Vem vill höra HGJ?

Zlatan berör många. Efter Sveriges bedrövliga insatts igår så börjar media hylla ”superdivan” igen. Går ni på det? Jag gör inte det. Jag håller fortfarande på Lagebäck och landslagsledningen. Vad inte Zlatan själv verkar förstå är att han sabbar mest för sig själv. För vad tror ni hans sponsorer tycker om bojkotten? Tror ni att Zlatans marknadsvärde ökar? Hela varumärket Zlatan får sig en törn.



 

Nej, i mitt landslag platsar inte Zlatan.


 

 

Men det värsta spektaklet i denna debatt måste ha varit när Hedman, Lagerbäck, Lagrell mm spelade in en smörvideo som visades på fotbollsgalan. Så pinnnnnnnnsamt. Snacka om att sjunka lågt. Kan ni tänk Er Hallstenson, Göransson, Jansson sjungandes för ex Hellgård ”Want you back för good”? 


 

# När jag gillar en låt så lyssnar jag så mycket på den att jag blir tokig. Men denna låt är fullständigt fantastisk. Kanske dags för fotbollspamparna att sjunga in den i en ny tappning?


 

# Varför blir man domare?


 

# Hm, svårt att hitta vinnaren på lördag. Men jag antar att jag måste satsa på Jimmy Jansson. Han har ju gjort en låt som heter ”Gung gung gunga du och jag”. I vilket fall så går refrängen så.


 

# Nu är det upp till dig Dala. Visa dom var skåpet skall stå.


 

# Dalen har ett riktigt bra lag i år. Jag tror att dom blir en oväntad överraskning för många lag i slutspelet.

 

 

# Elf, Calebsson, Gillek såg riktigt heta ut i tredje perioden mot Dalen. Jag trodde faktiskt att någon av herrarna skulle avgöra matchen. Eller kan man säga att Calebsson avgjorde matchen?


 

# Kul att min kompis visade vägen för Falun senast. Fortsätt att måla Lundmark. Då slipper du sälja lotter.


Kommentarer
Postat av: Papas Bar

Bäste Koppen,
Du verkar vara en jävel på marknadskommunikation och varumärkesvärdering. När blev du expert på detta område? Ja!, jag tror faktiskt Zlatan marknadsvärde ökar, också om han tackar nej till det svenska landslaget, och tror inte som du att hans varumärke får sig en törn. Värdet "Zlatan(c)" prissätts på den internationella scenen - och inte
i avkroken Sverige. I Italien och i samtliga stora fotbollsländer, exklusive Spanien som Sverige möter i kvalgruppen, så har storyn om Zlatan varit en "icke-story" - man har inte tagit upp denna överhuvudtaget. I Italien där Zlatan verkar har man
i de få fall där detta ens tagits upp - varit övervägande positiva till att Zlatan väjer att avstå landslagsspel.

Att sätta priset på Zlatans varumärke efter huruvida Kalles Kaviar, Vasa Knäcke eller Falukorv är intressanta exponeringsprodukter tillsammans med Zlatans namn är lika felaktigt som att tro att Innebandy är en sport som man bryr sig om internationellt.

2007-02-09 @ 09:24:30
Postat av: Koppen

Fan va jobbig du är. Funderar på att spärra ditt ip-nummer. Paja inte det Zlatanhat som jag håller på att bygga upp.

Tänk om vi inte hade gått till Papas varje år i Callela. Tror du då att Papas marknadsvärde hade varit lika stort?

Jag tror att Papas tjänade massor med pengar enbart för att vi satt där kväll ut och in.

2007-02-09 @ 09:33:54
Postat av: Papas Bar

Visst kan jag hålla med dig om att Papas Bar hade ett kraftigt undervärderat varumärke innan vi intog stolarna på detta etablisemang. Håller också med om att vi fick bra svung på exponeringen kring detta etablisemang bara genom att frekventera Papas Bar.

Men....

Tycker att "storyn" om Zlatan är en kombination av två saker;

1/Ett mycket dåligt ledarskap av herrarna Lagerbäck och Andersson - som kallar till presskonferens och gör offentlighet av en bestraffning som man borde kunnat klara av internt.

samt

2/En journalistkår som med stor påtaglighet visar vilken "Ankdamm" Sverige är. Först ropar man på hårda bestraffningar, kallar in expertpsykologer som man intervjuar om "gruppdynamik" etc, sedan skriker man för att få tillbaka Zlatan efter några dåliga träningsmatcher. Varefter man åter hyllar landslaget och spelarna ("utan Zlatan spelar vi svenskt") efter vinster mot Island och Spanien, för att sedan åter skrika efter Zlatan efter ytterligare dåliga träningsmatcher (Sydamerikaturnen och Egypten).

Man går till och med så långt att man fiktivt bokar in herrarna Lagerbäck och Andersson på flyget till Milano och börja sportsidorna med bilder på dessa fiktiva flygbiljetter.

Detta föranleder frågan; Vem tar ut det svenska landslaget; Lagerbäck & Andersson eller den svenska presskåren?

För det är väl inte du koppen?

Men i mitt landslag spelar Zlatan alltid på topp!

PS Nu får du gärna spärra mitt IP nummer - då detta är mitt avslutande inlägg om Zlatan...

2007-02-09 @ 09:48:44
Postat av: Koppen

Ha ha ha. Bra svarat. Jag säger bara.

Skaffa dig en blogg. Du är ett ämne. Jag är stolt över att du är min vänn.

2007-02-09 @ 09:54:00
Postat av: Skoog

Koppen jag tror på dig som domare :)

En känd innebandy domar personlighet sa en gång på en kurs: Dom bästa domarna är dom som kastade sand på dom andra barnen när dom satt i sandlådan.

hur man skall tolka det ......lämnar jag till dig.

2007-02-09 @ 11:02:16
Postat av: Koppen

Jag tolkar det som så att du inte kastade mycket sand när du var liten.

2007-02-09 @ 11:24:36
Postat av: Dummare

Jag tror Koppen mest kastade sand på sig själv i sandlådan - Vad blir man då, Förbundspamp?

2007-02-09 @ 14:49:53
Postat av: Frågan

Hur många domarpar får den stora äran att klassas ned, d v s bytas ut? Varför sker ingen nedklassning, varför sker mindre utveckling, varför satsas det inte på riktiga utv.prog.på domare? Eller gör det?

2007-02-09 @ 15:33:08
Postat av: Lowe

Skit i fotbollen !

Postat av: Amundmai

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello

2009-03-27 @ 11:10:08
URL: http://amundmai.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback