Tips från Coachen.

                                       

 

Då tar vi nya tag. Idag så lovar jag Er att sätta rätt tecken på matcherna.


                                          DIV 1 Södra.

  

IBK Alingsås - Hide a-lite-Mullsjö AIS. Här har vi två lag som är vana med studsiga parkettgolv. I denna match så blir det bortaseger. Alexander Bergström kommer att dominera.


  

Slätafly SK/IBK- IBC Engelholm. Given etta. Slätafly förlorar sällan på hemmaplan
.
 

  

Östra Jönköping-BIF Fagerhult. Nykomlingen Fagerhult bör ta en tre poängare. Allt annat vore en stor skräll.


  

Färjestaden IBK-IBK 7-härad. Ettan är klar. Färjestaden är ett av seriens bästa hemmalag. Jag tror att FIBK tar sin sjätte raka seger.


  

Växjö IBK-Vimmerby IBK. Kanske den matchen som har störst skrällchans i helgen. Men jag sätter mina slantar på Vimmerby.


                                        Eliten

 

IBF Falun-Balrog B/S IK. Förra säsongens tråkigaste match på tv 24 var mötet mellan dessa två lag. Och det är väl mycket som talar för att det blir just en tråkmatch. Jag tippar en tvåa. Dalbjer avgör matchen med ett stenhårt slagskott.


  

Caperio /Täby FC-FC Helsingborg. Här kan det gå precis hur som helst. Men en uddamålsvinst för Caperio skulle smaka fågel. För visst är fågel godare än Pizza?


 

IBK Dalen-Aik IBF. Aik vinner. Gurra gör fyra mål. Jihde kanske petar in ett i öppenkasse.


  

Warberg IC-Pixbo Wallenstam. Årets match på västkusten. Här kommer det att smälla ordentligt. Femman Quist-Dahl-Hellgård-Dahlgren-Delborn avgör matchen. Den femman är inte att leka med. Pixbo vinner med två mål.


  

Storvreta IBK-IBF Älvstranden. Storvreta var inte bra förra helgen. Men jag är övertygad om att dom slår Piraterna. Kobalej släpper åtminstone 8 bollar bakom sig. Denna match kommer att bli en målexplosion.


Kommentarer
Postat av: Imrehelen

Hello, I found you at Altavista. You have wealth of information on your site and a nice design. Greetings from Germany


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback