Akta Er så att ni inte bränner Er.

Ja ha. Nu är man en idiot. Bara för att man har valt sida så blev man av vissa ANONYMA helt idiotförklarad. Vad jag och Johan vill är ju att vi ska ha en debatt om framtiden. Men det kanske var alldeles för svårt att förstå.

   

Tråkigt nog så börjar det kastas skit istället. Anonyma Hjältar är modiga nog att dra upp en massa skit eller gamla saker. Ingen har däremot talat sig varm om Lars-Gunnar Tjärnqvist. Vilket jag tycker att ni borde göra. Eller vill ni bara byta ordförande för bytets skull? Frågar ni mig så verkar det så.

   

När jag valde att starta en blogg var det för att skriva av mig lite. Vädra Egna åsikter och Tankar. Folk behöver inte dela samma uppfattning som mig. Vilket vore mycket konstigt om det gjordes. Efter att ha bloggat ett tag så har jag närmast blivit chockad många gånger. Bla att så många läser bloggar. Många av dom man pratar med tycker att bloggare är dumma i huvudet. Men många läser i alla fall alsterna. Vem är då dummast?


 

Man får höra en hel del skvaller när man har en blogg. Men människor/friends som man talar med avslutar alltid samtalet med ?Men det får du inte skriva?.

  

Nu till något helt annat?????..

 

# Fotbollsallsvenskan har ju börjat. Igår fick jag se mitt kära AIK bli helt utspelade av Malmö. Tråkigt men sant. Vi får helt enkelt tacka Malmö för en givande lektion. Tack.


 

# Kul att zooro människorna har fått en sport. Då kan dom träffas och zorra hur mycket dom vill. Ta bara inte med er skiten till Innebandyn.


 

# Hahahahaha. Läste ett inlägg om att jag skulle vilja göra karriär inom förbundet. Det var det roligaste jag har läst på väldigt länge. Du (Anonym såklart ) känner då inte mig. Har aldrig haft en enda tanke på det. Hahahahaha.


 

# Ska snart ta ett bloggsommarlov.


 

# Hur tappar man sin egna trovärdighet i sin egna dagbok?


 

# Man kan kolla upp ip-nummer. Vilket förövrigt är ganska så roligt. Ni anar inte vilka som är dom Anonymafegisarna.

 
# När la man Askersund i Örebro?


 

# Förövrigt så önskar jag att Västerbotten får Dam WM. Det finns inget ställe i hela Sverige som man blir mer omhändertagen än Umeå. Dalen håller världsklass. Så gillar jag också hembakat.


 

Ha nu en underbar dag.  Vilket jag ska ha. Ut och lek i solen. Men akta er så att ni inte bränner Er.


Kommentarer
Postat av: freppe

Du har väl sett den senaste jobbannonsen från svenska?
http://www.innebandy.se/templates/page____66658.aspx
:)

2007-04-29 @ 11:16:45
Postat av: Koppen

Sök Freppe. Du är som gjord för jobbet.

2007-04-29 @ 11:33:34
Postat av: Mr. Synth

Hej Koppen,

Tråkigt att höra att du kallar allt som har med Zorro att göra för skit. "Det man saknar hos sig själv, stör man sig på hos andra." Kan du Zorro finten Koppen?

2007-04-30 @ 08:10:21
Postat av: Nicke Halmstad

Stå på dig Koppen...

Inte alltid jag håller med dig i allt men denna sidan är din och dina åsikter är oftast bra.

Zorro är inget som ungarna skall se upp till..

Kan tyvärr allt för lite om herrarna som ställer upp i valet men givetvis skall alla ledare utmanas.. Hur skall dom annars kunna utvecklas.

Vi hörs

2007-04-30 @ 10:24:35
Postat av: Koppen

Mr Synth: Nej jag kan inte Zorra. To old for this shit.

Nicke: Klart att Jansson ska utmanas.Jag håller ialla fall alltid med dig ;).

2007-04-30 @ 11:41:19
Postat av: Ingrid i Ume

Koppen, det är klart du ska skriva det du vill, alla behöver inte tycka som dig och det vet jag att du tycker, fortsätt skriv.
Det är bra med folk som TYCKER något
Ha en skön 1:a maj
Kollade in Zlatans sång och... himmel så glad man blir

Postat av: Kalle i Gbg

Verkar som du tycker att det är ok att kasta skit på andra men om någon säger något om dig så verkar du ta väldigt illa upp. Kanske tänka så åt andra hållet också, du är nämligen inte felbar min vän!!

2007-05-01 @ 11:01:50
Postat av: Anonym

Läs igen Kalle. Eller be någon förklara texten för dig.

1. När kastade jag skit på nån?
2. Står det inte i texten att alla inte behöver hlla med mig?
3. Nej absolut inte, felbar.
4. Är vi vänner?

2007-05-01 @ 13:12:41
Postat av: MH

Apropå något helt annat. Publiksiffran i Globen har inte diskuterats någonting i efterhand. På plats i Globen meddelade speakern att det var, hör och häpna, fullsatt. Alla vi som var där och har ledsyn eller bättre kunde se att minst tusen platser var tomma.
Det är skillnad på fullsatt och slutsålt, eller. Enligt säkra källor så var det inte heller slutsålt eller var det tusen ungar hos dina kompisar i Freebandy-montern.
Vad säger du om det?

2007-05-02 @ 10:54:55
Postat av: Koppen

Ja vad säger jag om det? En del lag i elitserien lägger till åskådare. En del lag drar ner åskådarantalet. Ni vet dom lagen som själva får betala hyra till komunen på antal åskådare som kommer på matchen.
Själv så tycker jag att vi kan ta åskådarantalet med en nypa salt. Men jag håller med dig.
"Det är skillnad på slutsålt och Fullsatt".

2007-05-02 @ 12:12:47
Postat av: Papas Bar

Har av olika skäl missat bloggen under någon vecka. Har fått ägna mig åt att läsa ikapp (i kalenderordning) - Döm av min förvåning över det världskrig som dragits igång. "Skotten i Sarajevo" ersätts nu för all framtid av "Koppen" och Johan Sjöstrands innebandyblogg. Är dock precis som Koppen förvånad över att många av de som "blogg-kommenterar" tydligen lider av dyselexi(även om termen dyselexi i detta sammanhang är min och inte Koppens). Man tar bara åt sig fragmentariska bitar av det Koppen skriver och blåser upp detta - helt utan relevans till helheten i Koppens budskap.
Vad jag förstår vänder sig Koppen mot att en medlem i valberedningen, utan att vara nominerad av annan än just denna valberedning" ställer sig till förfogande som kandidat.
Jag förstår Koppens åsikter, då detta i vilket demokratiskt forum som helst väcker anstöt. Om man avser att ställa upp som kandidat så bör man ju i detta läge först avgå från valberedningen. Om man sedan nomineras av den kvarvarande valberedningen - så måste det dock betraktas som ett fullt acceptabelt förfarande.
Noterar också att detta är/blir en i raden av mycket infekterade historiska strider inom svensk Innebandy. Förstår inte varför sporten gång på gång kastar sig ut i interna stridigheter - i stället för att sluta leden och med gemensamma ansträngningar arbeta framåt. Som det är nu så framstår ju en av svensk Idrotts största folksporter på samma sätt som vi betraktar Ridsport-& brottningsförbunden. Det vill säga Specialidrottsförbund där många aggerar i egenintresse (oavsett på vilken sida av en stridighet de står) och som helt saknar förmåga att medla och kompromissa. På detta sätt så utsätter man ju just den företelse (läs idrott) för vilken man är satt att förvalta (läs arbeta)- för maximal
skada.
PS! Jag hejar också på Per Jansson!

2007-05-02 @ 13:20:40
Postat av: Anonym

skriv

2007-05-03 @ 00:32:46
Postat av: Tichonov

Fallet Jansson är delikat och Herr Papas Bar har en hel del visdomsord ovan och värda att till fullo beakta.

Jansson skall och bör utmanas, det skall alla ledare göras, i alla fall efter nästan 20 år i en Styrelse.

Det intressanta som jag ser det är att sakfrågan inte belyses. D v s vad är det som skall valmanifesteras. vad är det som skall förändras. vad är det kandidaterna står för? Om jag röstar, vilket jag nyligen gjort, vill jag gärna veta vad som skall göras. jag väljer nämligen för och inte ifrån.

2007-05-03 @ 20:38:45
Postat av: Ulla Gustavson

Jag älskar dej Koppen. Du är en underbar skrivare. Om inte alla förstår det så är det upp till dem. Fortsätt skriva! Kram Ulla

2007-05-10 @ 20:57:33
Postat av: Brageirmelin

Very interesting site, beautiful design, thank.

2010-01-29 @ 13:50:18
URL: http://brageirmelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback