Papas, Fackpampen, Zico och Jag.

Visst är det skrämmande att man kan skaffa sig en uppfattning av en människa som man inte har träffat. Det kan vara en motståndare, en tv-profil, eller en bloggare. Man har inte träffat personen med ändå så tycker man att vederbörande är en idiot. Usch.  Är det något som jag själv har lärt mig på äldre dar så är det att inte vara så snabb att döma en person. Eller? Jo visst går jag själv ofta i den berömda fällan. Fastän jag inte vill det.


Jag har ett kompisgäng som är jävligt speciellt. Vi är några grabbar som gillar att ha skoj. Ofta på andras bekostnad. Vi har alla en riktigt tråkig humor.  I Somras så åkte vi till Tyskland. Vi hade i flera år sagt att vi skulle till fotbolls WM, om Sverige kvalificerade sig. Jag kan tyvärr inte namnge killarna eftersom dom är mycket högt uppsatta inom Göteborgsnäringsliv.
 

Som sagt, vi begav oss till Tyskland med flyg. Gubbarna retade mig hela vägen (jag hatar nämligen att flyga). När vi väl kom fram så var ”Papas”, ”Fackpampen” och jag törstiga. Den fjärde personen ”Zico” skulle landa några timmar efter oss. Han reste nämligen från sitt jobb i Brasilien. Nåja, tur som vi som vanligt har så serverades det gratis självförtroende på bussen till hotellet. Resan tog cirka två timmar. Så vi var riktigt starka när vi väl kom fram.


Efter ytterliggare någon timme så anslöt Zico till oss. Eftersom vi inte hade träffats på ett tag så bestämde vi oss för att inta en måltid på hotellets restaurang. När vi sitter där och skrålar som mest så kommer Papas kompis, vår guide den gamle fotbollslegenden
Ronnie Hellström. Ronnie slår sig ner vid vårat bord och börjar att bubbla med Papas. Det är då som jag får mitt infall.

 Jag tittar på Ronnie och säger.


 Jag känner igen dig


 Ronnie- Jaha.


 Jag- Ja, var inte du med i filmen Fimpen?

 Det blir alldeles tyst runt vårt bord. Sekunder känns som minuter. Jag började faktiskt att ångra mitt lilla skämt.

 
Sedan så börjar hela bordet att asgarva. Ronnie som visade sig var en skön snubbe (fastän han är bajare) skrattade så att han fick tårar i ögonen.


Sedan så följde Ronnie upp samtalet med att berätta goa grejer runt filminspelningarna.


 Varför bjöd jag Er på denna historia?

 Jo, jag undrar än idag vad Ronnies första intryck av mig var?
 
 Första intrycket är riktigt viktig i många fall. Så jag får nog sluta att skämta med folk som inte känner mig. Men i det galna sällskapet så blir det ofta väldigt tokigt.


Jo jag skall återkomma till ämnet. Man blir ibland mörkrädd när man läser på olika forum. Anonyma Sign hoppar på diverse personer utan att veta ett enda dugg om vederbörande. Jag hoppas att ni säger till om jag går över gränsen.



Oftast så är dom snubbarna som man mest har sett ner på dom skönaste snubbarna.

Kommentarer
Postat av: Niklas Malmgren

Så sant så sant... Många (inklusive mig själv) är ibland allt för snabba att dömma andra.

Så hur ser dream team ut inför den 25:e? Kör så här själv.

Andreas Olsson

Andreas Ahlqvist
Oscar Fagerlund

Joakim Lindström
Rickie Hyvärinen
Martin Dahlgren

PS. Vet du om Dahlgren är skdaefri?

2007-02-21 @ 21:44:07
Postat av: Koppen

Tjena Malmgren. Det var länge sedan. Dala har fortfarande ont i handen. I alla fall så hade han det mot Älvstranden. Då blev det två kassar. Mot Aik blir det fler.

2007-02-21 @ 21:57:51
Postat av: Papas Bar

Av sekretess skäl kan jag varken bekräfta eller dementera att Koppens historia från Fotbolls VM i Tyskland är med sanningen överensstämmande. Jag kan dock säga så mycket att Ronnie tog hela situationen med ro - och såg den intelligenta humorn i Koppens
fråga. Jag vill dessutom också tillägga att denna typ av humor/påhopp/ironi/ endast fungerar på personer som tillbringat allt för många timmar i ett omklädningsrum - oavsett vilken sport han sysslar med. För det måste också vara en HAN - Humorn (för det var väl humor?) är nämligen lika främmande för ett fruntimmer som det är att snabba sig - när man har bråttom ut.

Koppen skall också ha en alldeles egen eloge. Han nämner inte att av dessa fyra musketörer så är det endast Koppen som håller/hållt på med Innebandy. Detta har han fått äta upp från dag 1 - och tråkningarna han fick för att han var flygrädd - är/var en lätt sommarbris jämfört med de tråkningar han fått för att han håller på med fjollbandy!

PS! Zico spelar fotboll med Brasilianare.......

2007-02-22 @ 09:28:32
Postat av: Glenn i Karlstad

Tja Koppen!

Kan du hälsa till Jerker att jag gärna spelar med honom igen. Och att jag alltid kommer tycka att hans helikopter är läckrare än alla zorrofinter i världen.

Postat av: Koppen

Kommer du ihåg "Hansonlinan"?

Klart att jag hälsar till Kaptenen.

2007-02-23 @ 11:35:36
Postat av: Glenn igen

Jag minns bara christer - eller om det var hans farsa. Som blev så jävla spjut hemma hos dig en gång. När det stank så där jävligt i din kyl, som det kunde göra ibland.
Tror farsan däckade utomhus på natten. Nära slottet.

2007-02-23 @ 15:48:40
Postat av: Koppen

Fel forum om du vill snacka om min gamla kyl :).

2007-02-23 @ 15:52:18
Postat av: Roggan

Kan inte ni ringa varandra?

2007-02-23 @ 16:19:06
Postat av: Niklas Malmgren

Jo det va ett tag sen jag va inne och läste hos dig... Är hemma pappaledig och tiden räcker inte riktigt till, till allt man vill... :-) Iskallt gjort med Ronnie!! :-D Stor humor, stor underhållning!!

2007-02-25 @ 08:57:33
Postat av: dbxy ibqlkoud

gqwv yqreuf vfgetn gyickpxf ulmxvh mrdzawq shdiup

2007-03-26 @ 14:35:49
URL: http://www.cixauwyo.gdaflehqk.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback