Varför la jag av (med musiken)?

Helgen bestod i att beskåda innebandy. Vad annars kan man göra? I fredags så var jag och tittade på Partille-Alingsås. Jag måste börja med att säga att jag är kraftigt emot fredagsmatcher. Det blir nästan aldrig något tempo i dom matcherna. Att komma till en samling efter en tuff arbetsvecka/skolvecka, och sedan gå ut på planen och vara fullt fokuserad är inte lätt.

 

 

Hur som helst. Matchen var ett enda sömnpiller. Partille ägde bollinnehavet. Men vad spelar det för roll i våran sport? Matchen var jämn. Men tillslut så stod Partille som segrare. Slutresultatet skrevs till 6-3.



 

I söndags så var det dags att bevittna Göteborgsderbyt mellan Älvstranden-Pixbo. Första perioden hade det mesta. Tempot var högt. Spelet var hårt på gränsen till fult. Plus några sköna kombinationer.

 

 

Pixbo var laget som ledde matchen efter första perioden. Både på tavlan och i antal skadade spelare. Daniel Dahl utgick med en skadad fot. Joakim Ågren åkte på en kraftig hjärnskakning. Henrik Quist fick en armbåge på näsan, men återuppstod efter några minuters vila.



 

Som ni säkerligen förstår så var det mycket känslor inblandande i denna match. En match som Pixbo lirade hem alldeles för enkelt. Älvstranden har riktigt svårt att göra mål. Samt att dom är riktigt dåliga i spel 4-5. Så om detta går vägen för piraterna i år så blir jag grymt överraskad. Men skam den som ger sig. Till helgen väntas en riktig ödesmatch mot Falun.



 

# Oscar Lundin har nu gjort några matcher som back. Resultatet har varit strålande.


 

# Igår fick jag ett erbjudande som jag säkerligen nappar på. Vad det är? Snart får ni veta.


 

# Gissa vilka spelare som var bäst på planen i derbyt? Orkar inte skriva deras namn längre.


 

# Schlagertävlingen går som tåget. Men jag skall villigt erkänna att man känner sig jagad när man är i LEDNINGEN.


 

# Jag har sagt det förr, och jag säger det igen. Lyon vinner CL.


 

# En del påstår att det enbart finns vinnare i att utöka elitserien med två lag. Ni får några dagar till på er att fundera.


 

# Ja, det går bra för polarn. Varför la jag av med musiken?


# Kanske inte borde skriva detta. Men snygg Eriks låt är riktigt bra.


Kommentarer
Postat av: Fille

Två nya inlägg om östgötskinnebandy uppe!

Postat av: Papas Bar

Kan bara beklaga ditt liv - om det inte fanns andra sysselsättningar att ägna sig åt, än att beskåda fjollbandy hela helgen.

Tre dagar kvar till Andreas Jonsson!!!!!

2007-02-21 @ 10:12:06
Postat av: Woodie

Gissar att du fått förfrågan att ta över efter Christer Björkman som projektledare för melodifestivalen :)

2007-02-21 @ 16:20:45
Postat av: Koppen

He he he. Inte ens nära Woodie.Vilken dröm det hade varit.

2007-02-21 @ 17:12:13
Postat av: Sven-Arne Karlsson

Tjäääänare !!

Ett tag sedan vi pratades vid . Hoppas att allt är bara bra med dig och din familj . Fick nys om din bloggsida och ser att du hammrar på som dem värsta stenografen med olika böjningar och vokabulär. Kul att se att du är med i matchen .
Hör gärna av dig ( har samma tel.nr som sist )
Ser fram emot en träff med barnen.

Mvh : Sven-Arne

2007-02-25 @ 11:14:45
Postat av: Roadkington

Good web with cool info. Thanks.

2007-12-21 @ 16:34:49
URL: http://roadkington.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback