Alla har ett val.

Igår så ringde jag en gammal spelare. Han står i valet och kvalet mellan två klubbar. Eftersom jag respekterar killen väldigt mycket så fick han inte ens något råd. Alla har ett eget val. Bara att respektera andras val hur det än blir.


Appropå val. När jag lite senare på dagen var nere i Mölndalsbro för att handla Innebandy-tv-mat( Kött, pommes, BEA) så hamnade jag bakom en skön snubbe i kön. Man kan väl säga som så att han är Mölndals egna Christer Pettersson.


Han lade upp ett sexpacköl, 2 st burkar kattmat, en chokladkaka (storlek Maxi )på rullbandet. När han sedan skulle betala så visade det sig att han enbart hade 23 kronor. När den snälla expediten då förklarade att pengarna inte räckte så insåg mannen att han var tvungen att ta bort några artiklar. Då började han att tänka högt.


- Öhhh, katten är nog inte så hungrig idag. Jag tar bort Kattmaten.


- Okej, jag får skippa min egna mat, "chokladen".


- Vaaa, räcker inte pengarna iallafall. 


-Då får jag bryta ölpaketet.


Sorgligt nog så valde han 2st Öl. Men alla har ju som sagt ett eget val.



Framför tvn så var det riktigt spännande. Jag och familjens eminenta besök Dennis led framför burken. När det väl blev klart för straffar så var alla säkra på en Pixboseger. Men vad händer?


Mölndals två stoltheter Dala och Skogis missar sina straffar. Jag har aldrig sett mina hjältar missa förut. jag befann mig plötsligt i chocktillstånd. Munnen blev torr, och jag började att andas i Ferrarifart. 



Skit det samma. Nu får jag se en spännande match på söndag.



 Må då StorPeps spela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback