Nurmi bör avgudas.

Jag och en vän till mig brukar skämta om att skriva ett alster som vi skulle döpa till ”100 tomtar som jag mött inom innebandyn”. Idag var jag riktigt nära att sätta idén i bruk. Vad håller folk på med?


 

Hur skall man kunna ändra uppflyttningsreglerna när det endast är 4 omgångar kvar? Stjärnor uttalar sig om hur det borde vara alt skall vara. Men att sätta planen i bruk redan i år! Hallå vakna nu. Ni tänker inte längre än elitserien. Allt för många lag skulle bli lidande av ert förslag. Vi skulle få bygga om hela seriesystemet.

 

  

Sebastian Nurmi beskriver detta bättre än mig, så han får förklara vidare, för jag är tok arg.


  

Hasse och Loket säger så här. Alla har en poäng som är värt att ta åt sig.


  

Nu när regeln 31/12 inte verkar gälla längre så har jag några förslag som jag vill att Tävlingskongressen tar upp.


 

1.  Jag har nu sett alla Elitlagen spela i år. Jag är tveksam till om kvaliteten finns till att ha 8 st lag i slutspelet. Därför föreslår jag att 4 lag skall gå till slutspel. Vi startar alltså med två st semifinaler i år.


 

2.  Ändra övergångsperioden från maj till mars vilket skulle kunna höja temperaturen avsevärt i kval och slutspelsmatcherna.

 

  

3.  Börja matcherna nästa säsong med sudden. Då vet man ju vem som står som segrare om nu en match skulle sluta oavgjort. På det sättet får vi en offensivare innebandy.


 

4.  Lag som förgående år inte kommit upp i ett publiksnitt på över 500 personer får inte gå till slutspel året efter.



Tack för mig. Vi syns.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så djävla rätt skrivet!!!!

2007-02-12 @ 19:38:26
Postat av: Anonym

Var du ironisk med nr 4? Jag som tyckte det lät vettigt...

2007-02-12 @ 19:53:30
Postat av: Woodie

Om det här förslaget går egenom redan iår visar det som så många gånger förut hur oseriös våran idrott är. Det kommer bli kaos i seriesystemet.....Fan Koppen ta tag i detta

2007-02-13 @ 12:09:46
Postat av: gargamel

Håller med till fullo.

Tycker dina förslag är bättre ;)

2007-02-13 @ 12:36:41
Postat av: Alex

Inte konstigt att publiksiffrorna är som dom är... Oseriöst var ordet....

2007-02-13 @ 13:37:13
Postat av: Johanna

Jasså nu är hon en skönhet också? Nä, henne ger jag inte mycket för.

Maggan är stekhet i schlagern. Jag tror att hon sitter och lyssnar på låtarna på fredagkvällarna och sen plockar ut sin fyrling. Kanske jag också borde göra till nästa omgång... passa dig!

Inga kängor från dig mot att spela fyra man på plan i sudden?

Postat av: Koppen

Fyra mot fyra är en kanon idè. Den ser jag fram emot.

Oj, har du missat skönheten i Marie?

En tjej som sjunger varmt och fint går alltid hem.

2007-02-13 @ 18:08:42
Postat av: UA

fyra mot fyra är väl ok, så länge man inte har tänkt införa det retroaktivt!!!!

2007-02-13 @ 18:30:15
Postat av: Zellén

Att inte förbundet kommit på att man kan lira med 6 utespelare + 1 målvakt. Då kommer det finnas fler elitseriespelare och de unga får chansen trots att det är så få omgångar i Elitserien.

2007-02-14 @ 10:32:28
Postat av: Koppen

he he he. Bra förslag.

2007-02-14 @ 10:44:33
Postat av: Alexandereline

NICE AND WONDERFUL SITE

2010-12-02 @ 15:31:08
URL: http://alexandereline.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback