det blir en tvåa i matchen. Eftersom Vimmerby har en lite lugnare framtoning än laget från Öland. Men här skall man nog helgardera.


 

 

 

Slätafly/SK IBK- Röke IBK. Hemmalaget kommer att vinna matchen. Frågan är om Röke har glömt raset i förra omgången. Om dom nu har det så kan man gardera matchen med ett kryss. Men en tvåa behöver ni inte ens tänka på.


   

BIF Fagerhult- IBK 7 Härad. Här har vi en svårtippad match. Fagerhult har inlett serien på ett lysande sätt. Som nykomling så tog dom tag i grejerna på en gång. 7 orna är precis som förra säsongen lite väl ojämna. Dom har många spelare som borde kunna ta tag i laget. Nu är det upp till bevis för Michael Svensson och hans grabbar. Här får ni lite bensin av mig. Jag tippar en etta.



   

IBK Alingsås- Östra SK. Här har vi två lag på noll poäng. En mycket viktig match för båda lagen. Jag håller mina tummar på Jonas Byströms lag. Nu kommer Alingsås första seger.


 

 

 

Växjö IBK- IBC Engelholm. Nykomlingen Växjö hälsar vi återingen välkomma till ettan. Växjö har startat serien helt godkänt. Engelholm har väl inte precis haft den lättaste och bästa inledningen av serien. Denna match är inte speciellt lätt att tippa. Men jag tror att mannen med serien häftigaste namn avgör. Nämligen Christian Elias Guntsch. Mitt tips blir alltså en etta.


Kommentarer
Postat av: Chefen

Bra Tippat men hur kan du undvika att imponeras över AIK ;-)
Ditt lilla gulsvarta medgångsfann...
Tipps...

Postat av: H. Nilsson

Bara lite nyfiken på vad du har emot Färjestadens IBK (Jag har fått den känslan...=). Tycker du att de är kaxiga?(Kanske är någon kille på 14 bast som skrivit "FIBK ÄR BÄST" på innebandynytts forum?). Jag har inte uppfattningen att laget är kaxigt, rätta mig om jag har fel! Jag vet att de siktar på elitserien, kanske är det detta som ses som "kaxigt"? Men är det inte så att fler lag borde lägga upp en långsiktig plan där man har ett mål att jobba emot?

Jag är från Öland så slipper du skriva det i ditt svar! Jag är bara nyfiken på varför laget/föreningen inte tilltalar dig?

Tackar för mycket rolig läsning // H.Nilsson

2006-11-09 @ 17:16:57
Postat av: Koppen

Hej H.Nilsson.

Klart att jag skall förklara för dig. Allt började 1977. Jag grinade en hel vecka på Öland. Jag kunde inte vara på stranden utan att få kväljningar. Jag klarade inte av lukten av tong. Sedan så var jag rädd för en stor figur på stranden som bara kunde säga "Papper här".

Nåja, Färjestaden är ett mycket bra innebandylag. kanske Sveriges bästa div 1 lag. Spelarna och ledarna gör alla ett beundransvärt jobb. Så vad det bekräftar laget så har jag inget ont att säga.

Det jag kan störa mig på är att föreningen är mycket snabba på att döma andra föreningar. Jag läste att nån var riktigt upprörd när Vimmerbyligan hade sjungit "Bränn ner Färjestaden". När jag senast var på öland med mitt lag Partille så sjöng eran publik en massa skit. Det var riktiga personangrepp på mina killar. Men det var tydligen helt ok. Eller? Vi gnällde inte för det är sådant som hör till. Men ni gnäller ofta när andra gör något (rätta mig om jag har fel)

Så därför H.Nilsson (släkt med min favorit Jonte?)jag gillar och respekterar laget, men tycker att det gnälls lite väl mycket på saker som ni kanske inte borde gnälla på.

Ha det gott H.Nilsson. Kom fram och presentera dig när jag kommer till Öland så skall jag bjuda på en java.

2006-11-09 @ 21:11:04
Postat av: H. Nilsson

Tack för svaret!

Visst kan det vara mycket gnäll men jag är övertygad om att mycket av detta "gnäll" kommer från publik och "junisar". Jag tänker då främst på FIBK:s gästbok (vilket många lag saknar) men också olika forum. Det är där många åsikter kommer upp, sen ska jag inte inte bara skylla på detta...föreningen är inte felfri!

Sen tror jag många va irriterade på "Vimmerbyligan" efter att de spytt på läktaren, hotat publiken, kastat snus på publiken och hotat med kniv. Men som sagt, publiken får ha sina uppgörelser. Lagen får spela på planen.

Ser fram emot en Java! PS: Ska hälsa jonte!

2006-11-09 @ 22:57:35
Postat av: Koppen

Kom just på en ramsa man kan sjunga när man möter Färjestaden.

"Alla heter Nilsson på Öland"

2006-11-10 @ 12:21:11
Postat av: Öland

En liten inflikning. Du skriver att Färjestaden är mycket snabba att döma andra föreningar. Detta gör du p.g.a saker du läst i gästböcker och forum. Av detta dömer du själv ut Färjestaden som ett kaxigt gäng i överkant. Blandar du inte ihop två olika företeelser där. Dessutom, dömer du inte ganska snabbt...?

Man får ha åsikter och denna blogg är sannerligen uppfriskande och innehåller rolig läsning. Men naturligtvis blir man som ölänning lite fundersam över vissa saker..

2006-11-10 @ 14:28:55
Postat av: Koppen

Heter du Nilsson? Kaxigt gäng i överkant? Vems ord är det?

2006-11-10 @ 16:34:02
Postat av: Öland

Ok, man måste citera exakta meningar för att få respons?

2006-11-12 @ 15:07:49
Postat av: Koppen

Nej, men som anonym tyckare. Stå för dina ord. Jag gör det. Jag har aldrig skrivit att Färjestaden är kaxiga i överkant. Du är så känslig att du borde sluta att läsa gästböcker och bloggar. Får väl söka på ip-adrssen för att få reda på vem du är.

Sedan så måste jag nog göra dig lite ledsen. Alla i världen gillar inte Färjestaden. Jag har förklarat vad jag tycker för H.Nilsson.

2006-11-12 @ 19:15:43
Postat av: fontana

http://www.italyi.org/fontana

2006-12-22 @ 21:31:23
Postat av: kugwb rjqc

zaychjsbf dotr dnajkmz xefhkmcw ikmzcj uviz nihbl

2007-01-24 @ 04:39:56
URL: http://www.fhjzt.yhtj.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback