Ställ tidräkningen på noll.

Äntligen tog det fart. Startfältet i Göteborg var hundra gånger bättre än i Jönköping. Media gjorde sitt. För inte var The Arks låt en av kvällens två bästa låtar. Marie Lindberg kommer aldrig att glömma den 10 februari 2007. Hade denna underbara dam vunnit en uttagning i USA så hade hon av bara farten gått och vunnit hela skiten. För en saga är just vad det är. Marie har haft låten ”Trying to recall” nedstoppad i byrålådan i tre år. Jag hoppas att Marie går hem och letar igenom varenda låda i sitt hem. För nu är vi många som väntar på att få höra mera från fröken Lindberg.


 

Idag sprang jag på Älvstrandens Schlagerexpert Joakim Hillborg. Vi var överens om att Jimmy Janssons refräng var kvällens höjdpunkt (”A A Amanda”).


 

Tog mig ner till Lisebergshallen för att bevittna sista speldagen av World Challenge. Finland körde över ett mycket svagt Schweiz. Matchen var ingen höjdare.


 

Sedan kom matchen som dom flesta hade väntat på. Den förväntande match bilden var ju att Sverige skulle trycka ner Tjeckien. Men så blev det inte. Första periodens bästa spelare var debutanten Daniel Ramsin. Daniel räddade Sverige från några måls underläge. I andra tog Sverige tag i matchen. Johan Andersson prickad rätt i sin femtionde landskamp. Annars var det inte så mycket att se. 


 

Sverige vann till slut matchen med 4-1.


 

# Daniel Ramsin har inte gjort sin sista landskamp. Han och Joel Kanebjörk samt Mattias Samuelsson är Sveriges framtid. Bra gjort av förbundskaptenerna att ta ut dom.


 

# I NHL brukar någon från det vinnande laget bli MVP. I WC fick en spelare vars lag kom sist priset. HALLÅ, DAGS ATT VAKNA NU.


 

# Personligen så tycker jag att det är synd att man inte signerar sina alster. Speciellt när dom är snuskigt bra.


 

# Nästa år vill nog alla lag möta Vimmerby två gånger efter jul.


 

# Förlorade Pixbo guldet idag? Daniel Dahl och Martin Dahlgren skadade.


 

# När vi ändå är inne på Martin Dahlgen. Nu måste ni väl förstå mitt tjatande? Dala vann poängligan i helgen, och var en av Sveriges bästa spelare.


 

# Ställ tidräkningen på noll igen. Enligt ett rykte så kommer Messias tillbaka på söndag. Åhh vad jag har väntat. Får jag dessutom se han i samma omgivning som Dala, så blir jag nog religiös.


 

# West Ham suger. Jag gråter blod.


 

# Varför backar man hem när man ligger under med 6-2? Fråga Växjö.


Kommentarer
Postat av: Mattias F

Ska Mild sadla om och börja med innebandy? För det finns la ingen annan Messias?

2007-02-12 @ 00:27:23
Postat av: Papas Bar

Marie Lindberg är ett skämt! - En anti-hjälte i samma klass som Peppe Eng & Lasse Brandeby i "Lets
dance" och visst väcker det gammal "Fimpen" nostalgi - men handen på hjärtat, ni vet det där organet som brukar finnas bakom klubbmärkets applicering på matchtröjan, hade någon tagit skolfröken från Munkedal på allvar - så hade det inte blivit många röster. Visst var det befriande med en amatör, som dessutom visste och accepterade att hon var amatör, i en tid av hypade "wannebees"
som alla försöker överträffa varandra. Men Koppen både du och alla andra som äger en gitarr har en låt i byrålådan - som har samma obefintligta hitpotential - som "Trying to recall" - det är kanske dags att skicka in dessa nu. Trots detta så kommer hennes låt självfallet att spelas allt för många gånger i radion - Hon är ju en Prinsessa - mitt i en saga! Och media älskar Prinsessor. Kanske dags att kalla in hovreportraran för att i fortsättningen hålla i den svenska melodifestivalen.
För inte kan dom göra det sämre än vår Estniska imigrant - han är direkt pinsam.

Och visst f-n var The Arks låt en av de starkaste låtarna både denna vecka, i hela årets melodifestival och kanske i hela den svenska melodifestivalens historia. Kanske inte riktigt lika stark som de bästa Ark låtarna typ Son of my Father - men tillräckligt stark att spöa skiten av allt och alla - möjligen med undantag av Andreas Jonsson - som jag sätter stora förhoppningar till även i år.

2007-02-12 @ 09:11:06
Postat av: Koppen

Kul att du nämner Andreas Jonsson. Hans låt förra året håller fortfarande v-klass.

Sedan så hade jag tänkt bjuda hem dig nästa lördag. Men nu vet i fan. Du trampade nu kraftigt över linjen när du taskar dig mot Marie.

Men du har rätt i att jag har många sådana låtar i min byrålåda. Men dom tar jag bara fram på Papas Bar.

2007-02-12 @ 10:27:55
Postat av: Koppen

Bättre än så Mattias.

2007-02-12 @ 19:13:32
Postat av: Maggan

Börjar nosa dig i nacken nu i schlagern... ;)

2007-02-13 @ 11:05:15
Postat av: Koppen

Ja, det är inte bra. Jag får nog helt enkelt ta bort dig ur tävlingen.;)

Nej, må den bästa killen/tjejen vinna.

2007-02-13 @ 12:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback